In vizor

Neconcordante in raportul vicepremierului Oprea referitor la accidentul aviatic

In raportul intocmit de vicepremierul Gabriel Oprea vizand modalitatea de implicare a autoritatilor in operatiunea de salvare in cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni apar mai multe greseli.

Se precizeaza ca “avionul SMURD, care in perioada 2012 – 2013 a efectuat mai multe misiuni speciale de transport pentru transplant organe si sange perfuzabil), nu a putut fi utilizat in data de 20.01.2014, deoarece acesta se afla in lucrari de mentenanta obligatorie la Aerostar Bacau”.

Avionul SMURD nu putea sa efectueze zboruri in 2012, fiind pus in functiune abia in vara anului trecut. Intarzierea a fost cauzata de un furnizor, care a livrat sistemele de prindere a echipamentelor medicale in aeronava.

De asemenea Grigore Filip, seful companiei Aerostar, a declarat ca avionul  SMURD, de tip Piper PA-42 Cheyenne III este doar hangarizat la Bacau, si nu se afla in reparatii.

„L-am primit fara nicio obligatie, nu am pretins nici macar o plata pentru hangarizare. Nu a fost adus pentru reparatii, deoarece Aerostar nu are specialisti pregatiti sa efectueze aceste operatii ori pe cele de mentenanta specifice unui asemenea aparat de zbor, ci numai pentru a sta la noi pana se va gasi piesa de schimb defecta. Nu e responsabilitatea noastra nici reparatia, nici procurarea piesei de schimb. Am decis hangarizarea sa din spirit de intrajutorare, tinand cont ca este un avion scump, dar si foarte necesar in momente medicale importante, iar daca ar fi stat in aer liber exista riscul de a se produce si alte deteriorari”, a explicat directorul firmei Aerostar, citat de Hotnews.

In raportul Oprea se mai face referire la faptul ca pilotul Adrian Iovan ar fi incercat sa ia legatura cu un centru de control al traficului aerian din Cluj.

“La ora 15.18: fiind la circa 36 KM, dupa ce a trecut de Sibiu, la altitudinea de 2600 metri, nereusind sa contacteze centrul de informare a zborurilor Bucuresti, pilotul a intrat in legatura cu Centrul de control zonal Cluj. Intre orele 15.32-15.33, pilotul a incercat sa comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a tarii, dar mesajele nu au fost intelese”, se arata in raport.

Cu toate acestea oficialii clujeni ai ROMATSA spun ca “Centrul de control zonal Cluj” a fost desfiintat in urma cu mai multi ani.

“E gresit ce scrie in raport. Nimeni nu a luat legatura cu Clujul si nimeni din avion nu a vorbit cu cineva de la Cluj. De la Cluj absolut nimeni nu a vorbit cu pilotul acelui avion. Ei au vorbit doar cu Sibiul. In raport este gresita exprimarea. Acolo scrie <>, or asa ceva nu exista. Exista doar Centrul de Control Regional de la Bucuresti care are un sector Cluj. La Cluj exista pe vremuri un centru regional ce a fost mutat apoi la Bucuresti. Sectorul Cluj presupune niste statii radio controlate de la Bucuresti”, a explicat Gelu Suliteanu, seful ROMATSA Cluj pentru Transilvania Reporter.

Foto: citynews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *