Afacerea zilei

URMA, povestea unui brand clujean original, creat din pasiune pentru feminitate, eleganta si rafinament

URMA este un brand clujean de imbracaminte de dama cu o vechime de peste 10 ani. Toate produsele sunt originale, fabricate in serie mica si se adreseaza publicului care apreciaza calitatea materialelor si originalitatea designului. Atelierul de creatie si cel de productie se afla la Cluj.

Exista 2 magazine URMA, unul in Polus, la Cluj, iar al doilea la Timisoara. Dar produsele firmei mai pot fi gasite si in buticurile selecte din orasele mai mici.

„Eu ma ocup, in special, de design si de coordonarea afacerii. Fiecare model care ajunge in magazin trece intai prin mainile mele”, spune Paula Magdas, fondatoarea afacerii.

Toate tesaturile sunt importate direct din Italia, la inceputul fiecarui sezon, in functie de culorile si imprimeurile care sunt in voga.

Ideea unui magazin de haine creatie proprie i-a venit Paulei Magdas in facultate. Era studenta la Administratie Publica si isi dorea sa mearga la petreceri imbracata mai deosebit. Asa a ajuns, initial, sa modifice unele haine gasite in comert, iar mai apoi sa croiasca si sa isi coasa singura vestimentatia.

„Intotdeauna m-a atras acest domeniu. In timpul facultatii nu imi gaseam haine pentru cluburi si am inceput sa mi le fac singura, apoi am primit cereri de la prietene. Totul a ramas la stadiul de hobby pana la terminarea facultatii”, povesteste Paula Magdas.

Cand a constatat ca nu e usor sa gaseasca de lucru in meseria pentru care s-a pregatit, tanara intreprinzatoare i-a propus unui prieten care avea un magazin de incaltaminte sa ii gazduiasca cateva dintre creatiile sale, in prima faza. S-a asociat cu o prietena, Sorana, si impreuna au inceput sa produca haine pe gustul lor si sa le vanda sub numele de GIA.

Hainele erau unicat, nu se gaseau pe mai multe marimi. Ti se potriveau sau nu.

Dupa o vreme, Sorana a plecat din tara, iar Paula a continuat sa sustina singura afacerea. Nu era usor. Norocul ei a fost sa o intalneasca pe doamna Veronica. Aceasta avea un atelier de croitorie cu angajati, cu utilaje, cu tot ce trebuie si, mai ales, avea experienta. Lucra de multa vreme lohn pentru italieni. (Firmele italiene externalizau manopera pentru ca mana de lucru era mai ieftina in Romania.)

„Cand am ajuns eu la ea, colaborarea cu italienii era pe duca, așa ca avea timp si pentru mine. La inceput, ii dadeam de lucru cam „dupa ureche”. Nu stiam sa modific tiparele pentru diferite marimi. Adevarul este ca am „furat” meserie de la doamna Veronica, cu care am colaborat pana cand a implinit 72 de ani si s-a pensionat”, marturiseste Paula Magdas, proprietara magazinului URMA.

Odata ce cunosti meserie si stii ce vrei sa faci, lucrurile evolueaza firesc. Magazinul a mers pe linia de baza a produselor in serie mica, dar si-a largit, treptat, plaja. De la rochii si rochite de club, a ajuns sa ofere si costume, paltoane, rochii de ocazie, toata gama de produse pentru femei.

„Clientele noastre fidele sunt incantate de faptul ca articolele comercializate de noi sunt produse in serie mica, iar sansele sa se intalneasca cu aceeasi rochie de seara la un eveniment sunt destul de reduse”, spune Paula Magdas.

Cand alegi materialele sau cantitatea, foarte mult tine de intuitie, de feeling, e de parere proprietara afacerii. Iar cand faci totul cu pasiune si cu placere, acest lucru se simte. Entuziasmul este molipsitor.

URMA numara, momentan, 30 de angajati, dintre care 24 in atelier, iar restul in magazine. Proprietara afacerii are planuri mari de viitor.

Un magazin online, unde pot fi consultate modelele, ofertele si promotiile, e disponibil non-stop. Magazinul din Polus a fost, de curand, renovat si modernizat. Se urmareste extinderea si in alte orase mari din tara, in paralel cu stabilirea de noi contracte de colaborare cu magazine partenere din orasele mai mici.

URMA se consolideaza, treptat, ca un brand romanesc de top ce urmareste sa scoata in evidenta feminitatea, rafinamentul si, in special, sa puna in valoare personalitatea celor care aleg sa poarte produsele marcii.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *