Din oras

Intermodalul care va lega Aeroportul de calea ferată, un proiect vechi de 7 ani, din nou în discuții. Pasarelă sau tunel de legătură?

Anunțat în 2013 și abandonat pe parcurs, proiectul de transport intermodal care va lega Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca de calea ferată este din nou în atenția autorităților. Să fie doar coincidență faptul că revine acum, în an electoral? Conducerea Consiliului Județean spune că finanțarea va veni de la Guvern și din bugetul județului, iar conducerea Aeroportului speră la o finanțare europeană. Valoarea investiției este de aproximativ 70 milioane euro.

„Proiectul intermodal pe care îl derulează Ministerul Transporturilor, cu sprijinul Aeroportului și al Consiliului Județean, propune și presupune legarea Aeroportului cu calea ferată. Pentru acest proiect se vor aloca resurse financiare din bugetul Guvernului, prin Minister și de la bugetul județului, urmând ca în cel mai scurt timp să se realizeze această conexiune pentru pasageri. Legătura între calea ferată și aeroport este o situație fericită la noi pentru că distanța între aeroport și calea ferată este mică, doar se trece peste drumul european de intrare în oraș, calea ferată fiind foarte aproape. Există soluții multiple, de la o pasarelă care să facă legătura între gara care va fi realizată cu terminalul de pasageri sau o altă formulă, respectiv un tunel care să lege cele două obiective. Se vor găsi soluții tehnice de către specialiști. Este o prioritate acest proiect. Consiliul Județean îl susține și îl va cofinanța în măsura în care ne va permite să facem în cel mai scurt timp acest lucru”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Dacă Tișe vorbește despre finanțare de la Guvern și din bugetul județului, Ciceo așteaptă ca forul județean să depună cerere pentru finanțare europeană.

„Proiectul este necesar pentru aeroport, are efecte foarte bune directe și indirecte, ar ajuta și la decongestionarea traficului în Cluj-Napoca pentru că foarte mulți ar veni cu trenul la aeroport și nu ar mai trebui să vină cu mașinile. Sperăm în continuare să obținem fonduri europene pentru că este un proiect foarte bun, primul în România pe transport intermodal. Este în conformitate cu cerințele Uniunii Europene pentru că toate aeroporturile internaționale sunt obligate să fie legate la calea ferată și, de asemenea, sporește foarte mult conectivitatea. Are beneficii foarte mari în ceea ce privește mediul întrucât reduce emisiile de carbon și ar fi în aceeași idee cu strategia municipiului de a reduce emisiile de carbon”, a afirmat David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca.

De unde va avea județul bani ținând cont că se dorește contractarea unui împrumut de 40 milioane euro pentru realizarea unor investiții.

Citește și:

Împrumuturi marca Alin Tișe – după 50 milioane euro pentru asfaltarea drumurilor, Consiliul Județean ia un alt credit de 40 milioane euro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *