Reportaj

PIPA Leather sau lectia de optimism. Laura Pop: "Nu imi doresc milioane de euro, doar un trai decent"

Multi angajati din multinationale se plang ca au uitat sa zambeasca si ca alearga prin viata fara sa se bucure de ea. Acesta a fost si cazul Laurei Pop, care pana acum doi ani isi traia viata dupa sablonul impus de multinationala. In ciuda anilor traiti dupa reguli si a salariului cu multe zerouri, Laura a avut curajul sa puna punct si sa se reinventeze. A invatat sa se joace cu pielea si acum din mainile ei ies posete, penare, tocuri de ochelari si alte minunatii, realizate manual, „adapostite” de brandul PIPA Leather.

Laura Pop are 47 de ani si este un om al contrastelor. Este mama full time, are o familie fericita, dar nu a uitat niciodata sa-si aloce timp sa-si traiasca viata frumos. A terminat atat Facultatea de Mecanica, cat si cea de Litere, dar a lucrat pana acum doi ani ca reprezentant medical intr-o multinationala. A vrut sa plece din tara, dar s-a intors pentru ca e convinsa ca nu exista oras mai frumos decat Clujul.

Pana sa ajunga sa-si canalizeze tot timpul si toata energia in brandul PIPA Leather, Laura a trait o viata plina de schimbari. A lucrat o perioada la Muzeul Etnografic, unde povesteste ca a fost locul ei de suflet. Pentru ca trebuia sa supravietuiasca, a intrat in lumea vanzarilor, iar cativa ani mai tarziu a plecat in Canada, unde a si locuit din 2003 si pana in 2007. Acolo a decis ca degeaba ai ultimul model de masina, daca nu ai placerea vietii.

„Nu e un modus vivendi pentru mine. Cum am ajuns acolo am fost socata de cat de urate erau cladirile, parca era un ghetou. Vara era o nebunie intr-adevar, dar asta nu a fost suficient. Dupa ce m-am intors am lucrat in lumea „farma” unde castigam foarte bine, dar 3.000 de kilometri pe luna si doi copii acasa nu e tocmai placut”, povesteste Laura.

PIPA Leather, o lume in care totul e colorat si frumos

Pentru ca s-a saturat sa traiasca intr-o lume dominata de compromisuri, Laura a decis sa isi deschida un mic atelier in care sa simta ca lucreaza din placere.

„A fost ingrozitor, mergeam la targuri si nu aveam voie sa vorbesc cu colegii din companie. Era ceva de neimaginat, am preferat sa merg incet, incet pe partea asta. M-am dus la un curs de confectioner incaltaminte, initial m-am gandit sa fac papuci. Am invatat cate ceva despre piele, am avut intrare la Clujana si m-am dus cateva luni bune in atelierul de creatie. Acolo am invatat sa cos la masina, cum sa tai pielea. Nu e usor, sa faci o taietura dreapta e o adevarata aventura. Asta de intampla acum vreo doi ani, cand am si primit de la un prieten de-al meu masina de cusut. Atunci am inceput efectiv sa lucrez si regret cand trece cate-o zi si nu am reusit sa intru in atelier sa fac ceva”, adauga artista.

Se bucura de sprijinul familiei, chiar daca la inceput sotul ei a fost putin mai retinut.

„Si-a dat seama ca sunt ca un catar si stiu ca undeva o sa fie de succes. De fapt si PIPA Leather a pornit de la porecla sotului meu – Popeye. Ne-am gandit sa fie pipa lui Popeye logo-ul si acum e stantat pe fiecare produs. E un simbol simpatic. Nu imi doresc milioane de euro, doar un trai decent. Eu am o fire boema, cand am venit din Canada si m-am plimbat pe strazile Clujului am simtit ca e cel mai frumos oras din lume. Nu vreau sa fiu foarte bogata, dar vreau sa am placerea vietii”, marturiseste Laura.

Produsele realizate de ea sunt unicate si cel putin in urmatoarea perioada spune ca nu vrea sa produca doua genti la fel. Isi procura pieile din Italia, in culori cat mai vii si chiar daca pastreaza modelul, Laura garanteaza ca cel putin culoarea sau accesoriile sunt diferite pentru ca sa asigure unicitatea fiecarui obiect. Acum, gentile si accesoriile PIPA Leather se pot gasi in cateva magazine din oras – la Caramel in Polus, la Oranjerie si la deScris Penshop, dar si pe pagina de Facebook PIPA Leather. Laura lucreaza si la un site prin intermediul caruia sa-si comercializeze produsele online, care spera sa fie functional cat de curand, dar recunoaste ca momentan cel mai bine merg targurile.

Un brand crescut cu pasi marunti

Deocamdata, PIPA Leather nu ii asigura traiul zilnic Laurei, ci mai degraba un venit suplimentar. Tocmai din aceasta cauza nu a inceput cu o investitie de amploare, ci cu cateva mii de lei.

„Nu mi-am permis mari investitii de la inceput, dar acum am o baza, ma simt stapana pe situatie si sunt pregatita sa dezvolt partea de productivitate. Pana acum am vandut cateva zeci de genti, nu sute, dar toate unicat. Probabil la un moment dat am sa ajung la intelepciunea sa fac mai multe produse la fel. Momentan nu vreau sa intru in magazine unde e plin de genti de piele ecologica la 60 de lei, facute in China. Eu ma adresez persoanelor care vor sa fie putin altfel, nu am pretentii mari, dar persoane care vor sa iasa din anonimat”, explica Laura.

Momentan, artista realizeaza lucruri care ii plac ei – imbina pielea cu canepa si dantela pentru a-si pune in practica cele mai indraznete vise. Totusi, Laura realizeaza si genti la comanda, in functie de ce isi doresc clientele. Astfel, in aproximativ o saptamana orice femeie poate sa aiba geanta mult visata, realizata manual, din piele, semnata PIPA Leather.

Un plic elegant, din piele, costa in jur de 150 de lei, in timp ce o geanta mare, incapatoare, ajunge pana la 270 de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *