Afacerea zilei

Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj, subsidiara Strabag Austria, a avut anul trecut profit de patru ori mai mare față de anul 2018

Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj, subsidiara locală a grupului austriac Strabag, este cunoscută pentru numărul mare de contracte pe bani publici, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 42,7 milioane euro, mai mare cu 8 milioane euro față de anul 2018. De altfel, veniturile realizate în 2019 sunt cele mai mari din ultimii patru ani.

Potrivit datelor contabilizate pe anul precedent, ARL Cluj a declarat un profit net de aproape 2,2 milioane euro, în creștere de aproape patru ori față de anul 2018. Un profit semnificativ a avut și în 2017: 1,1 milioane euro. Cel mai mare profit al Antreprizei de Reparații și Lucrări din ultimii cinci ani a fost înregistrat în 2015: aproape 2,9 milioane euro.

Numărul de salariați pe care ARL i-a avut anul trecut a fost de 265, la fel ca și în anul 2018.

ARL Cluj este deținută 99% de Strabag AG Austria și Ministerul Transporturilor 1%. Compania este administrată de Dan Lucian Mihancea (România), Heimo Otto Oberwinkler (Austria) și Giorgiana Grama (România).

Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj a fost înființată în 1997 prin restructurarea Administrației Naționale a Drumurilor – Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj. În 2007 a fost preluată de către grupul austriac Strabag AG pentru 5,2 milioane euro.

Acum, societatea are înregistrate puncte de lucru în şapte judeţe: Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Satu-Mare şi Maramureş, dotate cu instalaţii performante şi personal calificat.

Activitatea principală a companiei constă în execuţia lucrărilor de construcţii de drumuri, autostrăzi şi platforme industriale. Activitatea secundară constă în producţia şi vânzarea materialelor de construcţii de drumuri.

Grupul austriac Strabag a construit mai multe tronsoane de autostradă între Deva și Sibiu, a realizat cel mai înalt turn de birouri din România, Sky Tower, dar unul dintre cele mai controversate proiecte este centura Vâlcele Apahida. 24 de kilometri de centură au costat 162 milioane euro, costuri de trei ori mai mari decât costul inițial. La trei ani după finalizarea proiectului, o expertiză a CNAIR a dezvăluit faptul că grosimea stratului de asfalt în unele zone este mai mică decât cea stabilită prin caietul de sarcini. În multe locuri a trebuit refăcută fundația și toate cele trei straturi de asfalt.

ARL Cluj a avut contracte și cu Primăria Cluj-Napoca: modernizarea Podului Nadăș, modernizarea străzii Făget, reabilitarea Turnului Pompierilor, modernizarea Pieței Unirii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *