Din oras

ABERANT – Clujenii se plâng că nu au locuri de parcare, dar se opun construirii de parkinguri

Primăria Cluj-Napoca vrea să construiască un parking în zona Albac-Azuga, dar zeci de clujeni se opun acestei investiții pe motiv că locurile de parcare din cartier sunt suficiente, iar construirea unei parcări ar duce la aglomerarea traficului. Parkingul propus va avea structura 2S+D+P+E+T.

Un proiect de hotărâre privind aprobarea PUZ de regenerare urbană, strada Azuga – aleea Albac, PUD pentru construire parking a fost votat în ședința de Consiliu Local de ieri, în ciuda opoziției a zeci de cetățeni din zonă. Oamenii au venit cu jalba în proțap la ședință și și-au exprimat nemulțumirea față de construirea parkingului. Sunt paradoxale solicitările locuitorilor din cartier din moment ce toți clujenii se plâng de lipsa locurilor de parcare.

Oamenii spun că vor apărea fisuri la blocuri din cauza lucrărilor la parking.

“Locuitorii nu-și doresc parking. Blocurile sunt vechi, apar fisuri în cazul în care se lucrează. Nu suntem de acord cu parking lângă blocurile de locuințe. Numărul autoturismelor se va tripla. Nu există studiu de impact asupra populației. Poliția Locală să facă control noaptea, să se identifice locurile de parcare ilegale, să nu se mai ocupe parcările cu abonament”, a spus un locatar.

Potrivit locuitorilor din cartierul Gheorgheni, traficul se va aglomera ca urmare a folosirii parkingului.

“La ce distanță este parkingul de blocul de pe Azuga, nr. 2? Cum se va proiecta având în vedere că parkingul va fi luminat toată noaptea, să nu ne bată lumina în geamuri? Parkingul este conceput pentru 340 de locuri, și de la pe Albac și de pe Padiș, asta înseamnă aproape 700 de mașini. Când pleacă dimineața, cel puțin 150 de mașini unde iasă pe strada Albac? Am înțeles că două subsoluri, parter și terasă. Nu s-ar putea face trei subsoluri și să se renunțe la etaj?”, a afirmat un clujean.

Alți clujeni prezenți la dezbatere au precizat că parkingul de pe Băișoara este suficient și nu mai e nevoie de altul nou, mai ales că cel de pe Băișoara este ocupat doar parțial.

“Pe perioada weekendului, sâmbătă și duminica, parkingul este trei sferturi ocupat, restul e gol. Atât timp cât nu e trafic, cetățeni veniți la Poliția Rutieră, ne ajung locurile de parcare. Pentru noi nu e nevoie de niciun parking suplimentar. Parkingul Băișoara veți vedea că 2/3 e plin. Impresia mea că dacă faceți parking pe Azuga veți păți exact la fel ca cel de pe Băișoara, va rămâne gol, pentru că toți cei care vin la înmatriculări parchează în jurul clădirii. Sunt convins că nu vor fi dispuși să plătească, să intre la barieră pentru o oră, două cât stau acolo”, a declarat un alt cetățean prezent la ședința de Consiliu Local.

Viceprimarul Dan Tarcea a punctat corect faptul că în acest moment toate aleile și trotuarele sunt ocupate de mașini.

„Vrem să construim un parking pentru mașinile care există astăzi în acel loc și care parchează în zona de garaje, și care astăzi sunt parcate pe toate aleile și în spațiile verzi. Cu acest proiect doreștem să creștem calitatea vieții oamenilor din zonă, să putem elibera spațiile verzi. Legat de numărul de mașini care vor pleca dimineața, asta este realitatea zilelor de astăzi”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

Ziar de Cluj a scris, în urmă cu aproximativ o lună, despre situația de pe Aleea Albac, din apropierea sediului Poliției Rutiere unde toate trotuarele sunt pline de mașini parcate. Situația este la fel peste tot în cartierul Gheorgheni.

Citește și:

Tone de mașini parcate neregulamentar în ușa casei Poliției Rutiere, dar agenții se împiedică de mașina NCN care nu are stingător și dau amenzi din răzbunare – VIDEO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *