Afacerea zilei

SoupeR – povestea clujenilor care vand supa "la pachet"

Cinci prieteni din Cluj, carora le place mancarea buna si la indemana, au pus pe picioare o afacere inedita – vand supa to go pentru orice pretentios. In ultimele luni, supele lor au ajuns sa fie un must-eat al clujenilor care au drum prin centru

“Ne-am dorit sa fim originali, sa intram pe un segment de piata virgin. Avem peste 50 de retete de supe, dar si sandwichuri si salate”, spune Bertoti Lorant, unul dintre cei trei asociati ai barului de supe de pe Eroilor.

SoupeR e un local micut din centrul Clujului, unde gasesti mancare proaspata si sanatoasa, la preturi rezonabile. Clientela este formata, in marea ei majoritate, din corporatisti si oameni ocupati, care prefera mancarea take away.

Cei cinci baieti, Bertoti Lorant, Kasa Zsolt, Szabo Szabolcs, Demian Jozsef si Barna Levente, au stat mult pe ganduri pana au decis ca e momentul sa lucreze pentru ei insisi. Ideea le-a venit cand au remarcat ca barurile de supe din Budapesta aveau mare succes si devenisera foarte populare. Cu toate acestea, erau constienti ca nu e usor sa te aventurezi in necunoscut. Cel mai tare ii speriau birocratia pe care stiau ca o vor avea de infruntat si problemele logistice pe care le anticipau. Bugetul nu era mare, dar l-au gestionat cumpatat. Dupa un an, a devenit evident ca se aflau pe un trend ascendent.

“Am avut un mare noroc! Clientii nostri sunt oameni cu pretentii, preocupati de o alimentatie sanatoasa. Slava Domnului ca avem multe birouri in zona! Ne-am asteptat sa intre mai multi oameni din strada, dar se pare ca acestia sunt, inca, destul de reticenti”, marturiseste Lorant.

Cei de la SoupeR nu practica adaosuri mari, dar si-au stabilit niste standarde de la care nu abdica.

“Incercam sa oferim calitate foarte buna la preturi competitive. Mai degraba crestem preturile decat sa facem rabat de la calitate”, spun ei.

La SoupeR, 70-80% dintre supe sunt vegetariene, iar meniul se imbogateste si se diversifica zilnic, incercand sa se adapteze cerintelor clientelei.

“In lumea asta, nimic nu e sigur, dar ne bucuram ca ni s-a dus vestea, avem multi clienti fidelizati si tot mai multi recomandati. Feed-back-ul pe care il primim e foarte pozitiv si asta ne incurajeaza”, mai spune Bertoti Lorant.

Majoritatea clientilor aleg mancarea la pachet. Cel mai bine se vinde Crema de linte rosie marocana, care costa 6 lei. Souper ofera, supa in combinatie cu orice sandwich, poate fi achizitionata la 13 lei, iar combinatia dintre orice supa si orice salata fresh e 18 lei.

“E un grup restrans de amatori de acest gen de mancare, dar ne-am impus pe piata si vrem sa ajungem la cat mai multi oameni care sa aprecieze originalitatea meniurilor noastre. Nu facem cantitati mari si tot ce facem se vinde, de regula, in aceeasi zi. Cumparaturile le facem zilnic si vrem sa oferim doar produse proaspete”, adauga Bertoti.

Publicitatea si-o fac prin interactiunea directa cu clientii. TIFF-ul le-a furnizat, timp de o saptamana, o clientela fidela; in timpul festivalului, vanzarile au crescut considerabil. Livrari la domiciliu nu fac, deocamdata, pentru ca nu fac fata comenzilor.

“In fiecare zi, invatam ceva nou. Daca nu intampini greutati, nu poti evolua! Vrem sa fundamentam un brand, iar numele de Souper sa devina sinonim cu mancarea proaspata si buna, la un pret accesibil”, spune Bertoti Lorand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *