Justitie

Telenovela Apron 4, departe de episodul final. GEO ARC SRL a dat în judecată Consiliul Județean. CJ Cluj face comisie nouă pentru recepția parcelei de staționare a avioanelor

Tribunalul Cluj s-a pronunțat astăzi în procesul intentat de firma Geo Arc SRL, cea care a căștigat o parte din lucrările începute în urmă cu șase ani la Apron 4 – pista și parcarea pentru avioanele din Aeroportul Internațional Avram Iancu. Culmea, nici în prezent nu au fost recepționate lucrările în totalitate la acest obiectiv. În vreme ce pista a fost recepționată în urma unei sentințe definitive, partea de staționare a aeronavelor a trecut doar de prima recepție, urmând ca în 2021 să se consituie o nouă comisie pentru a vedea dacă garanția lucrărilor s-a respectat. 

În 2014, teoretic, obiectivul era gata. Lucrarea prevedea și o recepție finală, care să fie efectuată la trei ani de la finalizarea lucrărilor, pentru garanția aferentă. Astfel că în decembrie 2017 s-a consituit o comisie care să efectueze recepția finală, însă, sursele din Consiliul Județean Cluj susțin că acea comisie a refuzat să semneze recepția finală, deoarece Geor Arc încă mai ”cârpea” parcela pe care staționau aeronavele. 

Geo Arc SRL a chemat în judecată Consiliul Județean Cluj și a câștigat azi anularea deciziei prin care s-a consituit comisia din 2017: 

„Respinge excepţia lipsei de interes, invocată de pârâţi, ca fiind neîntemeiată. Admite cererea de chemare în judecată formulată de reclamantul S.C. G.A. S.R.L. în contradictoriu cu pârâţii P.C.J.C. şi C.J.C.. Anulează Dispoziţia nr. 1331/22.12.2017 privind constituirea comisiei de receptie finala a obiectivului de investitii „Proiecare si executie platforma de stationare aeronave Apron 4”. Ia act că reclamantul urmează a solicita cheltuielile de judecată pe cale separată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare”, se arată în soluția pe scurt. 

Procese absurde

Consiliul Județean Cluj are în plan consituirea unei noi comisii în ianuarie 2021, dat fiind că ultimele lucrări la platforma de stationare  s-au efectuat în 2019, deci garanția acestora expiră în anul viitor. Decizia pronunțată de către Tribunalul Cluj nu produce mare efect. În primul rând, aceasta nu este definitivă, iar consituirea unei noi comisii ar însemna că decizia din 2017 nu s-a concretizat. 

Verificarea DNA-ului

Construirea pistei aeroportului a constituit unul din motivele pentru care ex-preşedintele CJ Cluj, Horea Uioreanu, a fost judecat și condamnat pentru luare de mită. Lucrările au demarat în 2011, licitaţia fiind câştigată de SC Napoca SA, firma deţinut de Ioan Bene, om de afaceri care este judecat pentru că i-ar fi dat mită lui Uioreanu, potrivit celor de la Adevărul. Preţul iniţial la care trebuia să fie realizată pista a fost de 32 de milioane de euro, dar a ajuns la 42 de milioane de euro, fiind încheiate 24 de acte adiţionale. Directorul Aeroportului David Ciceo este cercetat de DNA ca suspect în acest dosar.  

Conform DNA: „În cursul anului 2011, a fost încheiat contractul de lucrări între Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca RA, în calitate de achizitor şi asocierea SCC NAPOCA SA – SC ICCO SYSTEMS SRL- SC GEO ARC SRL, în calitate de executant, având ca obiect prima etapă de executare, finalizare şi întreţinerea lucrării „Pistă de decolare aterizare de 3.500 m şi suprafeţe de mişcare aferente” la un preţ de 32.436.982,99 euro, durata contractului fiind stabilită la 3 ani, respectiv până la 5 septembrie 2014. Finanţarea investiţiei urma a fi asigurată din bugetul judeţului. Pe parcursul executării contractului acesta a fost adiţionat cu un număr de 24 acte adiţionale care au crescut valoarea contractului până la suma totală de peste 42.000.000 euro.

La șase ani de la scandalul cu dosarul DNA, războaiele între Consiliul Județean Cluj și firmele care au obținut licitația pentru Apron 4 încă se poartă în instanțele de judecată. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *