legume

Legumele in dietoterapie

scris de Ziar de Cluj / 20.02.2012 16:02 / 0 comentarii / 8 vizualizari
Cea mai mare parte a legumelor dispun  de importante proprietati terapeutice pentru organismul uman. Pe de o parte, il pot apara de imbolnaviri, avand o actiune profilactica, iar pe de alta parte, il pot chiar vindeca, exercitand astfel o actiune terapeutica. Ca adjuvante, alaturi de... citeste mai departe

Grupele alimentare si sanatatea

scris de Ziar de Cluj / 18.02.2012 12:17 / 0 comentarii / 67 vizualizari
Principiile alimentatiei sanatoase au la baza urmatoarele grupe de alimente: legume, fructe, hidrati de carboni (cereale), proteine si lactate, grasimi si dulciuri.   Grupa legumelor si fructelor   Puteti sa le consumati crude sau preparate termic, singure sau alaturi de alte feluri de... citeste mai departe

Legume fructifere

scris de Ziar de Cluj / 14.02.2012 17:29 / 0 comentarii / 22 vizualizari
Din punct de vedere botanic, alimente ca avocado, dovleacul, dovlecelul, castravetele, zucchini, okra (bama), ardeiul, gogosarul, rosia, vanata, maslina sau rubarba sunt fructe, dar se prepara ca legume. Ele sunt bogate in substante hranitoare, vitamine, minerale si fibre.   Ce contin? Ardeii... citeste mai departe

Conopida, o varza cu "studii superioare"

scris de Ziar de Cluj / 04.02.2012 16:16 / 0 comentarii / 147 vizualizari
Considerata de multi o leguma inutila conopida este buna pentru prevenirea cancerului si intarirea imunitatii organismului. Se consuma cruda, usor inabusita sau fiarta in putina apa. Cruda, cu putin iaurt, ulei de masline, otet de mere si usturoi pisat ea reprezinta un remediu eficient pentru... citeste mai departe

Efectele terapeutice ale sucului din plante

scris de Ziar de Cluj / 30.01.2012 20:20 / 0 comentarii / 18 vizualizari
Din ce in ce mai insistent si mai convingator dieticienii pun in discutie inlocuirea intr-o tot mai mare masura a medicamentelor de sinteza cu elemente naturale, mult mai putin nocive. Printre sursele naturale importante, sucurile de fructe si legume in stare pura, neconservate si neprelucrate,... citeste mai departe

Legumele si algele in dieta macrobiotica

scris de Ziar de Cluj / 25.01.2012 22:44 / 0 comentarii / 46 vizualizari
Dieta macrobiotica recomanda o cantitate moderata de legume si derivate legumicole pentru consumul zilnic, circa 5-10 % din cantitatea totala de mancare. Felul si consmul legumelor si derivatelor: -    Consum general: boabe azuchi, boabe negre de soia (natto), linte, naut, okara (... citeste mai departe

Castravetii – campionii densitatilor minerale

scris de Ziar de Cluj / 23.01.2012 12:56 / 0 comentarii / 19 vizualizari
Racoritor si plin de prospetime, castravetele este unul dintre cele mai populare ingrediente ale salatelor de vara. Datorita continutului ridicat de apa, contribuie la hidratarea si detoxifierea organismului.     Este o planta alimentara cultivateainca din Antichitate. In nordul Indiei,... citeste mai departe

Ceapa si verdeturile

scris de Ziar de Cluj / 23.01.2012 04:40 / 0 comentarii / 42 vizualizari
Nefiind foarte bogate in vitamine si minerale, speciile din familia liliaceelor (ceapa, prazul, usturoiul) au o aroma aparte si abunda in substante fitochimice. Dar sunt sarace in calorii si bogate in antioxidanti.   Recomandare. Ceapa verde se vinde cu tot cu codite primavara sau vara. Nu le... citeste mai departe

Doua pahare de suc proaspat pe zi

scris de Ziar de Cluj / 19.01.2012 11:56 / 0 comentarii / 432 vizualizari
Sucurile obtinute din fructe, legume si zarzavaturi ocupa un loc important in alimentatia omului, fiind adevarate concentrate de vitamine, fermenti, substante minerale, oligoelemente si acizi organici. Fructele si legumele din care se prepara sucurile contin atat de multe substante sanatoase incat... citeste mai departe

Cartofii, consumati fierti sau prajiti

scris de Ziar de Cluj / 09.01.2012 10:26 / 0 comentarii / 335 vizualizari
Cei mai sanatosi sunt cartofii natur, adica fierti in apa. Un cartof mediu contine aproape jumatate din doza zilnica recomandata de vitamina C, iar in coaja, furnizeaza 21 % din doza zilnica de potasiu. Prin comparatie, cartoful are la fel de multa vitamina C si de doua ori mai mult potasiu decat o... citeste mai departe