Studiu de trafic: trei parcari subterane in centru si 20 de parcari supraetajate in cartiere ar rezolva problema parcarilor in Cluj

In Cluj-Napoca s-ar putea rezolva criza locurilor de parcare, daca autoritatile locale ar urma solutiile propuse de experti in Planul de Mobilitate Urbana Durabila. Sistem de abonamente pentru rezidenti in cartiere, un departament al Politiei Locale destinat exclusiv controlului parcarii, dar mai ales constructia a trei noi parcari in centrul orasului si amenajarea de parcari multietajate in zonele rezidentiale sunt cateva dintre solutiile propuse de expertii care au realizat studiul.

In Planul de Mobilitate Urbana Durabila, expertii propun interventii punctuale pentru imbunatatirea situatiei parcarilor din Cluj-Napoca.
Astfel, in zonele rezidentiale ale orasului, ar trebui implementat un sistem de abonamente pentru rezidenti (exclusiv din zona respectiva), sistem de abonamente pe perioada zilei pentru utilizatori in timpul zilei, plata prin SMS / aplicatie online pentru vizitatori 

“Proiectul va fi implementat gradat, incepand cu cartierele cu cele mai mari probleme (Manastur, Zorilor). Proiectul este generator de venit (datorita inlocuirii parcarii gratuite cu parcare platita); acest venit va fi utilizat pentru constructia de noi structuri de parcare, inclusiv Park&Ride”, se arata in planul intocmit pentru Cluj-Napoca.

Orasul nostru va trebui sa aiba si un departament in cadrul Politiei Locale destinat exclusiv controlului parcarii, care s-ar afla de asemenea sub coordonarea Serviciului Parcari din primarie.

“Necesarul de personal ar fi de 14 persoane doar pentru zona centrala/ Daca din monitorizarea problemelor de parcare in comunele suburbane in perioada de implementare a PMUD (2016 – 2030) apare ca necesar, proiectul poate fi extins in acestea”.

O propunere concreta a expertilor care au contribuit la studiul de trafic este constructia a trei noi parcari in zona centrala, din care una supraterana si doua subterane, in locatiile Piata Mihai Viteazu est (subterana, 700 de locuri de parcare), Piata Avram Iancu (subterana, 300 de locuri de parcare) si strada Avram Iancu (supraterana, 400 de locuri de parcare).

“Finanţarea acestui proiect se poate face din fonduri europene, guvernamentale sau locale, insa, ca alternativa la utilizarea fondurilor publice si pentru a nu greva anvelopa bugetara, se poate analiza posibilitatea ca aceste proiecte sa fie implementate prin parteneriat public-privat”, propun expertii.

O alta solutie pentru lipsa locurilor de parcare din oras este amenajarea de parcari multietajate in zone rezidentiale, in aproximativ 20 de locatii, cu un total de  2000 de locuri de parcare.

De asemenea, potrivit expertilor care au realizat studiul de trafic, Primaria ar trebui sa infiinteze  un birou care ar fi responsabil cu dezvoltarea de initiative pentru implementarea unor concepte noi privind mobilitatea, precum car pooling , car sharing, smart logistics, utilizarea combustibililor alternativi. 

Planul de Mobilitate Urbana Durabila a fost finantat de Uniunea Europeana. Clujul si celelalte  orase incluse in proiect - Brasov, Constanta, Craiova, Timisoara, Iasi, Bucuresti-Ilfov - nu doar ca si-au aflat minusurile, dar isi pot finanta masurile de crestere a calitatii vietii prin accesarea de fonduri europene. Asta daca autoritatile locale vor fi de acord cu minusurile semnalizate si cu solutiile propuse.

 

Adauga comentariu