Afacerea zilei

Stuparul.ro, apicultura intre pasiune si afacere

Apicultura e ca un „microb” de care, odata ce te-ai contaminat, nu mai scapi usor. Inceputa de cele mai multe ori ca un hobby, aceasta activitate se transforma in pasiune si iti acapareaza tot mai mult timp, recompensandu-te cu satisfactii nebanuite.

Mihai Rus a primit primul stup la 18 ani. Era un stup micut, pe 4 rame. In toamna urmatoare, avea 3 stupi puternici si prolifici. A ajuns programator la o firma mare de IT din Cluj, dar pasiunea pentru albine crestea cu fiecare an.

Isi dorea sa impartaseasca si celor incepatori din cunostintele sale si astfel i-a venit ideea sa faca un blog de apicultura. Blogul s-a transformat, in timp, intr-un fel de forum pe care se cer si se ofera sfaturi, se schimba informatii utile pentru crescatorii de albine.

Mihai a inceput sa faca și filmulete in care dezvaluia secrete ale acestei indeletniciri. Astazi, canalul sau de youtube are peste 2 milioane de vizitatori si peste 2.000 de subscribers.

La un moment dat, pe langa sfaturi competente, tanarul si-a dorit sa le ofere noilor sai prieteni care-l urmareau consecvent si uneltele apicole, echipamentele, utilajele pe care le prezenta pe blog. Astfel s-a nascut Stuparul.ro, care a devenit in doar cativa ani cea mai mare firma de unelte si utilaje apicole din online-ul romanesc.

Afacerea a inceput cu un portbagaj de marfa in valoare de 600 lei, pe care Mihai Rus l-a cumparat si l-a depozitat in balconul de acasa, in ciuda scepticismului prietenilor si chiar al vanzatorului. In februarie 2012, Robert Romascu, un coleg programator, i s-a alaturat cu aportul de capital financiar si uman necesar. Astazi, firma are o cifra de afaceri de peste 2.000.000 lei.

Stuparul.ro comercializeaza unelte si utilaje apicole importate direct din peste 14 tari, printre care Franta, Germania, Turcia, Grecia, China, Pakistan, Polonia si, bineinteles, Romania.

Din prima saptamana au inceput sa curga comenzile, datorita blogului care ii facuse cunoscuti. Tinerii stateau pana la ora 2 noaptea sa ambaleze coletele, iar dimineata se grabeau sa le expedieze inainte de a merge la serviciu.

Desi a intrat pe piata importului de utilaje agricole pe care activau deja jucatori mari, Stuparul.ro si-a ales nisa si o strategia de marketing eficienta. Pe langa informatiile despre produsele comercializate, ei ofera zilnic consultanta gratuita apicultorilor. De asemenea, cei doi testeaza utilaje la stupina lor, le analizeaza, le compara cu altele similare si posteaza filmul pe youtube.

„Suntem singurul site de unelte agricole care accepta comentarii la produse si raspunde intrebarilor vizitatorilor. Avem peste 700 de produse disponibile, peste 6.000 de clienti si o medie de 60 de comenzi pe zi, in sezon”, spune Mihai Rus, fondatorul afacerii.

Stuparul.ro a reusit sa se diferentieze fata de concurenta datorita consultantei pe care o ofera atat prin intermediul blogului, cat si al magazinului online. Acum, accentul cade pe diversitatea produselor pe care le ofera si brand-urile pe care le comercializeaza.

Firma este distribuitor exclusiv pentru companii europene de renume:

Thomas Apiculture (din Franta) produce utilaje de extractie a mierii de dimensiunile unei camere, linii complet automate, la care un singur muncitor extrage in 8 ore 2 tone de miere. Descapaceala se face automat, iar mierea este recuperata.

BeeWatch (din Germania) comercializeaza sisteme revolutionare de monitorizare a familiilor de albine si sisteme antifurt pentru stupi cu urmarire GPS. Sistemele BeWach permit accesul de la distanta, printr-o conexiune GPRS, la informatii vitale, precum: greutatea stupului (relevanta pentru cantitatea de hrana, productie miere si consum), temperatura in cuib si afara, umiditate, cantitatea de precipitatii, etc. Astfel, apicultorii pot interveni la timp, in caz de nevoie.

Nassenheider (din Germania) este unul dintre cei mai cunoscuti si respectati producatori de capete de dozare (pompe volumetrice).

BeeWhisper (din Bulgaria) ofera colectoare de venin care nu omoara albinele. E un aparat care emite o anumita frecventa care determina albinele sa vina si sa incerce sa-l intepe. Picaturile de venin colectate se usuca si se razuiesc de pe lamela de sticla a aparatului.

Kolman (din Croatia) produce utilaje pentru ambalat miere la plic si la caserola pentru minifabricile de procesare a mierii care urmaresc contracte cu Horeca.

Apicultorii au inceput sa se organizeze in asociatii de producatori si sa aplice pentru Fonduri Europene pentru a-si construi propria fabrica de procesare a mierii, dotata cu toate utilajele necesare.

„Suntem printre primii din tara in privinta utilajelor profesionale comercializate. Exportam si lazi de stupi si rame produse in Romania. Saptamana trecuta am trimis un tir in Franta. E surprinzator ca reusim sa vindem pe internet, pe un site romanesc netradus, in tari europene cu traditie in apicultura, ca Franta, Italia, Germania, Elvetia, Austria sau Olanda”, spune Robert Romascu, coproprietar Stuparul.ro.

Deocamdata, Stuparul.ro are showroom-uri doar in Cluj si Baia Mare, dar managerii afacerii au in plan extinderea in mai multe orase mari din tara.

O afacere de succes e intotdeauna pornita din pasiune si alimentata cu energie pozitiva, multă munca si respect pentru clienti.

Sursa foto: Stuparul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *