Strategia multiculturala: “sa se creeze premise prin care vorbirea limbii maghiare sa fie considerata cool”

Grupul de lucru, care a elaborat strategia bazata pe multiculturalism, parte a Strategiei Municipiului pentru perioada 2014-2020 considera ca ar  fi nevoie de o mai buna promovare a mesajului multicultural si de asumarea consecventa a acestuia.

Se incurajeaza interactiunile intre scoli cu predare in limbi diferite, precum si “valorizarea cunoasterii limbii maghiare de catre vorbitorii nenativi: Crearea unor premise prin care faptul de a vorbi maghiara sa fie considerat cool”, arata strategia.

Printre altele se propune alcatuirea unui album foto – Clujul multicultural, ca parte a unei strategii media de valorizare a potentialului multicultural.

De asemenea se propune constientizarea si asumarea problematicii comunitatii rome ca facand parte din diversitatea locala. Printre proiectele propuse se numara si introducerea comunicarii publice in limba rromani – inscriptii, mesaje de interes public. Se recomanda aderarea la reteaua Intercultural Cities, un proiect al Comisiei Europene, lansat in 2011, din care face parte si Constanta.

Proiectul abordeaza diversitatea ca un avantaj pentru dezvoltarea locala, promoveaza toleranta si deschiderea fata de diferenta, precum si implicarea activa a institutiilor si a organizatiilor in formularea politicilor interculturale.

Principalele argumente care sustin ideea ca orasul este o locatie multiculturala sunt: caracterul multietnic  al populatiei, componenta multiculturala a diferitelor instituii de o importanta majora in oras; prezenta in viata orasului a unui numar mare de studenti straini, evenimentele care promoveaza multiculturalismul si acceptarea multiculturalismului de catre autoritatile locale pentru crearea si promovarea unui brand de oras”, se mai arata in strategie.

Foto: monitorulcj.ro

 

 

Adauga comentariu