Strazile din Cluj-Napoca, lasate in voia sortii. Pana anul viitor nimeni nu e responsabil de intretinerea drumurilor

Astazi este ultima zi in care asocierea Diferit-Kiat se ocupa de intretinere strazilor din municipiu. De maine si pana in data de 1 ianuarie 2015, strazile sunt „abandonate”, iar de la inceputul anului viitor, responsabili de starea drumurilor, vor fi reprezentantii RADP.  In ciuda faptului ca in Cluj-Napoca nu a cazut inca prima zapada, gropile au inceput sa apara ca ciupercile dupa ploaie.

Contractul de 600 de milioane de lei, semnat cu asocierea Diferit-Kiat in 2010 pentru intretinerea strazilor din municipiul Cluj-Napoca, expira in 13 decembrie 2014, adica maine. Acestia efectueaza lucrari de modernizare pe mai multe strazi din zona centrala, care au dat peste cap traficul in ultimele luni. Asa cum puteti citi AICI, reprezentantii primariei spuneau ca pana la finele anului lucrarile vor fi incheiate tocmai pentru ca expira contractul. In realitate, in ciuda faptului ca practic asocierea Diferit-Kiat nu mai are contract cu municipalitatea, lucrarile nu au fost incheiate decat pe strada Croitorilor.

Pe langa aceasta situatie, in Cluj-Napoca ramane problema gropilor „fara stapan”. In ultima sedinta de Consiliu Local s-a aprobat gestiunea directa a serviciului public de administrare a drumurilor si a strazilor, respectiv a activitatii de reparatii si intretinere a strazilor, aleilor, trotuarelor, sistemului rutier de pe poduri si strazilor nemodernizate de pe raza municipiului Cluj-Napoca, de catre Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca.

Acest contract a fost votat dupa ce la inceputul anului RADP a primit 5,1 milioane de lei din bugetul local pentru investitii, iar la inceputul lunii a mai primit un milion din vistieria orasului pentru a se scapa de datorii, dupa cum puteti citi AICI.

Gropile nu iarta pe nimeni

Materialul antiderapant, pe care multa lume da vina pentru gropile din oras, aproape ca nu a fost imprastiat pe strazile din oras. Cu toate acestea, din Gheorgheni pana in Manastur, Zorilor sau Centru, gropile au impanzit tot orasul.

De aproximativ doua saptamani, vizavi de Primarie, la intersectia strazilor Vasile Alecsandri cu Motilor, adica o straduta extrem de folosita de soferii care vor sa evite ambuteiajele la orele de varf, a aparut o groapa ce candida pentru un loc pe podium. Astazi, dupa un razboi al nervilor in toata puterea cuvantului, groapa a fost astupata. O groapa cat un Smart e si pe strada Baritiu, in zona parcarii. Aceasta insa se pare ca raman mostenire pentru RADP.

Manastur, cartierul nimanui

Atat pe Calea Floresti, cat si pe Primaverii carosabilul si trotuarele arata ca dupa razboi. Pe Calea Floresti sunt cateva zeci de locuri de parcare cu abonament pentru riverani, insa sunt pline de gropi, la fel ca si trotuarele din zona. Nici unele, nici altele nu au fost reparate in ultimii ani, astfel ca singura speranta a locuitorilor din zona e ca reprezentantii RADP sa intervina in zona dupa 1 ianuarie 2015.

Adauga comentariu