Din oras

Caruta cu prosti s-a rasturnat la Cluj-Napoca. Stalpii de iluminat in mijlocul trotuarului pe strazile recent reabilitate fac zilnic victime

Lipsa de profesionalism a administratiei publice locale si in special cea a angajatilor Primariei Cluj-Napoca isi face din ce in ce mai des simtita prezenta pe strazile din oras. O serie de artere de circulatie reabilitate recent, a caror trotuare au fost refacute din temelii, prin schimbarea bordurilor si asfaltare, au in continuare stalpii pe mijlocul cailor de acces pentru pietoni. Primaria nu are nicio scuza pentru ca oameni care isi duc copiii in carucior sunt nevoiti sa ocoleasca pe partea carosabila stalpii uitati in mijlocul unor trotuare de nici 50 de centimetri latime.

Pe majoritatea strazilor si trotuarelor reabilitate in Cluj-Napoca in ultimii ani au fost sesizate de catre cetateni mai multe situatii aberante. Una dintre acestea este faptul ca dupa ce trotuarele au fost refcute, fie au fost amplasati noi stalpi, fie au ramas stalpii vechi in mijlocul trotuarului. Problema pare a fi una fara solutionare, deoarece reprezentantii Primariei spun ca stalpii de iluminat public nu le apartin, iar pentru cei noi amplasati s-au luat masuri de mutare inspre marginea trotuarelor. 

„Configuratia strazilor in multe zone ale orasului nu permite mutarea stalpilor de iluminat public. In marea lor majoritate au fost amplasati de catre Electrica cu zeci de ani in urma si nu le putem impune sa ii mute. Pe strazile noi refacute, insa, au fost cazuri in care am solicitat constructorilor, in urma sesizarilor venite de la cetateni, mutarea acelor stapli inspre exterior, astfel incat accesul pietonilor sa nu fie obstructionat”, au declarat reprezentantii Biroului Mass Media.

Strazile Marginasa, Pajistei, Marinescu sau Sperantei sunt cateva dintre proaspat refacutele strazi din oras, unde beneficiarul, in speta Primaria Cluj-Napoca, a permis modernizarea trotuarelor, dar a uitat sa impuna in autorizatia de construire mutarea stalpilor din mijlocul acestora, astfel incat pietonii sa aiba posibilitatea sa circule fara sa se accidenteze. In teorie si pe plansele proiectantilor stalpii de iluminat sunt amplasati la marginea trotuarelor indiferent de latimea acestora, insa realitatea din teren e alta. 

Situatii asemanatoare au mai fost intalnite pe Calea Baciului, Calea Turzii si in cartierul Gheorgheni pe strada Trifoiului, unde Primaria a decontat in ultimii doi ani lucrari de refacerea strazilor. Stalpii au ramas in mijlocul trotuarelor, iar cetatenii se expun zilnic unor posibile accidentari. Un caz de accidentare ca urmare a amplasarii stalpilor in mijlocul trotuarelor a fost sesizat zilele trecute de catre o mamica al carui copil a avut nesansa de a-si sparge capul.

“Oare stalpii din mijlocul trotuarelor fac parte din trotuarul efectiv, vin la pachet? Oare cui sa ma adresez ca fiica mea si-a spart capul in acei stalpi frumosi de pe pe strada Trifoiului? Oare cine a fost responsabil pentru efectuarea strazii si a partii pietonale?”, a sesizat clujeanca.

Daca in cartiere situatia stalpilor in mijlocul trotuarelor este una fara rezolvare, iar pietonii sunt nevoiti sa circule pe partea carosabila din acesta cauza, in zona centrala Primaria, prin proiectul de reabilitare Orasul Comoara a prevazut trotuare a caror latime echivaleza uneori cu o banda de circulatie. Caz concret este strada Baritiu, unde din cele 50 de parcari existente inaintea inceperii lucrarilor au mai ramas aproximativ 15, pentru ca adminsitratia a permis largirea trotuarului pana la patru metri pe una dintre cele mai aglomerate strazi din oras. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *