Din oras

Clujeanca, acuzata de furt in Auchan Iris. Oficialii magazinului vor sa musamalizeze cazul si au facut interventii la Ziar de Cluj sa nu publicam nimic

O banala sesiune de cumparaturi la magazinul Auchan din Iris, de la fostul Real, s-a transformat pentru clujeanca Ramona Chira in cateva ore de cosmar, in care a fost acuzata de furt, impiedicata sa plece din magazin cu cumparaturile deja achitate si tratata, povesteste ea, ca ultimul hot. Femeia arata ca angajatii magazinului au avut un comportament necorespunzator si spune ca au acuzat-o de furt pe nedrept, refuzand sa vizioneze inregistrarile video, care ar fi putut edifica situatia. Pe de alta parte, reprezentantii Auchan s-au straduit din rasputeri sa impiedice Ziar de Cluj sa publice povestea femeii.

“In 4 februarie m-am hotarat sa merg la azilul de batrani din Marasti si m-am gandit sa merg cu un cadou pentru toti, fiecare se bucura de ceea ce primesc. M-am gandit ca cel mai potrivit ar fi sa le iau niste fructe. Am mers la Auchan Iris si la raionul de fructe m-am adresat persoanei pe care am crezut ca e responsabil sa ma ajute, avand in vedere ca trebuia sa cumpar 30 de kilograme de banane, 30 de portocale, mi-am zis ca imi aduce cate o lada din fiecare si e super usor, le cantaresc, platesc si am plecat. Domnul nu a avut prea mare intentie sa ma ajute si mi-a adus o ladita goala din aceea micuta si mi-a spus sa cantaresc cu aceea, ca ma descurc mai rapid.  Grabita fiind si singura, nu ma uitam ce tichete primesc la fiecare cantar, ca doar nu ma gandeam din start ca nu merge cantarul. Apoi am gasit portocale ambalate la trei kilograme, le iau, mai iau ceva maruntisuri si ma indrept spre casa. La casa mi se scaneaza toate produsele, cand ajunge la banane imi spune ca vrea sa verifice colegul de la paza. Nu mi-am dat seama ca ea ar crede ca nu ar fi ok cantitatea si am spus ca platesc restul si astea sa le verifice. Cand cei de la paza au cantarit au vazut ca exista ceva diferente intre ceea ce am cantarit eu si ceea ce au cantarit ei. Le arat cantarul unde am cantarit, persoana cu care am vorbit, toata povestea”, relateaza Ramona Chira.

Femeia spune ca angajatii magazinului s-au purtat extrem de urat cu ea, chiar daca nu aveau dovezi ca ea ar fi furat.

“Problema cea mai mare a fost in momentul in care ei ma acuzau de furt efectiv si credeau ca eu am facut toata chestiunea intentionat, mai mult, ca as fi luat asa cantitate mare tocmai pentru ca am observat ca este o problema cu cantarul. Ei s-au comportat foarte urat si m-au acuzat pe fata de furt, eu am spus ca renunt sa mai cumpar atata vreme cat ei nu au o dovada ca eu am facut ceva in sensul acesta, sa-mi arate camerele de luat vederi, sa-mi arate certificatul metrologic al cantarului pentru ca nu inteleg de ce sunt astfel de diferente. Bineinteles ca ei au refuzat sa imi arate si au refuzat si sa imi dea cosul pe care il platisem deja. Imi spuneau ca am obligatia sa le platesc pe toate, altfel nu pot sa iau ceea ce am platit deja. Practic nu aveau nicio dovada sa ma acuze pe mine si imi luau dreptul de a-i lua produsele pe care le platisem deja si nu mai erau in proprietatea lor. Cei de la paza mi-au inchis cosul cu cheia, voiau sa ma bage in biroul acela al lor unde baga hotii, o intreaga nebunie”, spune clujeanca.

In final, disperata sa clarifice situatia, Ramona Chira a apelat la ajutorul oamenilor legii.

“Le-am sugerat sa cheme politia, sa ne intelegem mai bine. Ei au spus ca nu au niciun motiv, si atunci am chemat eu politia, le-am spus ca am eu motive, nu se poate sa te comporti asa cu un client si sa il acuzi de furt, atata vreme cat problema e la tine si nu vrei sa recunosti.A venit politia, moment in care am explicat ce s-a intamplat. Politia le-a spus ca nu au niciun drept sa ma acuze atata vreme cat nu au nicio dovada. Niciun angajat nu a vazut nimic ca as face eu ceva. Ei au sustinut ca merg ok cantarele, dar au refuzat sa prezinte certficatul metrologic, ceea ce ma face sa cred ca ceva e in neregula si mai mult, ei au spus si politiei si mie ca nu au camere de luat vederi acolo in zona cantarelor. In final am facut plangere la Protectia Consumatorului  si acum astept si raspunsul lor. Cei de la Auchan nici macar scuze nu si-au cerut. Eu am platit in final si bananele, dar stiind ca in urmatoarea zi trebuie sa merg la azil,le-am luat doar pentru ca stiam ca cineva are nevoie de ele, dar clar ca numeritau sa le platesc. Eu nicio clipa n-am zis ca nu le platesc daca sunt mai multe, diferenta era probabil de vreo 20 de lei”, incheie femeia.

Reprezentantii Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj au confirmat incidentul.

“In 4 februarie, in jurul orei 15 30 politia a fost sesizata sa intervina la un supermarket, pe fondul unor neintelegeri intre o clienta si angajatii magazinului, care a avut drept cauza cantarirea necorespunzatoare a unor fructe. Conflictul s-a aplanat prin achitarea gramajului corespunzator al fructelor”, a precizat Carmen Jucan, purtatorul de cuvant al IPJ Cluj.

Auchan vrea sa ascunda mizeria sub pres

Ziar de Cluj a solicitat un punct de vedere si din partea Auchan privind  cele relatate de clujeanca. Dupa cateva zile, Andreea Savulescu, managerul de comunicare externa a Auchan a crezut de cuviinta ca, in loc sa ne furnizeze un punct de vedere oficial, asa cum ne-a promis, este total profesionist sa ne ceara sa nu publicam povestea. De la intrebarea “Chiar credeti ca e nevoie de un material de presa pe acest subiect?” in discutia cu reporterul Ziar de Cluj pana la a suna directorul ziarului si a-l ruga pe fata sa opreasca publicarea materialului a fost doar un pas si au trecut doar cateva minute.

“L-am sunat pe domnul director pentru ca am vrut sa aiba la cunostinta aceasta situatie, l-am sunat cu rugamintea de a nu publica acest articol deoarece era o situatie care era in defavoarea clientei si expunerea situatiei pentru Auchan nu era un lucru care sa fie in beneficiul imaginii noastre. De aceea l-am sunat si i-am explicat acest lucru, cu rugamintea de a nu publica acest articol pentru ca nu era deloc pozitiv pentru imaginea companiei noastre si imaginea are de suferit, avand in vedere ca acest articol a fost creat de o doamna care efectiv a incercat sa fure din magazinul nostru”, si-a explicat gestul  managerul de comunicare externa a Auchan.

Intr-un final am primit si punctul oficial de vedere al companiei cuprivire la incident, pe care il redam integral:

“Referitor la mesajul transmis companiei Auchan Romania​, in ceea ce priveste incidentul la care faceti referire, mentionam faptul ca am efectuat verificarile ​ce se impuneau, astfel am constatat  urmatoarele: ​la ​ data de 4 februarie 2016, clienta a efectuat cumparaturi la raionul de fructe si legume din incinta ​ hipermarketului  ​Auchan ​Cluj ​Iris,  astfel, in urma scanarii produselor achizitionate la casa de marcat, personalul nostru a a identificat o diferenta intre ​ cantitatea tiparita pe bonul prezentat de ​​clienta (bonul emis de cantar) ​si cantitatea reala a produselor respective. Aceasta diferenta este datorata cantaririi neadecvate efectuata de catre client. Confirmam faptul ca toate​ ​c​antarele​ puse la dispozitia clientilor nostri​ functioneaza corespunzator iar toate documentele referitoare la atestarea cantarelor vor fi puse la dispozitia autoritatilor de competenta (ANPC).

Conform procedurii interne, in momentul in care  personalul de la casierie​ a constat aceasta diferenta, a contactat personalul de securitate care a rugat respectuos clienta sa recantareasca aceste produse, clienta fiind de acord cu acest aspect iar in urma recantaririi  diferenta ​ rezultata in cuantum de 71,64 lei a fost suportata de clienta, ​p​rodusele​ in cau​za fiind achizitionate ulterior de aceasta impreuna cu celelate cumparaturi ​efectuate.​

Pe aceasta cale dorim sa respingem categoric  acuzatiile referitoare la  comportamentul agresiv si necorespunzator al angajatilor nostrii si va asiguram ca in calitate de companie responsabila, respectam normele de siguranta a persoanelor, precum si standardele interne aferente”, se arata in raspunsul transmis.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *