In vizor

Asociația Pro Infrastructura acuză Primăria că tergiversează desemnarea câștigătorului pentru lotul doi al Centurii Metropolitane: Centura de la… Sfântul Așteaptă.

Asociația Pro Infrastructură critică Primăria Cluj-Napoca pentru că tot amână să ia o decizie cu privire la licitația pentru al doilea tronson al Centurii Metropolitane, licitație unde a fost depusă o singură ofertă.

„Soarta Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMC) este incertă din cauza indeciziei primăriei care de patru luni și jumătate clocește unica ofertă depusă pe tronsonul principal al acesteia, între nodurile 5 și 18. Știm că în Ardeal lucrurile se fac așezat, dar nici chiar așa. O scurtă recapitulare. Studiul de fezabilitate a fost gestionat de primărie din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. A durat 4 ani. În iunie 2023 se lansează a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii, fiindcă la prima încercare nu s-a prezentat nimeni! În sfârșit, în noiembrie 2023 este depusă o singură ofertă de către asocierea dintre sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex. De atunci, primăria Cluj-Napoca ezită să hotărască: ori desemnează câștigătorul și n-ar avea cine să conteste, ori anulează licitația. Cerem administrației clujene să anunțe de îndată deznodământul acestei licitații! Curaj, fiindcă decizia este o pălărie foarte mare, de 6,1 miliarde lei cu TVA dacă ne uităm la noii indicatori tehnico-economici recent reaprobați. Finanțarea este acoperită din fonduri europene pe Programul Transport 2021-2027. Viitorii posibili antreprenori, Dimex și CON-A, își dau deocamdată examenul de maturitate în apropiere, la Tureni, pe cei 5 kilometri de drum expres care vor lega Autostrada A3 de DN1. Aici sunt aproximativ în grafic, termenul de finalizare fiind februarie 2025, dar pe un proiect de 10 ori mai mic (și mai puțin complex) decât centura”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.

La începutul săptămânii consilierii locali au aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea Centurii Metropolitane ceea ce a dus la o creștere a prețului cu 133 de miliarde de euro,  de 1,6 la 1,7 miliarde de euro.

Proiectul centurii are două faze. Faza unu are două tronsoane. Tronsonul unu Cluj-Florești ce vizează accesul la Spitalul Regional de Urgență în lungiime de 2 kilometri și care a fost licitat deja, aflându-se în faza de proiectare. Tronsonul doi, legătura Baciu-Florești-Cluj-pasaj peeste DN1 la Cora în Mănăștur-Bucium. După care se va realiza nodul N de legătură se ajunge la Bulevardul Muncii, care se lărgește de la două la patru benzi și merge până la OMV Apahida. Acest al doilea tronson se află în faza evaluării singurei oferte depuse.

Durata de execuție a lucrărilor pentru fiecare fază a proiectului este de 4 ani, iar termenul total al lucrărilor este estimat la 8 ani de zile.

Citește și:

Boc susține că în luna MAI OSĂ înceapă lucrările la Centura Metropolitană