Analiza

Aceleași drumuri județene, reparate în fiecare an. Tișe: ”Avem o calitate a lucrărilor mai bună decât în anii trecuți”

Consiliul Județean Cluj s-a grăbit să profite de această pandemie și a demarat în forță lucrări de întreținere pe mai multe drumuri județene. Multe dintre acestea însă, ar fi trebuit să fie deja asfaltate, dacă e să ne luăm după promisiunile din anii anteriori. Din păcate aceste asfaltări s-au făcut doar pe hârtie, în relitate acestea sunt reparate an de an, deoarece se pare că asfaltul, acolo unde acesta există, nu rezistă de la un an la celălalt. 

DJ 161 Panticeu – Sărata

Consiliul Județean anunța în 2018 că drumul județean DJ 161 Panticeu – Sărata va fi modernizat și reabilitat. Acest lucru nu s-a întâmplat iar acum pe acest drum se execută lucrări de întreținere.

”Consiliul Județean Cluj a demarat pe drumul județean 161 Panticeu – Sărata – limită cu județul Sălaj lucrări de întreținere curentă și periodică ce se vor finaliza cu așternerea de covor asfaltic. Acestea vizează un sector de drum în lungime de 7 kilometri, de la kilometrul 41+100 până la kilometrul 48+100”, anunță Consiliul Județean.

Drumul DJ 161 are o istorie tumultuoasă, vreo trei președinți de consilii județene au promis că vor asfalta acest drum. Din 2008, abia în 2018 s-a reușit să se toarne asfalt pe porțiunea Dăbâca – Pâglişa – Dârja – Panticeu, dar nu au reușit să asfalteze și porțiune dintre Panticeu și Sărata care a avut nevoie de încă doi ani pentru a demara lucrări de asfaltare.

Chiar și clujenii le atrag atenția celor de la Consiliul Județean că în acte acest drum are de mult timp asfalt.

Lucrări doar pe hârtie de doi ani și pe drumul județean DJ DJ 161C Iclod – Aluniş – Corneni

Consiliul Județean Cluj a anunțat în luna iulie a anului 2018 că pe drumul judeţean 161C Iclod – Aluniş – Corneni se află în plină derulare ample lucrări de modernizare ce au drept scop reabilitarea căii de rulare începând de la fundaţie, în profunzimea drumului, până la aşternerea de covor asfaltic în două straturi, respectiv binder şi strat de uzură.

În 2019  Consiliul Județean Cluj anunța că sectorul de drum Iclod – Aluniş, în lungime de 10,3 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 10+300. În prealabil, a avut loc decolmatarea și betonarea coronamentelor la podețele cu diametrul de 800 mm, montarea podețelor cu diametrul de 1000 mm, executarea de șanțuri de pământ și așternerea stratului de piatră. Urmează ca, după așternerea primului strat de asfalt, să se execute lucrările de așternere a celui de-al doilea strat de asfalt, respectiv stratul de uzură.

Iar despre sectorul Aluniș-Corneni în lungime de 2,7 kilometri, Consiliul Județean menționa ca a fost asfaltat integral în 2018.

Anul acesta Consiliul Județean a anunțat din nou lucrări de modernizare pe drumul județean 161C Iclod – Aluniş – Corneni ce se vor încheia cu așternerea a două straturi de asfalt.  Până acum s-a turnat asfalt doar pe raza comunei Cornești, sperăm că măcar în acest an, drumul nu mai rămâne asfaltat doar pe hârtie.

Asfaltarea tronsonului Băișoara – Iara – Surduc – Buru (DN 75) – limită cu județul Alba se apropie în ritm alert de finalizare.

Consiliul Județean a turnat covor asflatic pe acest tronson, asta după ce lucrările de pe tronsonul Luna de Sus-Băișoara au fost făcute atât de prost încât au apărut gropi la puțin timp după turnarea asfaltului. Acel sector urmează să fie refăcut, potrivit informațiilor transmise de către Consiliul Județean.

” În cursul anului 2019, contractul de execuție a lucrărilor încheiat cu Kiat Group Construct SRL a fost reziliat din cauza nerespectării de către societate a clauzelor contractuale. Deci, tocmai pentru a proteja banul public și interesele clujenilor, Consiliul Județean a reziliat acest contract. În aceste condiții, pentru asigurarea unei circulații în condiții de siguranță, în cursul anului trecut, pe acest drum județean au fost executate lucrări de întreținere cu asfaltare, pe sectoare, pe tronsonul Luna de Sus – Vlaha – Săcel – Băişoara. Aceste lucrări nu sunt finalizate și urmează să fie reluate în perioada următoare. În ceea ce privește continuarea lucrărilor de modernizare și reabilitare, se va organiza o nouă licitație de atribuire a execuției lucrărilor. Referitor la calitatea lucrărilor, vă asigurăm că nicio lucrare nu a fost și nu va fi recepționată decât dacă va fi pe deplin conformă cu clauzele contractelor încheiate, stasurile și normativele în vigoare. Dovadă în acest sens stă chiar faptul că forul administrativ județean a reziliat contractul de execuție a lucrărilor încheiat cu Kiat Group Construct SRL”, potrivit Consiliului Județean.

Pe hârtie și acest tronson de drum trebuia să fie deja asfaltat.

”Consiliul Județean Cluj aduce la cunoștința participanților la trafic, a locuitorilor din zonă şi a turiștilor faptul că pe drumul județean DJ 107M Luna de Sus (DN1) – Vlaha – Săvădisla – Săcel – Băişoara – Iara – Buru – limită cu judeţul Alba lucrările de reabilitare și modernizare au fost reluate după ce acestea au fost suspendate pe perioada sezonului de iarnă. Demarate în cursul anului trecut, lucrările au fost reluate în aceste zile, în contextul condițiilor meteorologice favorabile înregistrate. În această etapă se execută lucrări de frezare a căii de rulare, în paralel cu cele de așternere a stratului de piatră, în vederea turnării celor două straturi de asfalt, binder și strat de uzură”, potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Cluj din 2019.

108C Gârbău – Aghireșu – Leghia – pe acest drum din 2016 au avut loc în fiecare an lucrări de întreținere și reparații. Anul acesta s-a turnat asfalt pe trei sectoare de drum de 8,7 kilometri din totalul de 22,45 kilometri cât are drumul. Ceilalți kilometri vor fi și în acest an reparați.

„Principalul beneficiu pe care finalizarea acestor lucrări îl generează constă în asigurarea unui acces rapid și în condiții de siguranță la drumul național DN1 pe direcția Turda, la drumul județean DJ 103I spre Rezervația Naturală Cheile Turzii și la drumul județean DJ 107L spre lacurile de pescuit sportiv de la Ciurila, fapt ce contribuie esențial la dezvoltarea întregii zone” a declarat Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, în 2017

Anul acesta, același drum a beneficiat de lucrări de întreținere și turnare de covor asfaltic.

„Finalizarea asfaltării acestui tronson va contribui semnificativ la punerea în valoare a potențialului turistic, extrem de ridicat, al întregii zone. Drumul județean 103G asigură un acces rapid și facil la DN1, pe direcția Turda, la DJ 103I spre Rezervația Naturală Cheile Turzii şi la DJ 107L spre lacurile de pescuit sportiv de la Ciurila”, declarația lui Alin Tișe din martie 2020.

Clujenii reclamă lucrările făcute de mântuială și solicită Consiliului Județean să nu mai recepționeze lucrări dacă este sunt proste executate și să ducă o lucrare începută până la capăt. Nu să se lucreze doar pe părți din fiecare drum.

”Ceea ce vrem noi oamenii defapt este sa fiți mai vigilenți si mai atenți la Recepția lucrărilor iar daca nu corespund constructorul sa fie sancționat. Cel mai bun exemplu este drumul de la Luna de Sus pana la Baisoara care se strica an de an. Astept cu nerăbdare sa treacă perioada de pandemie si promit ca o sa merg pe toate drumurile pe care sau facut lucrări in acest an si o sa va trimit poze sa vedeți si voi cum sunt făcute. Aceste drumuri mănâncă din bani noștri an de an atat timp cât se face rabat la calitate”, 

An electoral, începeți multe și le lăsați la jumătate. Așa cum vă lăudați că începeți, la fel, dacă nu terminați, ar fi excelent dacă ați fi trași la răspundere”,

Consiliul Județean tocmai a mai alocar 2 milioane de lei pentru drumuri din banii alocați inițial pentru cultură, sport, culte. Alin Tișe dă asigurări că lucrările efectuate în acest an au o calitate mult mai bună decât în anii anteriori. 

”Profităm de faptul că circulația în județ în momentul de față este restricționată și avem posibilitatea să lucrăm pe sectoare importante de drum, pe kilometri întregi unde nu este circulație. Se lucrează pe multe drumuri atât pe modernizare, Drumul Apusenilor și Drumul Bistriței, cât și pe întreținere pe vreo 10 sectoare de drum în diverse părți ale județului. Vom continua toată vara cu lucrările de întreținere, există bani în buget. Sperăm să merge în același ritm. Controlăm calitatea și avem calitate mai bună decât în anii trecuți. Facem testa cu aparat special să se respecte grosimea statului de asfalta, să facem verificări atunci când venim cu recepția. Sperăm ca până la sfârșitul anului să atingem toate drumurile din cele de pe lista aprobată la începutul anului”, potrivit lui Alin Tișe

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *