Din oras

Executivul Primăriei refuză de mai bine 4 ani să pună în aplicare o decizie a Comisiei de Circulaţie, dar promite construirea a două parkinguri

Decizia Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei de a instaura sens unic la coborâre pe strada Gheorghe Dima din cartierul Zorilor are o vechime de mai bine de 4 ani. În toată această perioadă municipalitatea nu a fost capabilă să implementeze proiectul cu toate că şoferii care circulă pe respectiva stradă întâmpină dificultăţi la deplasare din cauza maşinilor parcate pe ambele benzi de circulaţie.

Comisia de Circulaţie din Cadrul Primăriei a decis în aprilie 2013 introducerea sensului unic pe strada Gheorghe Dima de la intersecţia cu strada Observatorului până la  strada Castanilor. Punerea în aplicare este tergiversată de mai bine de 4 ani deşi  tot mai mulți clujeni au reclamat problema mașinilor parcate pe ambele părți ale străzii și îngustimea străzii.

„În perioada următoare se va institui sensul unic de circulaţie pe strada Gheorghe Dima conform celor aprobate în Comisia de circulaţie (sens unic la coborâre). Sensul unic va permite parcarea legală a autovehiculelor pe carosabil, pe ambele laturi”, au arătat reprezentanții Serviciului Siguranţa Circulaţiei Urbane, Reţele Edilitare şi Transport Local din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Unul dintre riveranii străzii Gheorghe Dima a readus recent în atenţia executivului Primăriei situaţia din cartierul Zorilor. Claudiu Potârniche l-a întrebat, într-o intervenţie în direct la un post local de radio, pe viceprimarul Dan Tarcea de ce se tergivesează punerea în aplicare a deciziei Comisiei de Circulaţie din 2013.

„De ce nu se aplică decizia Comisiei de Circulație din 2013, aceea de a institui sens unic pe str. Gheorghe Dima (între Observatorului şi Castanilor)?. Atat angajaţii Primăriei, prin aplicatia Mycluj, cât şi domnul viceprimar Tarcea, prin intermediului Facebook, au promis că se va analiza într-o şedintă a Comisiei. Asta se întampla acum 2-3 luni. Ceva noutăţi? Pe porţiunea aceea este fizic imposibilă circulaţia pe două sensuri din cauza maşinilor parcate neregulamentar (şi nu sunt puţine)”, a sesizat Claudiu Potârniche.

Viceprimarul Dan Tarcea a fost pus în dificultate de întrebarea clujeanului afirmând că nu ştie de ce nu s-a implementat sens unic pe Gheorghe DIma timp de 4 ani, aşa cum au recomandat specialiştii.

Nu pot să răspund la această întrebare. Mi-a adresat şi mie această întrebare domnul Potârniche. Urmează să facem toate verificările necesare. Acolo urmează să facem două parkinguri, unul pe Sighişoarei şi unul pe Gheorghe Dima. Toate maşinile care vor fi pe aceste două străzi vor intra în partea de parking şi atunci vor fi benzile de circulaţie libere. Ştim de situaţia din zonă. Sunt foarte multe maşini în zonă. Primăria a vrut acum câţiva ani să facă un parking în zona Gheorghe Dima dar cetăţenii au refuzat. Au ieşit atunci în stradă şi au refuzat să se facă parkingul în zona respectivă. Am reiniţiat acest proces şi până în acest moment nu avem niciun fel de feedback negativ în ceea ce priveşte construcţia celor două parkinguri. Sunt în PUZ de regenerare urbană, ambele pentru că asta este prima procedură. Îi vom invita pe toţi cetăţenii care locuiesc în zonă să vină cu observaţii la acest PUZ de regenerare urbană. Urmează să facem aceste două parkinguri în zonă care va rezolva toată partea de trafic din zonă. Legat de sensuri unice să ştiţi că sunt multe persoane care nu sunt de acord şi au trimis solicitări către Primărie ca să nu facem acest lucru pentru diverse motive. Cred că trebuie reanalizată această situaţie. Dacă este decizia, nu pot să ştiu acuma dacă este o decizie luată şi care este numărul deciziei, dar cred că va trebui reanalizată şi să luăm cea mai bună decizie”, a afirmat Dan Tarcea.

Cu alte cuvinte, viceprimarul Clujului spune: dacă avem o decizie, trebuie să o mai reanalizăm pentru a putea lua o decizie. Prima decizie pe care ar trebui să o ia Dan Tarcea ar fi aceea de a trimite Poliţia Locală pentru a aplica amenzi celor care parchează aiurea pe Gheorghe Dima. Probabil că atunci şoferii sancţionaţi nu vor mai ieşi în stradă să se scandalizeze că municipalitatea vrea să facă parking în zona respectivă. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *