Din oras

Înlocuirea autobuzelor cu troleibuze pe liniile 23, 33, 34 și 48 se amână: licitația a fost anulată

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public anunțau cu mare entuziasm înlocuirea unor autobuze cu troleibuze astfel încât să fie redusă poluarea din oraș. Ce nu au specificat însă este că acest demers are șanse mici să fie implementat anul acesta, deoarece trebuie realizate noile linii de troleibuze, iar licitația pentru studiul de fezabilitate și pentru proiectul tehnic a fost anulată pentru a doua oară.

Potrivit Primăriei, motivul din spatele acestei anulări este că au fost depuse doar oferte inacceptabile si/sau neconforme, astfel că licitația trebuie reluată. Poate că se va adopta creșterea sumelor așa cum Primăria a mai procedat atunci când nu a reușit să adjudece licitații.

Rețeaua de contact autobuze a fost realizată între anii 1959-2015, însumând 53,6 km cale simplă, cu trasee în lungime totală de 139 km pentru 7 linii active de transport (1,3,4,5,6,7,25).

Analizând gradul actual de încărcare cu troleibuze active a rețelei de contact din municipiul Cluj-Napoca (54 troleibuze/ora, sens în orele de vârf) și în perspectiva noilor dotări cu troleibuze articulate din cursul anilor 2019-2020, a rezultat necesitatea reconsiderării și deschiderii unor noi trasee de troliebuze, pe lângă cele existente.

Astfel, prin acest proiect se dorește înclocuirea liniilor de autobuze 23, 33, 34, 48 cu troleibuze.

 De asemenea, vor fi reînființate linii vechi de troleibuze, linia 10 și linia 14.

Prin înființarea acestor noi linii de troleibuze, se va asigura transport în comun ecologic între cartierele de locuințe vechi, sud, piața 1 Mai cu zona industrială Tetarom II și decongestionarea stației existente de îmbarcare/debarcare călători din fața cinematografului Florin Piersic.

Autobuzele disponibilizate astfel de pe liniile 23, 33, 34 și 48 vor fi repartizate pe alte linii de transport în comun urbane și metropolitante deficitare.

Potrivit proiectului, durata de proiectare este de 5 luni, iar durata de execuție este de 6 luni. Asta după ce se adjudeca licitația, se va realiza studiul de fezabilitate și va fi aprobat de către Consiliul Local. Având în vedere că licitația a fost anulată, abia anul viitor acest proiect poate să prindă contur.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *