Din oras

Clonele marca Diesel "Invents" au fost scornite cu ani in urma. Mircea Buteanu a mintit sponsorii cu Photoshopul la mai toate evenimentele

In urma cu doar cateva zile, fotografiile postate de Diesel Events pe pagina personala de Facebook faceau deliciul clujenilor. Ca sa dea iluzia unui public mai numeros la un eveniment ce a avut loc in weekend, fotografiile au fost photoshopate, prost, ce-i drept, iar figurile anumitor persoane apareau chiar si de cinci ori in aceeasi instantanee. S-a intamplat dupa prima editie a Cluj International Jazz Festival, lucru ce a facut ca evenimentul muzical sa fie aratat cu degetul in retelele online.

Mircea Buteanu se apara zilele trecute spunand ba ca nu angajatii lui au urcat fotografiile, ba ca fotograful e unul nou si a facut o “prostie”, “o gluma proasta”. Se pare insa ca gluma proasta e o constanta in repertoriul de amuzament al lui Mircea Buteanu. In arhiva de fotografii a Diesel Events, clonarea nu e deloc o noutate, ci mai degraba un laitmotiv.

Alte evenimente, alti clonati

La evenimente, concerte si piese de teatru din anii trecuti, aceleasi fete apar chiar si de patru ori intr-o fotografie. Carevasazica, clonarea e un obicei vechi pentru Diesel, doar ca weekendul trecut a fost facuta foarte prost si usor de observat.

La o analiza amanuntita a fotografiilor de la evenimentele din trecut, insa, fantomele reapar. S-a intamplat, in 2013, de mai multe ori. La concertul Yeoka, la Baletul pe Gheata, la Goran Bregovic. Cele mai evidente “clone” sunt cele care si-au facut aparitia la evenimentele organizate la Teatrul National. Aici, balcoanele mistuie de stafii.

La celelalte concerte, organizate la Sala Sporturilor Horea Demian, fantomele nu ies atat de tare in evidenta. Asta pentru ca fotograful a fost destul de atent incat sa focuseze imaginea pe o singura persoana, de preferabil in primul rand, iar toti ceilalti participanti la eveniment, fie ei reali sau pusi acolo in Photoshop, sa apara blurati. Astfel, nimeni nu mai poate sa spuna cu certitudine ca locurile goale au fost umplute cu ajutorul calculatorului.

Contactat, patronul Diesel s-a infuriat si a refuzat sa vorbeasca atat despre evenimentele petrecute in weekend, cat si despre cele care au avut loc in anii trecuti. La intrebarea „Ati reusit sa rezolvati problema cu fotograful? Clonele sunt inca prezente la evenimentele organizate de Diesel„, Buteanu a izbucnit:

„Eu nu am o problema, numai voi aveti o problema, dom’le! Eu n-am nicio problema! Te rog frumos, nu ma mai suna si nu ma mai deranja cu prostiile astea ale voastre. Eu nu am o problema. OK, la revedere!”, a urlat Mircea Buteanu in telefon, inainte de a inchide.

Ce inseamna sa minti poporul cu Photoshopul

De unde aceasta dorinta a organizatorilor de evenimente de a falsifica numarul real al participantilor la un eveniment sau festival, explica Bogdan Buta, organizatorul concertului James Blunt din 31 octombrie.

„Eu am subliniat de multe ori atat in fata autoritatilor cat si a organizatorilor ca se exagereaza cu numarul participantilor. De ce fac asta unii? Ca sa se pozitioneze pe piata ca fiind un bun organizator, ca sa sublinieze faptul ca evenimentele lor sunt cerute si cautate, ca sa dea bine in fata sponsorilor”, a declarat acesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *