De cartier

Trotinetele au gonit pietonii pe carosabil, după ce au pus stăpânire pe trotuare

Cartierele Clujului au fost împânzite de trotinete. Până și puținul spațiu pietonal, liber de autoturismele cocoțate pe toate trotuarele, a fost asaltat de trotinete. Iar acestea sunt peste tot: fie în zona de centru, fie în cartierele periferice ale orașului-sigur. Cum nici polițiștii locali nu își bat capul cu acest fenomen, pietonii se mulțumesc să strângă din umeri a nedumerire: în orașul care se laudă cu spațiile destinate pietonilor, aceștia din urmă sunt de negăsit. Cluj-Napoca, oraș pentru pietoni – nu este decât o vorbă de duh, un fel de-a spune. Dacă e să recunoaștem pe bune, atunci trebuie să spunem că acest oraș este al dezvoltatorilor imobiliari, al politicienilor – al acelorași politicieni care mai vor de-un mandat, al oricui, dar nu al pietonilor. 

Printre altele, merită să pomenim măcar de faptul că din cauza trotuarelor înguste, aplicarea distanței sociale, vehiculate întruna de sanitarii PNL-iști de serviciu, se dovedește a fi imposibil în Cluj-Napoca. 

Pietonii, după ce au fost eliminați de pe trotuarul B-dului Nicolae Titulescu, pentru a face loc autoturismelor parcate pe spațiul pietonal, sunt acum lipsiți până și de acea fărâmă de trotuar care le mai rămăsese și unde nu puteau parca mașinile. 

Pănâ și acel spațiu le-a fost furat acum, la propriu, de trotinetele ce au împânzit orașul. 

Administrația publică e în campanie electorală, „martorii” liberali împart pliante cu nemiluita despre reușitele primarului Boc, printre care și prioritatea acordată proiectelor destinate pietonilor. Din păcate, nu sunt decât povești electorale, câtă vreme trotinetele sunt peste tot, pe toate trotuarele. 

În acest răstimp, la presiunea opiniei publice, Primăria abia a reușit să pună în dezbatere un nou regulament privind trotinetele electrice. 

Regulamentului privind condițiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate prin intermediul unei platforme online, în regim self-service, pe domeniul public al municipiului Cluj-Napoca este în dezbatere publică până în 21 septembrie 2020. 

Până atunci, dar, probabil și după aceea, pietonii vor fi nevoiți să-și facă loc pe partea carosabilă, printre mașini, neavând alte opțiuni. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *