Din oras

Explicație de viceprimar: Podul Traian se va finaliza cu întârziere ca să reziste 100 de ani

Imediat se împlinește un an de la începerea lucrărilor la Podul Traian și investiția încă nu este gata. Marți dimineața, viceprimarul Dan Tarcea a venit cu noi promisiuni de încheiere a lucrărilor. După ce Emil Boc spera să deseneze de 1 iunie pe asfaltul podului, acum Tarcea vorbește despre un alt termen – luna iunie. Care zi din luna iunie nu știe nimeni.

Modernizarea Podului Traian ar fi trebuit să dureze șase luni de la data începerii lucrărilor. Ar fi trebuit ca la sfârșitul lui februarie să avem un pod nou peste Someș, dar termenul nu a fost respectat. Din august 2016, de când au demarat lucrările, s-a muncit cu încetinitorul.

Al doilea termen a fost stabilit pentru sfârșitul lunii mai, dar nici acesta nu va fi respectat. Marți dimineața, viceprimarul Dan Tarcea a declarat la Realitatea FM că podul va fi gata în iunie. A evitat să vehiculeze un termen concret, dar sunt șanse ca nici în iunie să nu fie gata din moment ce după turnarea betonului e nevoie de aproape o lună de pauză, iar această operațiune nu a început.

“Podul Traian, după ultimele discuții pe care le-am avut cu constructorul, va fi gata în luna iunie pentru că este o perioadă în care trebuie turnată placa de beton peste predale și trebuie să stea 28 de zile pentru că este un pod pe care va circula și traficul greu, asta însemnând mijloace de transport în comun și există riscul să crape dacă îi dăm drumul mai repede și în doi-trei ani să trebuiască să intervenim încă o dată la pod. De aceea ne dorim să construim un pod solid pentru următoarea sută de ani și să nu mai trebuiască să intervenim pentru alte chestiuni și cred că nu se merită ca pentru două săptămâni să periclităm o construcție așa de mare și de importantă”, a spus Tarcea.

Viceprimarul crede că la sfârșitul acestei săptămâni va începe să se toarne betonul.

“Zilele acestea ar trebui să se toarne pentru că deja sunt puse predalele. Sunt 180 de metri cubi de beton care trebuie turnați și cred că la sfârșitul săptămânii vor începe cu turnarea după care vine partea de hidroizolație, de turnat asfalt, de alocare utilități pentru că mai sunt câteva utilități”, a precizat Dan Tarcea.

Suntem curioși dacă sfârșitul săptămânii îi va prinde pe muncitorii Diferit la turnat beton.

Podul Traian este construit de SC Diferit SRL, una dintre firmele „de casă” ale Primăriei Cluj-Napoca. Ani la rând, Diferit s-a ocupat de modernizarea străzilor din municipiu și a obținut un contract în valoare de 140 milioane de euro, valabil până în 2014. Firma este deținută de Nicolae și Daniela Petri. Nicolae Petri a fost inginer la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj.

Inițial, licitația pentru construirea Podului Traian a fost câștigată de SC Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito, cu o ofertă financiară de aproape 5,9 milioane lei. Rezultatul a fost contestat de SC Diferit SRL, a cărei ofertă financiară a fost de aproximativ 6,5 milioane lei. Contestația a fost admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, astfel că SC Diferit SRL a fost declarată câștigătoare.

Podul Traian va avea patru benzi de circulație rutieră, două piste de biciclete și două trotuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *