Focus

Linie scurtă Cluj-Florești: CTP le dă cu flit cetățenilor

Înființarea unor noi linii de transport care să eficientizeze traficul dintre comuna Florești și municipiul Cluj-Napoca nu intră deocamdată în atenția Companiei de Transport Public. Sau nu va fi operată deloc. Conform poziției susținute de reprezentanții Serviciului Exploatare Siguranța Circulației din cadrul CTP Cluj-Napoca, prelungirea unei singure linii de transport pe direcția Florești-Cluj-Napoca ar putea aglomera și mai mult traficul.  

În contextul majorării tarifelor pentru transportul public (abonamente/bilete), precum și a faptului că majoritatea cetățenilor sunt nevoiți să apeleze la câte 2 sau chiar 3 linii de transport pentru a ajunge din Florești în diverse zone ale municipiului Cluj-Napoca, a fost lansată o petiție online de către floreșteni, cu câteva sugestii în privința modificării traseelor CTP.

CITEȘTE ȘI: Noile trasee ale Companiei de Transport Public întârzie să apară. Floreștenii s-au apucat să lanseze petiții online

Recent, Compania de Transport Public a oferit și un răspuns în acest sens, prin care arată că transportul din comuna Florești este actualmente bine deservit.

Mai mult: până și călătorii din municipiul Cluj-Napoca apelează la câte 2 linii de transport.

Iar prelungirea liniilor ar putea cauza o creștere a timpului de parcurs, supraaglomerarea traficului și nemulțumirea altor călători:

Liniile metropolitane au un alt statut fata de liniile urbane, ele facand legatura intre localitatile care au aderat la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara – Zona Metropolitana Cluj si intrarea in municipiu, de unde exista legaturi spre centru sau cartiere. 

Transportul din com. Floresti este actualmente bine deservit prin 6 linii, cu capete in str. Bucium (M21, M22 si M24), Calvaria (M23) si Parcul Central (M26), de unde calatorii pot opta pentru legaturi spre cartiere din Cluj-Napoca.

De asemenea, liniile radiale – din centru spre cartiere –  sunt majoritare si cele mai avantajoase din punct de vedere al numarului de calatori transportati in unitatea de timp. Chiar majoritatea calatorilor din municipiu (inclusiv cei din cartierele de mare densitate) folosesc, pentru a ajunge la destinatie, cel putin doua linii de transport. Nu avem posibilitatea sa asiguram pentru toti calatorii CTP Cluj-Napoca deplasarea cu o singura linie pana la destinatie. 

Zona centrala a municipiului Cluj-Napoca este si in actuala configuratie supraaglomerata de liniile urbane radiale care au aici punctul de plecare, astfel incat nu este posibila prelungirea liniilor metropolitane pana in aceasta zona. Mai mult, prelungirea acestor linii ar conduce la marirea timpului de parcurs si ar cauza implicit nemultumiri ale majoritatii calatorilor care folosesc transportul in comun pe relatia Floresti – Cluj-Napoca”, se arată în răspunsul CTP Cluj-Napoca.

Altfel spus, fiți cuminți, dragi clujeni care locuiți în comuna Florești. 

Blocuri și apartamente vă construim, dar transportul până-ntr-acolo și-napoi nu poate fi ajustat în nici un fel.

”Nu avem posibilitatea sa asiguram pentru toti calatorii CTP Cluj-Napoca deplasarea cu o singura linie pana la destinatie”.

Răspunsul este unul categoric, dar sincer. 

Dar sinceritatea unei entități alimentate din banii publici ai municipiului Cluj-Napoca, precum și din prețul tot mai mare al biletelor/abonamentelor, nu valorează prea mult.

Unde sunt specialiștii în circulație din Primăria clujeană? Unde sunt experții și consilierii directorului CTP, Liviu Neag?

Situația este, până la un punct, evidentă. Nu se mai prea poate schimba ceva: ăsta e traficul din Cluj, că vă place, că nu…

Cu toate acestea, Cluj-Napoca este un oraș dinamic, un oraș în continuă prefacere, un oraș cu standarde tot mai înalte. Cu costuri în creștere. 

De ce adică, liniile de transport/traseele nu pot fi regândite? Oricum, acestea nu au mai fost updatate de vreo 10 ani.

Ultima rută introdusă de CtP a fost în luna ianuarie 2018.

Mai mult nu se poate. 

De ce este nevoie de o reconfigurare a rutelor CTP?

Simplu: autobuzele de pe aceste trasee sunt m e r e u supraglomerate. Bineînțeles, nici un reprezentant al autorităților locale nu a călătorit într-un mijloc de transport public, pentru a înțelege situația contribuabililor din interior. 

Aglomerația din autobuzele CTP reprezintă una dintre nemulțumirile călătorilor: fie numărul autobuzelor ar trebui suplimentat, fie modificată frecvența acestora, fie efectuată o reconfigurare a traseelor.

Dar, din câte se pare, tocmai de specialiști ducem lipsă.  

Singura soluție? Autoturismul personal.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *