De cartier

Reclamațiile curg ca apa pe strada Mureșului, dar soluțiile Primăriei se lasă așteptate

Primăria tergiversează aplicarea măsurilor în cazul sesizărilor înregistrate de cetățeni. Astfel, deși administrația locală a pus la dispoziția cetățenilor câteva canale pentru reclamații, odată sesizările înregistrate, reprezentanții municipalității clujene amână intervențiile pentru soluționarea problemelor semnalate din comunitate. Mai mult, putem constata o practică abilă a funcționarilor din cadrul aparatului administrativ clujean: după înregistrarea unei sesizări, reprezentanții Primăriai Cluj-Napoca contactează telefonic reclamantul, cu promisiunea că vor urma intervenții concrete în teren, după care sesizarea este închisă, bifată la categoria „soluționat”, doar că niciun funcționar din administrația locală ori din structurile din subordinea acesteia nu își mai fac apariția. 

Este și cazul străzii Mureșului, din cartierul Între Lacuri, din imediata apropiere a noului parc inaugurat recent de primarul Emil Boc. 

Ziar de Cluj relata de curând situația în care se găsesc membrii unei asociații de proprietari de pe strada Mureșului, care au încercat în fel și chip să semnaleze problemele cu care se confruntă de mai bine de un an de zile, timp în care au înregistrat cca 12 sesizări, cea mai recentă în urmă cu două săptămâni. În acest răstimp, Primăria colectează reclamațiile cetățenilor, dar întârzie în privința luării unor măsuri concrete. 

CITEȘTE ȘIÎntre Lacuri/ Strada Mureșului, inundată după fiecare ploaie. Primăria colectează sesizări, iar proprietarii sunt lăsați cu ochii în soare

Astfel, după cum semnalează membrii Asociației de proprietari de la nr 45-45 A, din cauza lucrărilor la un ansamblu imobiliar situat chiar vis a vis, sistemul de canalizare a fost blocat, iar la fiecare ploaie, strada este cuprinsă de ape, transformându-se într-o mare baltă.

„Am facut nenumarate sesizari la primarie, mi s-a raspuns ca la nr. 53 s-au respectat regulile, iar cand s-au gasit probleme, au fost amendati. Sincer noua nu ne pasa de amenzi, noua ne pasa de strada si jegul pe care il induram. Am 11 sesizari complete si una in curs. Acum de aproximativ o luna s-au facut sapaturi la capatul strazii. Mai vine si pamantul de acolo”, au notat reprezentanții asociației. 

Astfel, după ultima sesizare înregistrată la Primăria Cluj-Napoca, reprezentanții asociației din zonă au fost contactați telfonic, cu promisiunea unei vizite în teren pentru rezolvarea problemelor semnalate. 

„Au solutionat sesizarea mea cu comentariul ca am fost sunată. Luni mi s-a inchis sesizarea deoarece m-a sunat un domn de la Primarie si mi-a zis ca marti va veni la fata locului sa constate. Din pacate azi e vineri si suntem in aceeasi situatie, nu am fost sunata de nimeni, sesizarea e inchisa”, notau la sfârșitul săptămânii trecute reprezentanții asociației. 

Proprietarii din zonă, care au plătit prețuri piperate pentru a-și achiziționa un apartament în acest cartier, sunt acum victimele fără voie ale unei situații cel puțin ciudate: chiar dacă au semnalat în repetate rânduri disfuncționalitățile și problemele specifice sistemului de canalizare, agravate de construcțiile din zonă, reprezentanții Primăriei și-au permis cel mult să aplice o serie de amenzi, fără a rezolva problema de fond.

Mai mult, soluționarea problemei legate de sistemul de cenalizare este amânată, iar localnicii de aici nu pot decât înregistra sesizări, fără a beneficia și de vizita înalților funcționari din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. 

Ziar de Cluj semnala aceleași probleme pe strada Mureșului încă din vara anului trecut, însă din păcate, chiar dacă vorbim de una dintre cele mai râvnite zone, cartierul Între Lacuri, din apropierea noului parc inaugurat de primarul Emil Boc, de baza sportivă Gheorgheni, una dintre cele mai scumpe zone imobiliare, cu un preț de cca 2000 euro/mp, reprezentanții administrației locale întârzie cu anii rezolvarea problemelor semnalate de cetățeni. 

CITEȘTE ȘI: Stradă inundată după o ploaie de vară. Canalizarea refulează, iar localnicii se luptă cu forțele naturii VIDEO

De fapt, întârzierea administrației locale pare a fi explicată și prin modul în care a fost afectat sistemul de canalizare de noile construcții imobiliare din zonă, situație în care Primăria preferă să tragă de timp decât să intervină pentru a elucida legalitatea și conformitatea lucrărilor, valabilitatea problemelor semnalate de proprietarii de aici.

Imaginile de mai jos au fost surprinse în cursul săptămânii trecute, după ploile abundente din ultima perioadă.

Strada este plină de apă, iar mizeria datorată săpăturilor reprezintă o imagine constantă.

Deși Primăria Cluj-Napoca a pus la dispoziția cetățenilor mai multe mecanisme de sesizare a problemelor cu care se confruntă, prin intermediul aplicațiilor MyCluj ori a adresei de e-mail: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, la care doar primarul Emil Boc are acces nemijlocit, problemele cu care se confruntă clujenii în diverse cartiere ale orașului sunt în continuare tergiversate, iar soluțiile întârzie să apară. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *