Reportaj

Polus Center, ravasit dupa valul de reduceri: personalul e obosit si hainele stau pe jos

Duminica seara parcarea de la Polus Center e plina. Magazinele sunt pline, etichetele rosii, semn al reducerilor semnificative, predomina din nou. A inceput iar perioada promotiilor, cand nu prea mai conteaza ce cumperi, atata timp cat faci asta. Reducerile sunt peste tot, scrise cat mai mare: reduceri de 30%, de 40%, de 50%, de 60%, de 70%. Reduceri cat vezi cu ochii si manechine imbracate in tricouri cu promotii. La sfarsitul unui weekend plin de cumparatori, Polus Center arata ravasit. In magazinele cu produse vestimentare, hainele sunt aruncate la intamplare, unele stau pe jos, in timp ce personalul obosit si indiferent le aranjeaza pe cele deja aflate pe umerase.

„Promotii! Promotii! Promotii!”, striga vitrinele catre clienti

De cum intri in mall, culoarele sunt pline de anunturi cu promotii. In stanga si in dreapta, magazinele de haine concureaza intre ele, de la reclame, la oferte. Important pare sa fie cine are afisul cel mai mare, cel mai vizibil, mai chemator.  „Promotii! Promotii! Promotii!”, striga vitrinele catre clientii care isi fac timp sa intre in toate magazinele, doar e duminica seara. Hainele despaturite, unele aruncate pe jos, altele puse la voia intamplarii dau senzatia unui Polus Center plin de outleturi, de magazine second hand cu promotii la 1 leu. 

Dar oamenii se agita, sunt fericiti. Cand sunt reduceri in mall, parca e un pic mai bine in lume. In perioada aceasta, magazinele de haine sunt cele mai vanate. Astfel ca binecunoscutele H&M, Stradivarius, Bershka sau Pull and Bear sunt primele pe lista amatorilor de shopping. 

,,Hai, iub, hai sa intram si aici. E ultimul, stii doar ca Bershka e preferatul meu”, isi trage o tanara prietenul de brat, iar el se conformeaza si intra tinand in mana alte doua plase.

Cuvantul Promotii si etichetele cu reduceri din diverse colturi ale magazinului ii fura fetei privirile. Si nu doar ei. Bluze crosetate, poncho-uri, pantaloni, rochite de vara, de iarna par sa copleseasca inca de la intrare clientele. S-ar duce la toate deodata. Bershka e pentru multe fete raiul pe pamant, alaturi de celelalte magazine vestimentare. Personalul de aici e, insa, plictisit. Bluzele care zac pe jos de la prea multe probe si prea multe cliente, nici nu merita sa mai fie ridicate. 

E o estetica a hainelor aruncate de-a valma care se activeaza odata cu valul de reduceri si e la fel in aproape toate magazinele. De parca nu mai conteaza cand sunt reduceri. Astfel, preturile sunt cele care atrag atentia in timp ce standurile cu haine arata ca dupa o furtuna si in Stradivarius, iar angajatilor nici ca le pasa.

,,Asa reduceri mari n-au mai fost de mult”, se minuneaza doua fete.

Dar e doar multitudinea de etichete cu preturi in care sintagama de la e neglijabila in ochii clientilor. Tot ce e cu ’90 de lei la final inseamna promotie si e de cumparat: blugi de la 69,90, coliere de la 19,90, pulovere de la 59,90 de lei, tricouri de la 19,90 de lei, hainele de pe jos, inestimabile.

In H&M cunoscutele etichete rosii de 20 de lei si 40 de lei sunt nelipsite. Chiar daca e vorba de acelasi produs, preturile difera. 

,,Nu gasesc logica. De ce e bluza asta mai scumpa? Nu sunt la fel?”, exclama o alta tanara catre prietena sa.

Cealalta da din umerii cu capul in telefon. Evident, o ia pe cea mai ieftina, desi ambele sunt la fel, si pleaca spre casa de marcat, cu bratele pline de alte bluzite si tricouri. 

Se apropie ora inchiderii, dar parcarea e inca plina. Unii n-au rabdare pana acasa si trebuie sa sune sa anunte ce si-au cumparat.

,,Si mi-am luat o bluza, asa, ca un poncho, dar nu e chiar poncho. Doar 99 de lei am dat. Si pantaloni. Trei perechi! Si sunt si accesorii ieftine si multe, pacat ca n-ai venit”, spune o alta tanara aproape strigand de entuziasm.

„Nu ti-e cam mare? Bluza asta e L si tu porti S”, isi da cu parerea o mama punand bluza pe langa fata ei.

,,Nu conteaza! O iau, mi-e buna, nu corespund mereu marimile!”, raspunde tanara pe un ton profund indignat si nu mai intra cu bluza la cabina de proba, se opreste la casa. Se intoarce cat sa verifice ca mama ei o urmeaza, ca nu cumva sa ajunga la casa si sa nu aiba banii pregatiti.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *