In vizor

ARL Cluj, abonată la bani publici, mai dă un tun de 100 milioane de lei. După eșecul Centurii de Diamant, firma a primit și Drumul Apusenilor

O firmă abonată la banii publici ai Primăriei Cluj-Napoca în ultimii ani, Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj, va realiza drumul Apusenilor, un proiect al Consiliului județean din fonduri europene în valoare de 103.093.344,13 lei. ARL Cluj a devenit cunoscută după căpușarea banului public în proiectul Centurii Vâlcele-Apahida.

ARL Cluj, controlată de Strabag, o companie austriacă, a câștigat sute de milioane de lei din contracte derulate cu statul, nu doar în Cluj-Napoca, ci și în județele învecinate.

Istoricul proiectelor cu probleme realizate de ARL Cluj

ARL Cluj a realizat Centura de diamant a lui Boc

Poate cel mai controversat proiect derulat de ARL este centura Vâlcele Apahida. Cei 24 de kilometri de centură au fost cei mai scumpi din România, valoarea investiției ridicându-se la suma de 162 de milioane de euro, aproape de 3 ori mai mult decât suma prevăzută inițial pentru acest proiect. La trei ani după finalizarea proiectului, o expertiză a CNAIR a dezvăluit faptul că grosimea stratului de asfalt în unele zone este mai mică decât cea stabilită prin caietul de sarcini. În multe locuri a trebuit refăcută fundația și toate cele trei straturi de asfalt.

Citește și:

Zidul de sprijin al centurii de diamant se surpă. Dovada VIDEO că lucrările au fost făcute în bătaie de joc și că ceea ce se întâmplă este un pericol public. Alo, DNA și CNAIR, se vede sau nici măcar nu se aude?

Podul peste Nadăș

Antrepriza Reparații și Lucrări Cluj a câlștigat un alt contract din banii publici ai Primăriei Cluj-Napoca, respectiv reabilitarea podului Nadăș. Lucrările la podul peste Nădaș au fost cuprinse în proiectul pentru reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai, un proiect, per total, în valoare de 6,27 milioane de lei. După doi ani de la finalizarea lucrărilor, bordurile au început să se descompună. Astfel, se dovedește din nou calitatea proastă a lucrărilor efectuate de ARL Cluj.

Citește și:

Noul pod peste Nădaș, la doi ani de la darea în folosință, are bordurile descompuse și balustradele ruginite

Drumul Făgetului

După ani de zile de promisiuni, înaintea campaniei electorale, Boc a realizat modernizarea drumului Făgetului. Dar cum lucrarea a fost realizată mai mult de ochii algătorilor, după doar o lună au apărut deja primele gropi. Lucrarile de reabilitare a strazii Faget au fost realizate de SC Antrepriza Reparatii Lucrari ARL Cluj, iar valoarea contractului a fost de 10.512.182,56 lei.

În ciuda acestor proiecte cu probleme, ARL Cluj a continuat să câștige proiecte derulate de primăria Cluj-Napoca.

Podul Fabricii va fi realizat tot de ARL Cluj, costul total al lucrărilor fiind de aproximativ 26,5 milioane de lei,

De asemenea, ARL Cluj va realiza și reabilitarea Turnului Pompierilor, un proiect în valoare de 10,2 milioane de lei. Tot ARL Cluj a relizat și lucrările de modernizare a Pieței Unirii.

Drumul Apusenilor, un proiect în valoare de  103.093.344,13 lei

ARL Cluj a dat lovitura din nou. De această dată va realiza Drumul Apusenilor, un proiect din fonduri europene derulat de Consiliul județean Cluj.  Lucrările vor demara în perioada următoare și vor avea un termen de execuție de maxim 24 de luni, calculat de la data începerii efective.

După experiența nefericită înregistrată la Centura de Diamant, ARL are acum ocazia să demonstreze că nu este doar o companie menită să căpușeze banul public, ci chiar poate executa și lucrări de calitate.

Proiectul presupune lucrări de mare complexitate și amploare ce vor fi executate în profunzimea drumului, începând de la fundație, și se vor finaliza prin aşternerea de covor asfaltic în două straturi, binder şi strat de uzură. Totodată, în vederea creșterii siguranței rutiere vor fi realizate 9052,55 mp de trotuare, șapte stații de autobuz, șapte parcări auto, borduri coborâte, 10.694,50 metri de parapeți de siguranță, 10 limitatoare de viteză și patru benzi rezonatoare, cinci sisteme de avertizare luminoasă și 10 console metalice, plase și bariere elastice de protecție pietre, 6,151 km aliniamente de arbori, amenajare trecere la nivel cu calea ferată, etc.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *