Reportaj

Instagramology, proiectul care se intrece in inovatii – de la interviul fara cuvinte la primul videoclip facut doar din fotografii

Fotografiile nu mai sunt, ca acum cateva zeci de ani, o obligatie la diferite aniversari ori evenimente. Parintii nu-si mai pozeaza, de mult, copiii dezbracati pe canapeaua din sufragerie si, daca au noroc, la fiecare aniversare. Acum, fotografiile au ajuns parte din viata noastra – fara un click inainte, utilizatorii de smartphone abia daca mai pot sa bea o cafea. Dintre ei se diferentiaza cei care au reusit sa faca, intradevar, ceva frumos din aceasta “arta” a fotografiei atat de accesibila. O idee pornita intr-o dimineata, care mai apoi s-a proiectat intr-o conferinta, intr-un ebook, intr-un workshop si apoi intr-un blog – asa a luat nastere Instagramology.

Pentru ca toate proiectele inovative pornesc de la o idee altfel, o incercare de a veni cu ceva nou, care sa uimeasca. Iar Instagramology, proiectul clujeanului Robert Katai, a reusit sa faca lucruri neincercate in jurul aplicatiei care a facut furori la nivel international si chiar si in buzunarul lui Mark Zuckeberg, Instagram!

Instagramology a facut primul interviu  care nu foloseste cuvinte pe post de raspunsuri, ci doar fotografii. Brad Florescu, cunoscut om de media si publicitate, a acceptat provocarea lui Robert si a raspuns, intr-o serie de fotografii, unui interviu intreg. Iar rezultatul este extraordinar.

Instagramology a facut si primul videoclip din Romania facut doar din fotografii cu telefonul, cu instagrammeri ca si content creatori si tot Instagramology ne-a aratat cum ar fi fost daca dictatorii ar fi avut Instagram.

“Pana la urma, Instagramology experimenteaza, se joaca cu Instagram si dezvolta ideea de retea de photo sharing, cam cate chestii poti face doar cu o simpla aplicatie. In final, e vorba de creativitate”, spune Robert Katai, omul din spatele proiectului.

Instagramology ofera resurse atat instagrammerilor, cat si celor care se folosesc de Instagram ca si o unealta de promovare. Cu Instagramology, Robert a fost la WebStock, cea mai mare conferinta de social media din Romania, si a vorbit despre Instagram, generator de emotie vizuala.

“Nu am crezut niciodata ca pe Instagramology voi pune statistici lunare cu evolutia Instagram in Romania, si am reusit un parteneriat cu Zelist. Apoi, nu am crezut niciodata ca prin Instagramology oamenii vor urmari instagrammeri si isi vor schimba mentalitatea despre Instagram. Imi pare bine sa vad ca m-am inselat”, mai spune el.

Instagramology a fost si partenerul de sustinere al #takemetoromania, un proiect in care o mana de prieteni si instagrammeri au colindat tara lui Caragiale pentru a prezenta, in fotografii, cele mai speciale locuri ale ei.

“Am zis ca vrem sa calatorim prin Romania sa facem poze, sa ne simtim bine si sa ne relaxam. Totul pe banii nostri, nu am avut sponsori, doar cativa parteneri care ne-au ajutat la cazare si masa. Daca ministerul turismului ar fi vazut, ar fi investit bani in asta, ar fi dezvoltat proiectul. Take Me To Romania putea fi un nou slogan pentru tara, dincolo de Dracula si Carphatian si toate tagline-urile copywriterilor frustrati. Ba mai mult, ca si hashtag #takemetoromania are tot ce ai nevoie – call-to-action, naming, e perfect pentru o tara ca a noastra”, sustine Robert.

Lucrurile se dezvolta incet si sigur, spune clujeanul. Dar Instagram, Instagramology si Markataing nu sunt cele mai importante lucruri din viata lui – mai importante sunt sotia si viata personala

“Oamenii cred ca lucrez 12 ore pe zi sau 24 de ore. Imi place ce fac, dar in acelasi timp vreau sa fac diferenta, asta e viata mea personala pe care o indragesc mai mult decat orice si cealalta este viata mea profesionala. Poate maine dimineata se trezesc Mark Zuckenberg si Kevin Systrom (CEO Instagram) si nu mai au chef de aplicatia asta si o inchid. Atunci ce?”, marturiseste Robert Katai.

De fapt, el lucreaza la Brand Evangelist ca Bannersnack, care e folosit de peste 1.5 milioane de oameni world wide.

“A pornit ca un banner maker si acuma s-a dezvoltat ca si o aplicatie de ad campaigns prin care poti face bannere, un fel de one stop shop for banner advertising. Si-mi place la nebunie”, mai spune Robert.

Asta e povestea lunga a proiectului care a ajuns sa creasca intr-un an cat altele in sapte. Dar, pe scurt, spune Robert: Instagramology este sursa de care ai nevoie cand vrei sa stii mai multe despre Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *