Editorial

Vloggerii pandemiei, instruiți de Mc

În umbra pandemiei și a umbrelor galbene din MEC (Ministerul Educației și Cercetării), se dezvoltă în prezent o nouă generație de tineri, una care între Mc și MEC nu va putea face diferența. Pentru că, metaforic vorbind, nu există nicio diferență.

Școala a devenit o aplicație, în care elevul își mestecă meniul zilei – porc, vită, pește, Happy Meal ș.a., McPuișorului român educația de astăzi dându-i aripi, însă nu educaționale, ci de pui pane.

Când paranghelia numită școală se desfășura fizic era o varză a la Cluj. În ultimele două decenii, ingredientele s-au schimbat la venirea fiecărui nou ministru masterchef, într-un așa hal încât nimeni nu mai știa, de la un an școlar la altul, cu ce se mănâncă viitoarele examene – testarea națională, bacul etc.

Apetitul de schimbare al miniștrilor postdecembriști a fost mereu atât de mare, încât, din meniul educațional, elevilor și profesorilor le-a rămas mereu doar varza, ciolanul fiind halit urgent de fiecare decident, care, în numele reformei, își glazura de fapt doar propriile interese politice, financiare, de clan și de gașcă.

Acum, în pandemie, simulacrul numit școală a devenit pe bune, în sfârșit, ceea ce știam cu toții că era și înainte – un simulacru. Și atât.

Vloggeri erau elevii și înainte, vloggeri sunt și acum, doar că înainte vizionau filme pe YouTube pe sub bancă, iar acum își văd profesorii făcându-se că predau, de pe tableta de acasă. Profesorii care, cu mici excepții, se împart în școala online în două categorii – vechea gardă, care știe materie și predare, dar nu și predare (și tehnică) online, și noii profesori, unii veniți de pe băncile facultății, care habar nu au materia, care nu știu nici didactică, ce se pricep într-ale online-ului, dar degeaba, dacă nu are cine să îi învețe cum să facă școală, fiindcă au venit din afara școlii direct în afară.

Elevii, de acasă, vor face școală online în pandemie prinși între nepricepuții tehnicii și nepricepuții materiei predate și, plictisiți, vor deschide alte ferestre, spre porn și spre site-urile de comenzi gen AliExpress.

În mediul online, astăzi, Mc este mult mai atractiv și mai bine adaptat decât MEC, are un meniu mult mai savuros, vinde pui proaspăt, nu dinozauri și puicuțe ivite pe Zoom direct de la master sau de la vreun doctorat terminat cu pile.

Școala, în România, ar fi trebuit să profite de pandemie ca să se reformeze din temelii. Ar fi fost acum un bun prilej de punct și de la capăt. De ardere a maculaturii inutile care li se cere profesorilor, de reformare a programelor școlare, a materialelor didactice, a sistemului educațional în ansamblu.

Decât să fie bramburiți degeaba elevii, când acasă, când la școală, când hibrid, de să vadă stele verzi, galbene și roșii, în culorile semaforului educațional, mai bine se oprea totul și se repornea pe curat, pe bune, pe noi fundații, când situația epidemiologică ar fi permis-o.

În prezent, nu se face școală, doar se improvizează – pe structura putredă a vechii școli s-au montat camere video și, suntem online, pregătim noua generație de vloggeri ai României, noua generație de analfabeți funcțional, care vor ști să învârtă tableta precum porcul bostanul, dar nu vor avea habar de nimic altceva, în afară de TikTok, WhatsApp, Instagram și Mc.

McPuișorii de astăzi primesc online meniul de porc și de vită de ieri. Un meniu stricat, care va genera o întreagă generație stricată la burtă. Care se va cufuri pe viitorul României.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *