Strada Regele Ferdinand, modernizată recent pe fonduri europene, este spartă pentru lucrări la rețelele de utilități

Primăria a anunțat începerea lucrărilor de modernizare pe strada Regele Ferdinand, din Centrul Clujului, în 26 august 2019. De atunci, strada a fost un imens șantier, traficul rutier a fost strangulat, iar pietonii au circulat prin gropi și moloz, până la finalizare, în iunie 2020. De la inaugurarea cu surle și trâmbițe, cu obișnuitele autoelogii ale primarului Emil Boc pe Facebook, strada a mai fost spartă pentru mici finisaje sau lucrări de remediere, pentru așa că se lucrează la Cluj, pe fonduri europene. Potrivit Primăriei Cluj-Napoca, valoarea totală estimată a proiectului a fost de 23.056.184,98 lei, din care valoarea nerambursabilă solicitată a fost de 21.425.503,55 lei. Bani cheltuiți pe o lucrare care, în timp, se dovedește a fi una de mântuială.

Lucrările, realizate de SC Diferit SRL, aveau o durată de execuție de 11 luni. Însă continuă și astăzi:

Muncitorii de la firma Diferit au spart azi strada în două puncte noi, conform declarațiilor lor, pentru a descoperi o vană de apă care a fost acoperită la momentul modernizării carosabilului.

Strada Emil Isac, recent inaugurată, a fost spartă pentru remedierea unei avarii la o conductă subterană de gaz. Strada Regele Ferdinand este spartă acum pentru remedierea viciilor de execuție la conductele de apă. Și uite așa, Clujul ”smart” inaugurează stradă după stradă, doar pentru a fi spart carosabilul ulterior pentru avarii și erori tehnice și de execuție la rețelele de utilități.

În ritmul acesta, în câțiva ani, Clujul modernizat se va transforma în Clujul peticit. Mai ales că fondurile europene, cu care au fost realizate modernizările de până acum, vor fi mai puține în criza economică ce bate la ușă. Așa că vom rămâne, în următorul deceniu, cel mai probabil, cu ce s-a realizat până acum: cu lucrări de mântuială, ce necesită reparații și reabilitări.

Adauga comentariu