Din oras

"Clujul Merita pentru ca e fain". Argumentele clujenilor pentru Capitala Culturala Europeana

Peste 400 de clujeni s-au fotografiat in ultimele doua saptamani cu mesajul “#ClujulMerita”, campanie menita sa aduca orasului titlul de Capitala Culturala Europeana – 2021. Studenti, actori, regizori, pensionari sau parinti, clujenii sunt mandri ca traiesc in acest oras.

“#ClujulMerita” s-a raspandit in mediul onine cu viteza internetului, iar in oras oamenii se lasa fotografiati de profesionistii care posteaza, apoi, imaginile.

Campania initiata in urma cu doua saptamani de Asociatia “Cluj-Napoca 2021 – Capitala Culturala Europeana” si agentia “Fapte” a strans pana acum peste 400 de fotografii, cu mesaje “#Clujul Merita”.

“Clujul merita sa ramana la fel de #fain”, spune un tanar. “Clujul merita pentru ca avem cea mai buna bere”, “…pentru teii de pe Universitatii”, “…140 km de piste de biciclete”, Clujul merita implicare”. Tot atatea mesaje cati clujeni care isi iubesc orasul.

Pana acum, pe pagina de Facebook a asociatiei au fost publicate peste 200 de fotografii, insa au fost realizate peste 400 in cele doua saptamani. Chiar si oamenii care ne viziteaza orasul sustin aceasta campanie.

“Clujul merita pentru ca merita”, spune regizorul si actorul Dan Chisu intr-una dintre imagini.

Un alt tanar s-a pozat la Taj Mahal, “E un oras frumos”, a scris Ovidiu Voina din India.

Pana la sfarsitul anului, echipa doreste sa stranga 15.000 de fotografii, care vor fi adunate doar daca vor fi convinsi si oamenii sa isi faca singuri fotografii, cu un mesaj “Clujul Merita”.

“Noi ne-am propus sa facem 10.000 de fotografii pana la sfarsitul anului si sa generam inca 5.000 de fotografii din partea celor care sunt in alte parti ale lumii”, spune Florin Morosanu, presedintele Asociatiei Cluj-Napoca 2021-Capitala Culturala Europeana.  

In acest sens, fotografiile pot fi trimise pe contactul site-ului sau direct pe pagina de Facebook.

Chiar daca aceasta campanie poate sa para o actiune care este una in care oamenii isi promoveaza orasul, nu e doar atat. In final, scopul asociatiei este sa convinga juriul ca orasul nostru este sustinut de locuitorii lui si merita titlul din 2021.

“In primul rand, avem un mijloc de comunicare pe care il folosim in urmatoarele sase luni, prin care oamenii vor interactiona cu acest proiect. Intr-un studiu realizat de noi, am observant ca aproape 70% dintre clujenii intervievati si-au exprimat intentia de a fi implicati intr-un fel sau altul in acest proiect”, spune Morosanu.

“A doua perspectiva se refera la criteriile de evaluare pentru Cluj-Capitala Culturala Europeana 2021. Noi trebuie sa demonstram ca am implicat cat mai multe componente ale societatii: mediul de afaceri, cel universitar, administratia locala si, nu in ultimul rand, clujenii. Ne va fi mult mai usor sa convingem si sa stam in fata juriului, sa aratam ca avem sustinere din partea a 10.000 de clujeni care, in momentul in care si-au transmis mesajul lor, au transmis si mesajul ca sustin Cluj-Capitala Culturala Europeana in 2021”, adauga Morosanu.

Campania a primit finantare din partea municipalitatii, iar proiectul este realizat de agentia “Fapte”. Toate fotografiile pot fi vazute pe clujulmerita.ro si pe pagina de facebook Cluj 2021-Capitala Culturala Europeana.

Foto: facebook.com

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *