Analiza

Abateri financiare de 23 MILIOANE LEI la Compania de Transport Public Cluj-Napoca. Ce vizează neregulile descoperite de Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a descoperit abateri financiar-contabile în valoare de peste 23 milioane lei la Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. Verificările au avut loc în perioada 2 noiembrie 2021 – 15 decembrie 2021 și vizează activitatea companiei pe anul 2020.

Conform raportului transmis de către Curtea de Conturi, principalele constatări referitoare la abaterile pe anul 2020 vizează următoarele:

21.518.000 lei:

Taxa specială de transport public local constituită în perioada 2018 – 2020 nu a fost virată la bugetul local conform prevederilor HCL nr. 568/30.12.2013;

În perioada 2019 – 2020 entitatea nu a calculat, înregistrat și achitat redevența conform contractului de delegare a gestiunii nr. 42/29.12.2018.

1.173.000 lei:

Entitatea verificată nu a virat la bugetul local al Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Cluj – Napoca, suma de 1.172.618 lei, provenită din vânzarea materialelor recuperate din demontarea liniei din tramvai, în scopul modernizării acesteia, aflată în domeniul public al unității administrativ teritoriale;

Comisionul în cadrul Contractului de acceptare la plată a instrumentelor de plată electronice (carduri) prin intermediul echipamentelor electronice, este superior celui aprobat prin Contractul de delegare de gestiune;

Au fost alocate resurse financiare pentru finanțarea unui ansamblu fără a fi urmărită alocarea sumelor exact către activitatea finanțată.

În urma abaterilor depistate, Curtea de Conturi a făcut următoarele recomandări către CTP Cluj-Napoca:

  • Constituirea garanției conform prevederilor Contractului nr. 42/29.12.2018 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Asociația Metropolitană de Transport Cluj”;
  • Verificarea sumelor înregistrate prin Contul 5125 ”Sume în curs de decontare” și efectuarea corecțiile aferente. Elaborarea unei proceduri de lucru privind tranzacționarea tilurilor de călătorie cu încasarea prin card (POS);
  • Verificarea diferențelor constatate între sumele încasate și cele înregistrate ca venituri din aplicația 24Pay. Elaborarea unei proceduri de lucru adecvată modului de derulare a contractului privind tranzacționarea titlurilor de călătorie prin aplicația 24Pay, și identificarea unor chei de control în vederea reducerii riscului de fraudare în cazul vânzării titlurilor de călătorie prin intermediul unor platforme informatice etc.

Citește și:

Curtea de Conturi a descoperit abateri de 9 milioane lei la Primăria Cluj-Napoca