Reportaj

Hai la o cafea! Un gest mic le poate asigura un Craciun mai frumos studentilor orfani

Zeci de studenti din UBB sunt orfani de ambii parinti. Acestia provin din centre de plasament, iar cei mai multi stiu doar din filme cum arata un Craciun in mijlocul familiei. Pentru a le demonstra ca sunt alaturi de ei, studentii organizeaza, pentru al noualea an consecutiv, campania caritabila „Hai la o cafea!”. Din fondurile stranse, cei mai putin norocosi vor avea parte de cadouri care sa le indulceasca sarbatorile de iarna.

Din 2005 incoace, in fiecare iarna, zeci de studenti orfani sunt ajutati de colegi sa se bucure de sarbatorile de iarna. La fel ca in fiecare an, campania caritabila „Hai la o cafea!” este derulata de studentii Facultatii de Istorie si Filosofie, din cadrul Universitatii Babes-Bolyai. Acestia au pregatit zeci de litri de cafea si ceai, dar si sute de cani si semne de carte pe care le vand in mai multe facultati ai UBB pentru a-l ajuta pe Mos Craciun sa ajunga la colegii lor orfani.

„Din banii stransi vrem sa le oferim cate un pachet de sarbatori in valoare de 250 de lei, care sa contina 100 de lei cash, cate un voucher de 100 de lei pentru carti si de restul stickuri, dulciuri, carnetele”, explica Georgiana Coroian, coordonatoarea proiectului.

In total, in UBB sunt 60 de studenti in situatia aceasta, orfani de ambii parinti. Anul acesta, prin intermediul campaniei urmeaza sa fie ajutati 16 studenti, insa planurile pot fi date peste cap daca nu se strang suficiente fonduri.

„Beneficiarii vor fi selectati in functie de listele pe care le avem. Incercam sa oferim cadourile prin rotatie, sa nu primeasca cei care au beneficiat de pachete de Pasti. In principiu ne indreptam catre cei de anul 2 si anul 3 licenta, pe ei i-ar ajuta mai mult”, mai spune Georgiana.

Spiridusii Mosului

Campania „Hai la o cafea!” se desfasoara in sediul central al UBB, precum si la FSEGA, Facultatea de Litere si  la cea de Sociologie si Asistenta Sociala. Iar succesul inregistrat pana acum a fost motorul care a strans zeci de voluntari. Anul acesta, pe langa studentii Facultatii de Istorie s-au implicat in campanie si studenti de la Sociologie, precum si organizatii studentesti din cadrul FSEGA, asa ca nu e de mirare ca rezultatele nu intarzie sa apara.

„Incercam sa schimbam locatiile in fiecare an. Anul acesta suntem surprinsi cat de bine merge campania la Litere si la Sociologie, facultati in care se organizeaza pentru prima data. Strangem in jur de 400 de lei pe zi din fiecare centru, iar la sediul central e mai bine”, mentioneaza coordonatoarea campaniei.

Printre voluntarii implicati in campanie se numara si fosti beneficiari, iar in acest an surpriza a fost cu atat mai mare cu cat a venit de la departare.

„Un fost beneficiar, care acum lucreaza in USA, ne-a trimis bani intr-un cont sa ne ajute cu campania aceasta. Din banii acestia se acopera costurile pentru aproape trei pachete”, marturiseste Georgiana Coroian.

Un alt „spiridus” important este, anul acesta, Nestle. Firma le-a asigurat studentilor aparatele, paharele si zaharul, iar studentii au mai achizitionat cafea si ceai, pentru ca nu au vrut sa renunte la cafeaua lor fiarta, nelipsita in ultimii 9 ani. O cafea caritabila costa 1,5 lei, un ceai 1 leu, un semn de carte 1 leu si o cana 10 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *