In vizor

Cluj Capitala Europeana a Tineretului are logo nou, facut de o firma infiintata in 2014

Federatia Share a prezentat azi strategia de branding a proiectului Cluj Capitala Europeana a Tineretului 2015. Proiectul a fost facut de societatea Heraldist & Wondermarks, o firma infiintata abia la inceputul anului. Reprezentantii Federatiei Share spun ca proiectul a fost conceput de doi tineri cu peste 12 ani de experienta in domeniu: Elena Hurjui si Adrian Docea au schimbat bulina “Share” in pentaprisma “Share”.

Cluj Capitala Europeana a Tineretului, evenimentul deceniului in Romania, va gazdui anul viitor peste 1.500 de evenimente in fiecare zi din cele 365 ale anului. Publicul tinta sunt cei 80.000 de studenti si cei 500.000 de locuitori ai zonei metropolitane plus cei  250.000 de mii de vizitatori anuali. Echipa Federatiei Share s-a schimbat aproape in totalitate anul acesta, fapt ce a dus la incercarea de a rebrandui sigla si identitatea vizuala a proiectului.

Schimbarea logoului din bulina in pentaprisma vine ca urmare a unei proiectii a formei vechii cetati a Clujului. Sistemul de identitate vizuala permite ca imagini provenind de la vizitatori sau create de catre artisti locali sa devina o parte organica a logo-ului. Cu toate ca au anuntat la Cluj un festival de 365 de zile, atat reprzentantii Federatiei Share cat si cei care au gandit strategia de promovare, nu se asteapta ca turistii sa vina din primele luni ale anului.

“Am dorit sa pastram coerenta cromatica, inainte era o bulina de aceeasi culoare, am vrut sa pastram aceeasi culoare ca sa nu rupem coerenta vizuala. Noi incercam sa ii prindem pe turistii straini pana in februarie martie  anul viitor cand este inca timp sa vina daca reusim sa publicam si in strainatate si sa prindem strainii, pentru ca sa fim seriosi pana in februarie-martie nu se dezmeticesc inca bine. Majoritatea lor o sa vina in perioada mai calda. Noi am inceput sa lucram la acest proiect destul de tarziu in septembrie si incercam sa facem tot ce se poate mai bine, sa facem putina galagie cu Clujul pana la inceputul anului viitor. Momentul zero e acesta in care lansam strategia”, a afirmat Adrian Docea.

Docea este asociat unic la firma Heraldist Europe SRL infiintata in 8 ianuarie 2014 si are ca domeniu principal de activitate publicitate. Firma este neplatitoare de TVA. Societatea se lauda cu proiectul de promovare a imaginii cetatii de la Alba Iulia in portofoliu. Au mai lucrat pentru Pepsi, Coca-Cola, Metro Group, Telekom, SAB Miller si Carlsberg.

Desi nu se stie programul evenimentelor pentru 2015, Diana Apan, reprezentant pe probleme de comunicare din cadrul Federatiei Share, spune ca proiectul Cluj Capitala Europeana a Tineretului si-a inceput mult mai devreme promovarea, chiar de la anuntarea castigarii titlului.

“Proiectul asta a avut foarte multe etape. E gresit sa spunem ca acuma incepem sa  promovam, din momentul in care s-a aflat ca am castigat titlul la nivelul european cele mai importante structuri de tineret s-a vorbit foarte mult de capitala, am avut publicatii scrise, deci promovarea a inceput mult mai demult. Acum practic este un nou impuls in tot planul de promovare si comunicare”, a afirmat Diana Apan.

Deocamdata Federatia Share nu a anuntat calendarul de evenimente pe 2015, pentru ca urmeaza sa lanseze o platforma pe care organizatorii de evenimente sa isi anunte planurile. De asemenea, reprezentantii Share spun ca nu pot face nimic concret pana nu stiu sigur pe ce sume se pot baza. Acum asteapta raspuns de la Guvern cu privire la o posibila finantare de aproximativ 700.000 de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *