PORTRET

Claudia Palacian, manager de produs Farmec: "Am una dintre cele mai frumoase meserii din lume"

Claudia Palacian, specialist experimentat, cu peste 18 ani de activitate în marketing, gestionează încă din anul 2004 o parte importantă a portofoliului de produse Farmec. A implementat proiecte de lansare pe piață a numeroase game create și produse în fabrica de la Cluj, printre care se numără Gerovitial H3 Evolution, Aslavital Lift Instant, Aslavital Mineralactiv, Farmec Natural, Farmec Produse depilatoare, Gerovital H3 Men, dermatocosmeticele Gerovital H3 Derma+, și, recent, lansarea gamei pe bază de extracte din fructe Gerovital Happiness. În cadrul acestor proiecte, Claudia Palacian a coordonat echipe multidisciplinare formate din specialiști în cercetare, design, producție, tehnicieni sau colegi de la aprovizionare.

 

De ce ai ales compania Farmec? Cum ai început să lucrezi aici? 

Am lucrat în marketing de produs încă de cand am terminat facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Babeș Bolyai. Mi-a plăcut foarte mult acest domeniu încă de la început și pe măsură ce am aflat mai multe i-am descoperit noi valențe. Am fost foarte bucuroasă să mă alătur companiei Farmec, mai ales că am șansa de a lucra cu o categorie de produse iubită de toate femeile: cosmeticele.

 

Cum s-a născut pasiunea pentru domeniul cosmeticelor?

Avand în vedere că orice femeie este preocupată de îngrijirea și înfrumusețarea personală, cred că ne este tuturor foarte ușor să ne transformăm preferința în pasiune. Posibilitatea de a fi acolo, de a contribui fie și numai cu o idee la crearea de produse care să devină apoi emblematice pentru femei din toată țara este una dintre cele mai frumoase meserii din lume și, totodată, una dintre cele mai mari responsabilități pe care o avem aici, în departamentul de marketing al companiei Farmec.

 

Care este rolul unui manager de produs într-o companie?

Un manager de produs se ocupă în principal cu dezvoltarea, implementarea și îmbunătățirea produselor pe care le fabricăm aici, la Cluj. În acești ani de experiență alături de echipa de marketing, am construit produse plecând de la studii de piață și de la cerințele și nevoile consumatoarelor noastre, dar și de la dialoguri cu departamentul nostru de cercetare, unde cea mai experimentată echipă de specialiști din România știe în orice clipă care este cea mai bună soluție pentru a pune puțină magie în fiecare recipient. Apoi le-am urmărit de-a lungul proceselor de fabricație și am avut grijă să-și urmeze drumul, cu ajutorul colegilor noștri de la distribuție, către rafturile magazinelor noastre partenere și, mai departe, prin coordonarea eforturilor de vânzare, către consumatoare.

În același timp, în rolul meu intră și promovarea produselor din portofoliul Farmec, toate trebuie să spună povestea unei noi vedete cosmetice. 

 

Care sunt principalele activități de pe agenda unui manager de produs? Ce faci într-o zi obișnuită de lucru?

Reperul cel mai important în activitatea noastră este momentul lansării unui produs nou, iar pe parcursul procesului de pregătire a acestei lansări, partea de planificare inițială este de departe cea mai importantă și cea mai extinsă. Suntem atenți la fiecare detaliu și abordăm fiecare aspect în parte cu grija cea mai mare pentru calitate și eficacitate, așadar alocăm timp generos acestei prime părți. Apoi, urmăresc pas cu pas etapele de implementare, de la conceptul produsului și design-ul ambalajului până la așezarea lui pe raft. Dat fiind ca gestionez mai multe game de produse, aflate la momente diferite de dezvoltare, sunt zile în care fac câte ceva din toate, astfel încât să fim mereu la zi cu toate activitățile.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat? Ce lucruri te-au ajutat să treci peste ele?

Fiecare produs nou în parte e o provocare, pentru că este ca o lume nouă pe care o cunoaștem pas cu pas. Încă din faza de pregătire și analiză de piață și de profil de consumator, călătoria noastră până la crearea unui produs este fascinantă și ne dă cu atât mai multă satisfacție cu cât rezultatele vânzărilor ne confirmă că am ales drumul corect către preferințele consumatoarelor noastre.

 

Cum se raportează românii la mărcile autohtone?

Unul din motivele mele cele mai mari de mândrie pentru că lucrez la Farmec este exact acesta: dedicarea extraordinară a româncelor față de mărcile noastre. Avem produse care le-au însoțit viața și le-au fost alături, la același nivel de calitate certificată, în toate momentele evoluției lor. Aceste lucruri ne-au unit mereu cu consumatoarele noastre și de aceea și credem că laboratoarele noastre sunt cei mai buni cunoscători ai româncelor. Farmec este lider pe segmentul de îngrijire facială, iar Doina și Gerovital rămân unele dintre cele mai îndrăgite branduri de îngrijire românești – acestea sunt numai câteva dintre confirmările statistice pe care le primim, alături de numeroasele mesaje de drag și de încurajare pe care le primim în fiecare zi direct de la consumatoare.

 

Care este produsul tău preferat de la Farmec?

Avem unul dintre cele mai bune laboratoare de cercetare cosmetică din țară, iar resursele extraordinare de experiență pe care le deținem acolo sunt izvoare de inovație continuă. Așadar, produsele mele preferate sunt, pe rând, toate și fiecare în parte, pentru că au ieșit, practic, din mâinile noastre. Dacă totuși ar fi să aleg unul, aș menționa Gerovital H3 Evolution Ser perfect antiage, cu lipozomi de acid hialuronic. Datorită ingredientelor active conținute, serul tratează tenurile mature atât din interiorul dermului, cât și din exterior. Este unul dintre produsele revoluționare care au ieșit de pe linia de fabricație de la Cluj și au acum un loc bine câștigat în viața româncelor de pretutindeni.

La ce proiecte lucrezi în prezent?

Așa cum menționam, avem proiecte numeroase, astfel încât planurile de lansări de produse noi sunt o constantă în activitatea mea. O astfel de lansare am desfășurat recent pentru gama Gerovital Happiness, o gamă de produse de bază cu extracte din fructe ideală pentru persoanele tinere, dar excelentă pentru orice vârstă. Cât despre viitoarele lansări, în aceste zile întocmim planurile pentru o nouă gamă destinată bărbaților, despre care abia așteptăm să povestim la momentul potrivit.

 

Ce pasiuni ai în timpul liber?

Îmi place foarte mult să călătoresc, ador drumețiile, dar și sportul.

 

Ai un model de om care te inspiră?

Am fost norocoasă de prezența multor modele în jurul meu, și mai ales la Farmec, unde suntem o echipă puternică și unită de mulți ani. Sunt bucuroasă să învăț de la ei că lucrurile cele mai frumoase sunt create împreună și că inovația are la bază o minte deschisă și mereu cercetătoare. De asemenea, apreciez foarte mult onestitatea, o calitate pe care o consider esențială pentru a reuși orice ne dorim să construim în viață.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *