Editorial

SECURISTAN. Fără pic de ruşine, şleahta de securişti de pe lângă Iohannis pregăteşte legi prin care SRI şi SIE devin incontrolabile, stat în stat

Într-un proiect de lege care va fi depus la Parlament, se stipulează ca fondurile operative ale serviciilor secrete să nu mai poată fi controlate nici de Parlament, nici de Curtea de Conturi. Neterminaţii de pe lângă prea plimbăreţul Preşedinte al României, care deja şi-a pregătit puteri sporite în CSAT (printr-un alt proiect neruşinat, căruia ăştia îi spun „de lege”: să aibă El, Însuşi El, Mutul Neamului, drept de veto), se pregătesc să nu mai dea socoteală de ce anume fac nici măcar pentru banii publici pe care-i consumă.

Nu le ajunge faptul că au firme sub acoperire, afacerişti sub acoperire, şparlamentari sub acoperire, societate în civil, jurnalişti, judecători, procurori în lesă, la dispoziţie – şi că sunt infiltraţi mai rău ca Securitatea lui Nea’ Ceaşcă în toate zonele politico-economice ale României, au pregătit şi legi prin care să introducă „obigaţia cetăţenească” de a fi turnător, au pregătit legi prin care să se situeze de-asupra Legii.

Ce-i roade pe ei e că trebuie să dea socoteală în faţa unor indivizi care, oricum stau în poziţia drepţi în faţa lor, cu privire la cum îşi bagă ei picioarele în fondurile de cheltuieli operative ale serviciilor secrete.

Vor ca banii cu care serviciile de informații își finanțează chefurile şi porcelile pe care ei le numesc „operaţiuni”, să nu mai poată fi controlate nici de comisiile parlamentare speciale, nici de Curtea de Conturi, ci doar de Consiliul Suprem de Apărare a Țării – ăla în care Însuşi El, Mutul Neamului, şi-a pregătit dreptul de veto.

Dacă va zice „NU” Mutul (şantajabil cu dosarul caselor „din meditaţii” – şi cuminte, nu ca Băsescu, care acum plăteşte că nu s-a jucat „mumos” cu securiştii), atunci nici bunul Dumnezeu nu va şti pe ce s-au dus banii securiştilor.

Ori, numai în ultimii doi ani au existat două scandaluri cu privire la cum s-au cheltuit banii publici în „operaţiuni speciale” de pomădat curul secretarelor. L-am avut pe directorul adjunct al Direcţiei Generale de Informaţii a Armatei care deja a fost condamnat în primă instanță pentru că a delapidat fondurile de război ale instituţiei.

Iaca erau nişte bani la el în fişet, le stătea mai bine în buzunarul lui. Un fleac.

Al doilea caz a fost anchetat de DNA și îi privea pe fostul ministru de Interne, Petre Tobă, şi pe foştii şefi ai serviciului secret din MAI, pentru modul în care au fost cheltuite fondurile operative pentru chefuri la restaurantele Excelsior şi Bârlogul Lupilor, băuturi şi parfumuri de lux.

De aceea au murit români în Decembrie 89, ca să vină neterminaţii urmaşi ai securiştilor lui Ceaşcă şi să-şi pună la secret modul în care se porcesc pe bani publici?! Să vină şi să ceară ca tot românul să devină delator?

Altfel se vede acum şi faptul că neisprăviţii ăştia ne-au luat România prin învăluire, compromiţând Justiţia, Politicul, Economicul, mânjind, prin infiltrare, totul. Altfel se vede şi scandalul trecerii la secret a Arhivelor, nu?

Prin urmare, zilele acestea, USLinoasa Coaliție de guvernare dezbate proiectele legilor securității naționale, un pachet de 10 legi care privesc funcționarea și organizarea serviciilor de informații, a armatei, ministerului de Interne și CSAT. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat, pe 27 mai, că proiectele sunt analizate în cadrul fiecărui partid din coaliție, iar într-o săptămână vor intra în dezbaterea Guvernului, pentru a fi trimise la Parlament.

Nu pot să nu remarc faptul că aceste legi ale siguranței (lor) au așteptat la sertar momentul schimbării componenței Curții Constituționale, care în ultimii ani, sub influența fostului șef DNA, Daniel Morar, a tăiat masiv din atribuțiile serviciilor. Într-o săptămână (aia anunţată de premierul Nicolae ăăăăăăîîîîăăăăîîîîaaaa Ciucă), epoca lui Daniel Morar se va încheia oficial. Riscul ca anumite prevederi (nesimţit şi pe faţă neconstituţionale), din aceste legi să pice la Curte tinde către zero.

În 2016, securistoizii României şi-au pierdut dreptul de a mai fi organ de cercetare penală în urma unei decizii a Curţii Constituţionale. Ce mai vaier, ce mai vuiet a venit atunci dinspre societatea în civil: că lovitură împotriva anticorupţiei, că procurorii DNA nu mai pot răsădi o floare pe altarul Justiţiei, fără ajutorul SRI şamd.

Lăsaţi, că acum şi-au făcut bine temele şi au cerut prin lege extinderea listei de ameninţări la siguranţa naţională. Securistanezii se vor putea folosi de mandatul pe siguranță națională pe tot ce mişcă-n ţara asta: râul, ramul – toţi suntem consideraţi ameninţări la siguranţa naţională. Ce stat bolnav îşi poate considera cetăţenii şi orice băşină trasă de aceştia drept atentat la siguranţa naţională?

Da, un stat totalitarist de genul Coreei de Nord, Rusiei, Chinei. Revenim la Epoca Ceauşescu? Revenim, pocnind din călcâie, nu v-ar fi ruşine, bă, de toţi morţii şi răniţii din Decembrie 1989!?

Securistanezii României nu vor putea fi cercetaţi pentru abuzuri, hoţii şi alte chestiuni prevăzute de Codul Penal Român ca orice muritor. Nu, ei au nevoie de procurori anume desemnaţi şi numai din Parchetul Militar.

Ca să înţelegeţi de ce: pentru că un procuror militar nu poate ancheta un ofiţer decât dacă este mai mare în grad sau egal în grad (trese, stele) cu învinuitul. Este suficient ca Mutul Patriei să-l ridice în grad pe împricinat până li se termină celor de la Parchetul Militar ofiţerii. Aşa au procedat aceste deşeuri cu faţă umană şi cu cei învinuiţi în Dosarele Revoluţiei din Decembrie 1989, ofiţerii care au dat ordine şi şi-au executat poporul cu foc la gura ţevii: i-au avansat.

Se zicea în epocă, printre cadrele militare: „Ai tras? Ai fost avansat”.

Alde „Heil” Vig nu mai are chef să dea socoteală Şparlamentului. Aşa că în legi s-a clocit şi puturoşenia sulfuroasă prin care cel mult comisia de specialitate să încropească un raport cu bla-bla-bla şi praf de zâne. Nu mai merge directorul SRI sau SIE în Parlament să fie luat la întrebări, vin şparlamentarii cu şapca-n mână să vadă dacă ăia mai trăiesc, mai respiră, mai au nevoie de una alta, o bere, un mezel, niţel muştar…

Că şi mecanismul de numire și revocare a directorilor SRI și SIE se modifică: vor fi propuşi de Însuşi El, Mutul cu puteri sporite în CSAT şi vor fi votaţi în Parlamentul acela decorativ, practic, pe viaţă. Parlamentul, care îi votează, a pierdut dreptul de a mai iniția revocarea șefului SRI sau SIE. Doar Însuşi El, Prim Voiajorul Patriei, Mutul țării care şi-a cerut puteri sporite în CSAT mai poate propune demiterea.

Dar „helvigii” şi „vlaseii” nu pot fi dați jos decât dacă fac parte din partide politice sau se implică în campanii în favoarea unui candidat. Ete scârţ! Şi cum va afla cineva ce fac ăştia dacă devin incontrolabili prin aceste aşa-zise legi?

Pentru ăştia nu mai există demitere pentru management defectuos, pentru neperformanţă şi alte rahaturi din acestea pentru care pot fi demişi muritorii de rând. Odată numiţi nu mai dau socoteală aproape nimănui și nu pot fi sancționaţi aproape orice ar face.

Iar chestia cu „obligația cetățenească” a cetăţenilor României, a companiilor și autorităților publice de a deveni turnători-delatori, la cererea securistanezilor, indiferent de situație, e de noaptea minţii.

Urli pe toate canalele: „Băsea, Turnătorul”, apoi dai legi prin care îi transformi pe toţi cetăţenii în „Băsea”? Să aibă ei, cu ce-şi şantaja cetăţenii (vezi că te zicem că ţi-ai turnat, la cererea noastră, nevasta, soţul, amanta, şeful)?

Prin urmare, până acum am aflat doar cum vor să transforme România în Delatoria Securistan Multilateral Turnătorească.

Ce mai urmează după securistanizarea României? Modificarea Constituţiei ca să rămână Preşedinte pe viaţă El, Însuşi El, Mutul Neamului?