In vizor

Park&Ride-ul din cartierul Mănăștur, promis de Emil Boc din 2016, blocat înainte de a începe

Descongestionarea traficului continuă să rămână o problemă acută pentru Primăria Boc. Chiar și fără numărul mare de studenți, Clujul continuă să fie blocat în trafic din cauza șantierelor deschise de administrația locală, dar și a întârzierii în privința realizării unui Park&Ride în cartierul Mănăștur, o promisiune a edilului Boc din 2016, rămasă neonorată. După cum recunoaște primarul, investiția este încă departe de realizare, fiind blocată din cauza problemelor de ordin juridic. 

Întrebat în cadrul unei intervenții la un post local de radio dacă administrația PNL-istă a mai discutat cu proprietarii în privința concesionării parcării de pe Calea Florești, unde a fost promis un nou Park&Ride, primarul a susținut că dincolo de colaborarea deosebit de bună cu USAMV pe acest subiect, proiectul este blocat.

Mai mult, întrucât Emil Boc a discutat vreme de câteva zeci de minute numai despre „independența climatică” din anii 2050, despre cei 120 de hectare de parcuri verzi pe care „îi avem”, dar și alte proiecte europene, toate de viitor, acesta a fost contrariat la un moment dat atunci când a fost nevoie să se pronunțe în privința unui proiect concret, precum park and ride-ul din cartierul Mănăștur: primarul nu mai știa detalii despre zona respectivă, dacă pe spațiul respectiv se mai află un market de tip „Billa” sau „Carrefour”, care e situația la zi a terenului: 

„Dom’le, acolo-s mulți proprietari, că acolo-s treișpe mii de complicații, în sensul că pe de o parte terenul aparține Universității de Stiințe Agricole, pe de altă parte a fost Auchan-ul, care după aceea a vândut la nu știu care, după care a vândut la nu știu care, între ei, după care a mai fost un contract realizat cu… nu știu.

În fine, îi o complicație pe care nici ei nu știu cum să o descâlcească, că cine trebuie să ne dea dreptul.

Noi am făcut proiectul, îl avem pe masă, cum să arate acel parking de la… nici nu mai știu ce îi acuma. Dacă era Auchan-ul, ce este acuma?”

Moderator: Billa era.

Boc: Billa era. Acuma ce-i acolo? Tot Billa e?

Moderator: Nu știu…

Boc: S-au schimbat, c-au fuzionat ăștia cu Carrefour-ul, cred, nu mai știu care dintre ei, să nu greșesc, că tot timpul, nu vreau să confund…

Deci, suntem cu Universitatea de Științe Agricole parteneri, cu ei lucrăm, ei sunt total de acord și le mulțumim pentru deschidere și sprijin, dar avem blocaje de la succesiunea firmelor care sunt acolo și cu ăia trebuie să-ți dai acordul pentru că ălora, ăia trebuie să-și asigure spațiul de parcare pentru clienții lor. 

Noi venim să facem un parteneriat cu ei, să-i sprijinim, să aibă mai multe locuri de parcare. 

Deci, în acest moment încă situația este blocată din punct de vedere juridic. 

Plus că mai este un proces de revendicare în instanță pe acea suprafață de teren mai largă, care cuprinde și parcarea de acolo, cu privire la proprietarul definitiv al acelei suprafațe (sic!) care este revendicată”, a declarat primarul Emil Boc. 

CONTEXT

Park&Ride-ul din Mănăștur – un eșec lamentabil

Exact în 2016, tot în luna noiembrie, primarul Emil Boc înainta ideea realizării unui alt parc auto chiar în cartierul Mănăștur.

Atunci, Boc promitea 5 noi parkinguri în doar 2 ani pe sistemul Park&Ride. 

Atunci, primarul dezvăluia că doreşte să realizeze un parking subteran de tip Park&Ride în cartierul Mănăştur. Locaţia acestui parking ar urma să fie pe Calea Floreşti, pe terenul pe care se afla în urmă cu 4 ani parcarea supermarketului  Billa, motiv pentru care a şi luat legătura cu reprezentaţii USAMV.

Locaţia acestui parking era situată pe Calea Floreşti, pe terenul parcării supermarketului Billa:

„Am vorbit cu cei de la USAMV şi cu cei de la Billa, care au terenuri în zona respectivă, în dorinţa de a face un parking subteran sub parcarea magazinului Billa de pe Calea Floreşti.

Oamenii îşi vor putea lăsa maşinile acolo şi să îşi continue drumul cu mijloacele de transport în comun.

Şi în Mărăşti căutăm soluţii asemănătoare”, promitea în noiembrie 2016 același Emil Boc. 

CITEȘTE ȘI: Emil Boc vrea să construiască parking pe terenurile USAMV

În ianuarie 2020, realizarea pakingului de pe Calea Florești era tot la faza de… discuții:

„Al doilea este la stadiul de discuții cu USAMV. 

Este vorba despre parcarea de pe Calea Florești din fața supermarketului de acolo.

Dacă discuțiile se vor finaliza pozitiv, vom face acolo un parking modular cu aproximativ 300 de locuri de parcare, care va funcționa de asemenea ca parcare de tip park and ride”, declara city manager-ul municipiului, Gheorghe Șurubaru, la mijlocul lunii ianuarie 2020. 

Acum, pe terenul respectiv se regăsește un Supeco (Carrefour) și un magazin Penny. 

În mod evident, park and ride-ul promis nu a mai fost realizat. În schimb, la celălalt capăt al orașului, Consiliul Județean Cluj a pus pe roate proiectul unui Park&Ride în proximitatea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca. 

CITEȘTE ȘI: Bugetul județului Cluj, diminuat cu 25% din cauza pandemiei. Proiectul noului Park&Ride de lângă Aeroport ar putea fi amânat

Din păcate, din cauza crizei generate de pandemie, și realizarea park and ride-ului de lângă Aeroport ar putea suporta amânări. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *