PORTRET

Codrean Pop, director de vanzari la Farmec: „Este compania pentru care iti doresti sa lucrezi, fie si numai pentru a face parte dintr-o traditie a succesului romanesc”

Directorul de vanzari de la compania Farmec, Codrean Pop, vorbeste intr-un interviu pentru Ziar de Cluj despre provocarile meseriei, onoarea de a face parte din echipa Farmec si atuurile produselor companiei cu o istorie de 125 de ani.

Ce anume v-a determinat sa intrati in echipa Farmec?

Codrean Pop: Farmec este compania pentru care iti doresti sa lucrezi, fie si numai pentru a face parte dintr-o istorie de peste 125 de ani si dintr-o traditie a succesului romanesc care a trecut peste epoci economice dintre cele mai diferite. Daca iti iubesti meseria, este provocarea de care ai nevoie pentru a parcurge o noua etapa din viata ta profesionala. Este exact ceea ce mi s-a intamplat si mie si sunt absolut onorat sa fac parte din echipa Farmec si sa coordonez departamentul de vanzari.

Sunteti barbat – cum este pentru Dumneavoastra vanzarea unor produse destinate mai ales doamnelor si domnisoarelor?

Codrean Pop: Este cu atat mai ofertanta meseria mea cu cat pot lucra atat de indeaproape cu produse destinate doamnelor si domnisoarelor. Toata experienta mea de manager este pusa la incercare de o piata atat de competitiva si de diversa cum este cea a cosmeticelor. Dar este o provocare pe care am primit-o cu bucuria profesionistului care stie ca va deveni si mai bun in meseria lui tocmai pentru ca se dezvolta intr-un astfel de mediu.

Ce anume face exact un director de vanzari? Cum arata o zi de munca?

Codrean Pop: A fi director de vanzari este o responsbilitate foarte mare in cadrul companiei, pentru ca de priceperea noastra depinde transformarea unor produse excelente intr-un succes de business. Noi suntem cei care, ajutati de colegii nostri de la departamentul de marketing, le spunem colaboratorilor si, prin ei, consumatorilor finali povestea Farmec si a brandurilor noastre. Noi suntem cei care incercam sa le dam argumentele pentru care ceea ce le oferim este cel mai bun raport calitate-pret pe care il pot gasi pe piata. Practic, fiecare zi este un dialog permanent cu acestia. Mai mult decat atat, in vanzari tot timpul apar situatii neprevazute pe care trebuie sa le rezolvam rapid si eficient. Important insa este insa ca la finalul acestor zile sa avem satisfactia lucrului bine facut si rezultatele pe care ni le dorim.

Ce calitati trebuie sa aiba un om de vanzari bun?

Codrean Pop: Pasiunea este, fara doar si poate, cel mai important ingredient – un om de vanzari bun are nevoie sa simta acea chemare in mintea si in inima lui care sa ii dea energia sa fie pe teren in fiecare zi cu aceeasi placere. Zig Ziglar spunea ca “in vanzari este cea mai grea si cea mai bine platita munca din lume, dar tot in vanzari este si cea mai usoara si prost platita munca din lume”, asadar depinde foarte mult de cum intelege  sa se dezvolte fiecare profesionist.

Care sunt atuurile produselor care ies pe poarta fabricii Farmec?

Codrean Pop: Ce m-a impresionat cel mai mult inca din primele zile in companie au fost doua lucruri: experienta echipei de cercetare, care are deja traditie in inovarea de produse, si calitatea excelenta a acestor produse. Daca m-ar intreba cineva de ce as alege un Gerovital sau un Farmec, i-as spune fara ezitare ca vreau pentru mine produse eficiente, de calitate certificata, create si facute aici, la noi, in Romania.

Aveti un produs preferat dintre cele de la Farmec?

Codrean Pop: Sunt un mare suporter al tuturor produselor noastre, pentru ca stiu ce iese din mana colegilor mei si de pe banda de productie si vad reactia excelenta a consumatorilor la orice produs din portofoliul nostru. insa marturisesc ca, de la lansarea noii game „Gerovital Men”, eu utilizez in mod constant toate produsele acestei game, iar produsul meu preferat este Balsamul dupa ras.

Care credeti ca este cel mai reprezentativ produs pentru spiritul Farmec?

Codrean Pop: Gama „Gerovital H3 Evolution” reflecta inovatia adusa de cercetarile continue ale specialistilor Farmec la creatia „parintelui spiritual” al companiei noastre, Prof. Dr. Ana Aslan, privind posibilitatile de atenuare a impactului trecerii timpului asupra tenului nostru. De altfel, intreaga colectie de game Gerovital este reprezentativa pentru mostenirea pe care o ducem mai departe ca tribut adus cercetarii inovatoare si spiritului romanesc care ne leaga de atatea generatii.

Care sunt cele mai mari provocari pe care le intalniti in activitatea zilnica?

Codrean Pop: Cred cu tarie ca un om bun de vanzari trebuie sa stie in orice moment starea curenta, reala a lucrurilor: piata, competitia, consumatorii, produsele – numai punand toate acestea in balanta va putea lua deciziile corecte. Iar satisfatia rezultatului asa cum ti-l doresti  intrece efortul oricarei provocari.

Cum arata echipa de vanzari pe care o coordonati?

Codrean Pop: In cadrul companiei Farmec coordonez un department de peste 260 de oameni. Sunt bucuros si mandru ca avem o echipa motivata, dedicata si implicata, a carei pasiune este rasplatita de rezultate foarte bune in fiecare zi.

 

Care este cea mai mare satisfactie din activitatea Dumneavoastra de pana acum?

Codrean Pop: Pasiune fara actiune si efort fara rezultate nu se poate, asa ca sunt foarte bucuros ca mi-am atins obiectivele pe care mi le-am propus pentru anul anterior. si cum avem toate semnele ca planurile pe care ni le-am facut pentru acest an se vor materializa, sunt increzator ca vom duce mai departe succesul Farmec.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *