Din oras

Știrea este că licitația de la “metrou”, s-a mai prelungit cu încă 45 zile. Direct dublat, așa, cică la solicitarea ”competitorilor”. Suntem curioși care or fi fiind aceia?

Primarul Emil Boc a prelungit termenul pentru depunerea ofertelor la proiectarea și construcția metroului din Cluj, la solicitarea companiilor. Termenul inițial stabilit a fost considerat prea scurt, până în 9 mai 2022, iar la solicitarea competitorilor, a fost prelungit până la 15 iunie.

”Am prelungit cu 45 de zile termenul de depunere a ofertelor pentru metrou la solicitarea mai multor competitori. Și asta tocmai pentru a asigura o transparență deplină. Cred că acuma termenul este 14 sau 15 iunie. Vrem să dăm posibilitatea tuturor (să participe-n.r.), dar nici să nu ieșim din grafic”, a declarat, din fața unui microfon prietenos de la o emisiune unde își face publicitate pe banii clujenilor, primarul Emil Boc.

”Bine, noi am prelungit termenul la solicitarea competitorilor cu încă 45 de zile. Dar nici nu putem foarte mult să ieșim în decor pentru că suntem într-un grafic cu Uniunea Europeană. Termenul minim legal este de 30 de zile. Noi am pus din start două luni, adică 60 de zile, plus că am mai adăugat acum 45 de zile. Tocmai din dorința de avea cât mai mulți participanți și a fi o competiție cât mai mare pentru un asemenea proiect”, a mai spus edilul-șef al Clujului.

Zilele trecut Emil Boc se lăuda, ca să se audă vorbind, cum că nici mai mult, nici mai puțin de ”15 companii s-au arătat interesate de proiectul metroului”. Zău?

Din fața microfonul prietenos, întrebat fiind, care ar fi fiind respectivele companii care ”s-au interesat de metrou”, Emil Boc a pasat răspunsul, l-a preluat pe propriu-i piept, apoi la șutat în urechile ascultătorilor: ”e important cine va fi la finalul termenului de depunere a ofertelor.”

Vorba activistului clujean Szakats Istvan: ”E clar, alea 15 firme cu care se lăuda Primăria că au dat buluc, au rupt clanța, care acum trebuie reparată.

Am zis acum o lună că e prea scurt termenul pentru o lucrare de 1.3 miliarde EUR? Am zis. A și sărit ca ars primarul să zică că nici vorbă, totul e în regulă, și mai ales legal? O da.

Dar așa cum vedeți în analiza #presshub (link în comentariu) proiectul conține o serie de elemente dubioase deja din scriere.

Cum a fost deprioritizat forțat trenul metropolitan, ca să nu mai fie “fezabil” – față de “metrou”, firește? Știm.

Cum bagă licitația cuie în talpa ofertantului, incl. descărcarea arheologică și organizarea traficului în timpul unui șantier care dă peste cap tot orașul? Știm.

Cum de fapt avizele nu sunt finale (lucru între dinți recunscut de Boc), și o grămadă sunt date “de principiu”? Știm.

Și ei știu.

Hai încă 45 de zile – deci început de iuliie (!) pentru o licitație care oricum a fost lansată mult prea târziu, ca să mai prindă ceva finanțare, măcar banii ăia din PNRR.

Ah da, chiar. Banii. Care oricum nu-i avem, nici măcar o cincime din cât ar trebui.

Hai înainte! Cătă “next levăl”, Cluj-Napoca.”