Din oras

Razboiul gunoaielor a luat sfarsit. In 48 de ore clujenii vor avea rampa temporara pentru a depozita deseurile

Consilierii judeteni au avut la dispozitie o ora si jumatate pentru a se prezenta la sedinta extraordinara convocata de catre vicepresedintele cu atributiuni de presedinte, Vakar Istvan. Singurul punct de pe ordinea de zi a fost supunerea la vot a acordului de principiu cu privire la pretentiile comunei Feleacu de a primi redeventa in urma cedarii terenului de 64 de hectare institutiei judetene, in vederea amenajarii unei rampe temporare de gunoi in cadrul Centrului de Managament Integrat al Deseurilor. Prin votul de azi consilierii judeteni au cedat “santajului” felecanilor.

La sedinta extraordinara de astazi au fost prezenti 20 de consilieri judeteni. PSD-istii nu si-au putut rupe din timpul pretios si nu au dat curs invitatiei lui Vakar Istvan de a solutiona probelma deseurilor din judet. Ilarie Ivan a ajuns, insa, la scurt timp dupa ce proiectul de hotarare a fost votat.

“Eu cand am primit telefonul la ora 13.00, eram in examen cu studentii. Trebuie sa le oferi doua ore sa isi faca lucrarile nu puteam sa ii las sau sa aman examenul. Eu as fi sustinut proiectul, dar nu puteam sa plec de la examen”, a declarat Ilarie Ivan, in timp ce a parasit sala de sedinta.

Singura rampa din judet autorizata temporar este cea administrata de catre S.C. Salprest Rampa S.A. Firma care in ultima periaoda a crescut considerabil preturile pentru a permite depozitarea resturior menajere a avertizat, printr-o adresa oficiala Consiliul Judetean Cluj, ca incepand  de saptamana viitoare nu va mai permite depozitarea deseurilor in Pata Rat. Din respect pentru cetatenii platitori de impozite si la presiunea primariilor din judet, Vakar Istvan, alaturi de cei 20 de consilieri prezenti, a acceptat propunerea comunei Feleacu de a plati redeventa pentru terenul unde urmeaza a se amenaja rampa temporara din cadrul CMID. Prin hotararea de astazi se poate spune ca razboiul gunoaielor a luat sfarsit.

“Salprest Rampa S.A ne-a facut chiar astazi o comunicare motivand ca nu i-au fost platite facturile de catre terti motiv pentru care vor suspenda depozitarea incepand de saptamana viitoare. A trebuit sa convocam aceasta sedinta deoarece isi permit privatii sa inchida rampa lor“, a afirmat Vakar Istvan.

In 13 mai 2015 executivul comunei Feleacu a informat CJ Cluj printr-o adresa in care si-a exprimat acordul de principiu pentru construirea platformei de depozitare a deseurilor si au solicitat stabilirea sau luarea unor masuri, inclusiv adoptarea unei hotarari a CJ cu privire modalitatea de derulare a proiectului CMID si plata unei redevente anuale, a unei componente procentuale aferente terenului transmis in administrare catre CJ Cluj.

Procentul redeventei anuale pe care CJ Cluj o va plati, va fi stabilita prin raportarea valorii terenului la valoarea obiectivului de investitie si va fi aplicata pe durata de recuperare a terenului in caz de concesiune. Hotararea de astazi este una de baza, urmand ca in cel mai scurt timp, CJ Cluj sa formuleze un protocol de asociere care sa reglementeze diferentierea redeventei. Consilierii judeteni prin votul celor 20 de consilieri de azi si-au dat acordul ca institutia judeteana sa platesca redeventa catre comuna Feleacu pentru cele 64 de hectare, urmand ca Regia Autonoma de Administrare a Domeniului Public si Privat sa inceapa in cel mai scurt timp constructia rampei.

“Din cate am vorbit cu directorul RAADPP Mircea Avram acesta a mi-a spus ca lucrarile de amenajare a rampei temporare nu necesita o foarte mare arta. Se indeparteaza pamantul vegetal, se niveleaza si se executa canalele de colectare a apelor care rezulta atat din levigat, cat si din pluvial. Noi daca avem acordul, dureaza intre 24 si 48 de ore sa avem o noua rampa”, a afirmat Vakar Istvan in timpul sedintei.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *