Din oras

Comuna Baciu intră în „schemă” pentru Centura Metropolitană

Centura metropolitană, un proiect ambițios și costisitor, va fi realizat cândva într-un viitor nu foarte apropiat. Deocamdată se lucrează la semnarea acordurilor de asociere al primăriilor localităților prin care va trece acest drum trans-regional. După ce în 2017 a fost aprobat un acord de asociere între Primăria Cluj-Napoca și primăriile Gilău, Florești și Apahida, mâine va fi aprobat acordul de asociere și cu Primăria Baciu. Cel mai probabil, urmează să intre în asociere și celelalte comune din Zona Metropolitană: Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu și Jucu. 

Prin realizarea Centurii TR35 și a drumurilor de legătură se va realiza contruirea unei legături directe între toate drumurile naționale, europene și autostrada A3 care converg în și din municipiul Cluj-Napoca, precum și o conexiune a întregii regiuni la Spitalul Regional de Urgență Cluj. Acest lucru va facilita un parcurs mai rapid pentru traficul de tranzit prin creșterea vitezei de călătorie și reducerea costurilor operaționale; reducerea timpului de călătorie în zona metropolitană și pe rețeaua națională, prin creșterea accesibilității și reducerea timpului de călătorie; asigurarea unei legături directe a drumurilor naționale DN1, DN1C, DN1F, DN16 cu Autostrada A3 și indirect prin acestea conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

În noiembrie 2019, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat alternativa de traseu V8 pentru Centura Metropolitană, alternativă caracterizată prin: lungime traseu 41.788 metri liniari, 20 de noduri și o viteză de proiectare de 100 km/h, cu excepția tronsonului 2 dinainte de Nodul 6 Cora din Cluj-Napoca până la Nodul 13 – strada Borhanciului din Cluj-Napoca, unde viteza va fi de 80 km/h.

Pentru asigurarea legăturii se vor realiza și 56 de drumuri de legătură în lungime totală de 53.038 metri liniari. Drumurile respective vor asigura interconectarea centurii de rețele majore de străzi din interiorul zonei metropolitane, printre care se regăsește și legătura B3-Nod 5 – Florești – DN1F Baciu. Drumurile de legătură au fost aprobate la sfârșitul lunii mai.

„Traseul propus pe această legătură (B3) va reduce timpul de călătorie în special pe relația Baciu – Suceag – Mera – Florești – Gilău, asigurând și un acces mai rapid la Spitalul Regional de Urgență de pe relația DN1F – Spitalul Regional. Acest drum va aduce reducerea timpului de călătorie, va reduce volumul noxelor și va reduce traficul din zona centrală. Interesul UAT-urilor a fost unul deosebit, mai ales că acest drum va ajuta la decongestionarea traficului pe relația DN1F – DN1C, precum și la mobilitatea forței de muncă pe relația Florești – Baciu (Suceag, Mera, Rădaia, Popești) – Cluj-Napoca Zona de Nord, cartierele Dâmbul Rotund, Iris și Lomb. Toate comunitățile situate în apropierea Centurii Metropolitane vor avea de câștigat prin reducerea poluării calității aerului, a reducerii poluării sonore prin atragerea traficului, în special a traficului greu spre periferie”, scrie în proiectul de hotârâre.

Centura metropolitană este un proiect evaluat la peste 450 milioane euro. Comisia Europeană va avea o contribuție financiară de 150 milioane euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *