Rautacisme

Șulea îi dă lecții lui Boc: ”Floreștiul va avea METROU ACUM, nu peste 10-15 ani”

Primarul comunei Florești, Horia Șulea o ia și el pe urmele primarului Emil Boc și vine cu promisiuni fanteziste cum ar fi metrou subteran în Florești. Șulea a stabilit deja și prima stație a metroului: pe strada Eroilor. Probabil a văzut că prind la clujeni promisiunile bombastice și s-a gândit să copieze această strategie. Char dacă Boc a acaparat cam toate proiectele de infrastructură, metrou, tren, centură, Șulea poate și el să se strecoare printre acestea și să aibă și el metroul lui. 

Șulea vrea să îl depășească pe Boc, vrea să facă metroul în Florești într-un timp mult mai scurt. Până în septembrie trebuie să fie gata PUZ-uri, SF-uri, Avize, inclusiv Acorduri de Mediu. Șulea a stabilit deja și traseul, metroul urmând să fie subteran până pe strada Eroilor și apoi va continua spre vest cu un traseu suprateran.

”Proiectul trenului metropolitan, de suprafață și subteran-metrou, nu este câtuși de puțin unul utopic sau în stadiu de idee ori strict pentru viitoarele generații.Până în luna septembrie 2020 se va prezenta Documentația de Licitație pentru proiectare și execuție, adică întregul pachet de PUZ-uri, SF-uri, Avize, inclusiv Acorduri de Mediu, pe un coridor deja stabilit! Proiectul are două componente: metroul Florești – Cluj Napoca Est (cu traseu subteran) și trenul metropolitan (pe infrastructura existentă a CFR).
Legat de Florești, propunerea a fost ca metroul să pornească din zona străzii Eroilor. Eu însă marșez pe un capăt de linie mult mai spre Vest, cât mai aproape de Nodul de Autostradă de la Gilău. Floreștiul are peste 2500 de agenți economici, undeva la 15.000 de angajați, iar zona de Vest este una în dezvoltare atât urbană cât și industrială, de industrie ușoară, nepoluantă. Polul de dezvoltare al ZMC este indiscutabil spre Vest. De asemenea, nu văd un capăt de linie în zona Eroilor, ci o stație acolo, întrucât capătul de linie presupune un depou, un parking, o zonă de revizie și o zonă liberă pentru o viitoare dezvoltare-extindere. O variantă de lucru ar fi metrou subteran până în zona Eroilor, iar de acolo, paralel cu DN metrou de suprafață până spre Vestul comunei, spre zona de industrie nepoluantă adiacentă Nodului de autostradă.
Este indiscutabil nevoie de o conexiune cu viitorul Spital Regional de Urgență. Pentru ca metroul să fie extrem de atractiv populației, este nevoie ca stațiile să fie în imediata proximitate a locuințelor, a blocurilor. De asemenea, avem nevoie de un sistem suprateran (autobuze) de alimentare a stațiilor / a metroului. Consider optim un traseu subteran până în zona Eroilor, iar de acolo un traseu suprateran spre Vest, paralel cu DN, spre Nodul de autostrada.Cât privește coridorul, o opțiune poate fi aliniamentul DN, cu sistem suprateran de deservire a stațiilor, astfel fiind rezolvată atât zona urbană Sud, cât și zona urbană Nord a Floreștiului. O altă variantă de lucru ar fi un traseu Est – SRU – Eroilor direct pe zona de Sud, în zona blocurilor. O mare provocare tehnică…
Discuțiile continuă, Important este că proiectul merge mai departe, în pași alerți. Da, METROUL se face ! Acum, nu peste 10-15 ani! Repet, până în luna septembrie 2020 trebuie finalizată întreaga Documentație de Licitație pentru proiectare și execuție !”, potrivit lui Șulea.

Șulea a găsit astfel rezolvarea traficului din Florești, dar și un proiect numai bun pentru campania electorală care urmează. Primarul comunei Florești nu a reușit să facă o centură în ultimii patru ani de mandat, dar deja visează metrou subteran și suprateran. Este o idee preluată de la fostul coleg de partid, Emil Boc, proiecte mari, frumoase ce îți iau ochii, care a reușit să câștige mai multe mandate în acest fel. O fi soluția câștigătoare și la Florești?

Ziar de Cluj îi atrage atenția lui Șulea să aibă grijă cu traseul metroului să nu se suprapună cu traseul tramvaiului prelungit și cu metroul metropolitan a lui Boc. Chiar dacă e puțin cam aglomerat, este loc pentru toată lumea. Șulea poate să își facă metroul lui, pe un alt traseu decât cel a lui Boc. 

Iată un articol din care Șulea poate învăța:

TRAGEDIE IN FLORESTI! Tramvaiul 26 s-a lovit frontal cu capul de metrou in statia Muzeul Apei!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *