Din oras

Germanos isi bate joc de clienti

Dupa ce a investit o suma considerabila intr-un smartphone, un clujean a constatat pe propria piele ca daca ai ghinionul sa iti cumperi un produs defect, ai sanse extrem de reduse sa ti se dea la schimb unul corespunzator sau sa iti primesti banii inapoi de la comerciant. In plus, daca trimiti telefonul in service, ai de asteptat mult si bine – perioada legala de 15 zile e un termen care nu se respecta mai niciodata. Iar ajutorul primit din partea Protectiei Consumatorului este egal cu zero.

“In data de 26.08.2014 am predat telefonul Htc One Mini in magazinul Germanos (str Memorandumului 8) pentru a fi reparat in garantie (ecranul nu mai raspundea anumitor comenzi). Mi s-a oferit la schimb, pe perioada service-ului, un telefon fara acces la abonamentul de date (internet, email etc). Nu am fost contactat de nicio persoana din partea Germanos/Cosmote pe durata celor 15 zile legale pentru reparatia/inlocuirea telefonului. In data de 09.09.2014 m-am prezentat in magazinul Germanos pentru a-mi ridica telefonul reparat sau inlocuit. Am fost informat ca telefonul nu este reparat si daca doresc pot face reclamatie la ANPC (OPC) pentru ca alta solutie nu exista decat sa astept sa fiu contactat de un reprezentant Germanos in momentul in care telefonul ajunge in magazin ( fara a se cunoaste o data exacta)”, spune Alexandru.

A trecut mai bine de o saptamana de la expirarea celor 15 zile in care, conform legii, Germanos se angaja sa ii returneze omului telefonul sau sa ii dea unul nou. Cu toate acestea, Alexandru nu a primit inca niciun raspuns.

“Nu mi se pare normala o asemea atitudine si asteptam sa mi se propuna o alternativa, o solutie la expirarea celor 15 zile prevazute de lege si mentionate in certificatul de garantie. M-a deranjat felul in care au pus problema si nu am pretentii materiale din partea lor. Plangerea la ANPC am depus-o doar pentru a incerca sa le demonstrez ca un client Cosmote/Germanos are si drepturi, nu numai obligatii”, explica el.

Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Cluj spune ca va cerceta cazul, cand va avea timp.

“Legea 449 spune ca vanzatorul e obligat sa-si asume raspunderea pentru produsele vandute. Vanzatorul este obligat ca in maximul 15 zile sa dea o rezolutie si sa ia masura legala care se impune. Atunci vanzatorul trebuie sa repare, sa inlocuiasca sau sa restituie valoarea  produsului, in aceasta ordine. Termenul de solutionare a reclamatiilor depuse la noi este de 30 de zile, cu posibilitate de prelungire de inca 10. La sutele de reclamatii pe care le avem, nu putem sa le rezolvam de pe o zi pe alta”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Ioana Katona, purtatorul de cuvant al OJPC Cluj.

N-am vazut, n-am auzit

„N-am avut un asemenea client, noi am respectat de fiecare data termenul legal de 15 zile”, sustine Monica Bologean, reprezentant Germanos.

 

sursa foto: computerworld.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *