Focus

Regia Autonomă a Domeniului Public: cheltuieli cu personalul, mai mari decât investițiile și venituri din ridicări auto

Încă din anul 2017, Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca a preluat activitatea de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar. Acest „serviciu” reprezintă o sursă considerabilă a veniturilor entității subordonate Primăriei Cluj-Napoca. Dincolo de acest aspect, din analiza bugetului de venituri și cheltuieli reiese că sumele destinate investițiilor sunt mult mai mici decât cele prevăzute pentru cheltuielile cu personalul propriu. Activitatea pe bani publici a RADP Cluj-Napoca sfidează calculele matematice și funcționează prin pompări masive de capital din bugetul public al municipiului Cluj-Napoca. 

Astfel, în analiza bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2019, RADP Cluj-Napoca estimează un venit total de 91.600 mii lei. Aceste resurse financiare se datorează activității de reparații și întreținere străzi, dar mai ales ridicării, transportului și depozitării autoturismelor parcate neregulamentar pe domeniul public. 

CITEȘTE ȘI: Strada preferată de Poliția Locală pentru amenzi: “SamuEl Micu”, un loc bine dosit, unde organul de control stă la “pândă”

Aceste activități sunt în valoare de 76.575 mii lei, respectiv 84% din totalul veniturilor de 91.600 mii lei. Diferența de cca 15,025 mii lei din aceste venituri este pusă pe seama altor acțiuni, precum:

prestări servicii (pază și protective cimitire, pompe funebre, exploatare grupuri sanitare publice, magazin propriu desfacere flori, activitate capturare și întreținere câini fără stăpân) – în valoare de 8.845 mii lei, respectiv 10%.

CITEȘTE ȘI: Noaptea minții în toiul zilei: în exercițiul funcțiunii, amatorii de la Ridicări Auto avariază mașini pe „ulițele” înguste din oraș – VIDEO

 

Iar platforma de depozitare deșeuri municipale în valoare de 6.172 mii lei, respectiv 6%.

Astfel, cel mai mare venit al RADP Cluj-Napoca este datorat „serviciului” de ridicări auto – acea metodă eficientă de colectare a banilor direct din buzunarele clujenilor, în interesul „binelui public”.

Alte venituri, precum cele financiare (dobânzi, diferențe curs valutar) însumează o valoare estimată de 8 mii lei.

Cheltuielile totale ale regiei pentru anul 2019 sunt estimate la suma de 90.978 mii lei și au la bază planul de achiziții, prognoza de creștere a prețurilor și ”susținerea unui număr de 799 persoane”, necesare desfășurării activității regiei pentru anul 2019. Altfel spus, ”susținerea” vizează cheltuielile cu personalul.

Cheltuielile de exploatare, în proporție de 99%, se încadrează în suma de 90.348 mii lei, din care:

Cheltuieli bunuri /servicii – 40.574 mii lei, adică 45%

Cheltuieli cu personalul – 44.148 mii lei, adică 49%

Alte cheltuieli – 5.626 mii lei respective 6%

Fundamentarea cheltuielilor cu personalul se referă la necesitatea asigurării fondului de salarii și bonusuri. O altă componentă a cheltuielilor cu personalul vizează „majorarea salariului minim pe ramura de construcții conform OUG 114/2018 de la 1.950 lei la 3.000 lei, în condițiile în care regia avea la 31.12. 2018 un număr de 450 de salariați în această situație”, se arată în fundamentarea cheltuielilor pentru 2019 a RADP Cluj-Napoca. 

De asemenea, RADP precizează că majorarea cheltuielilor cu personalul are în vedere „respectarea criteriilor de performanță în speță productivitatea muncii”, cu mențiunea că fondul de salarii este acoperit din veniturile proprii ale regiei. 

La capitolul investiții, Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca bagă bani în studiul de fezabilitate pentru Baza de Agrement, adică în Complexul Sportiv Gheorgheni. 

Investițiile au o valoare totală de 17.691 mii lei, în vreme ce cheltuielile cu personalul se ridică la suma de 44.148 mii lei.

Astfel, din alocațiile de la bugetul local vor fi realizate SF pentru Baza de Agrement și achiziționarea de echipamente pentru marcaje rutiere, precum și a unui tocator mobil pentru Platforma de stocare temporară deșeuri.

Suma de 11.900 mii lei este destinată achiziționării de utilaje și scule de mică mecanizare, iar cca 9.900 mii lei sunt alocate pentru continuarea lucrărilor în regie proprie la Platforma de stocare a deșeurilor. 

Pe baza veniturilor și cheltuielilor pentru anul 2019, RADP Cluj-Napoca doar își propune să realizeze un profit brut prognozat de 802 mii lei. 
 

CITEȘTE ȘIAceeași muncă, pe mai mulți bani: salarii COLOSALE din 1 ianuarie 2019 pentru slujbașii din Primărie

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *