Stirbul drum catre Emerson, the final frontier

Dincolo de granita in care suporterii lui “U” primesc, in guri, urarile rivalei scrijelite ponosit pe resturi de garduri, se deschide Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca, artera pe care circula, zilnic, 2.000 de masini catre Emerson.

11 statii si te tot miri, brat la brat cu inca muncitorii de la Sinterom, uimiti de gardurile impodobite cu afise de Europa.

“Nimic nu mai ii ce-o fost. CUG nixam, Sinterom ase ni, Terapia, ioi. O mai ramas aiestea cu Emersonu’ lor cu tat… No da’ amu ii bine c-o reparat ce o mai ramas din tramvai ca nu s-o putut circula”, icneste un barbat de 60 de ani, cu o scufie maro si o punga alba, refolosita pentru a 10-a oara, deci ecologica.

Barbatul se da jos, si el, la ultima. Fix inainte de Autobaza Fany si la suficienta distanta cat sa directionezi catre administratie, cu deosebita consideratie si afectiune, dorintele orale de bine.

Dimburi si anevoie pe langa drum. Nervi la volan.

E 8:04 la Cluj-Napoca, iar pe langa tirul lui Dinu si navetistii lui “Emerson asta”, inveti sa faci slalom printre gropi, in timp ce te feresti de masinile care curg catre singura fabrica cu peste 3.000 de angajati din Cluj-Napoca si de fieraraiele uitate-n ciuda pe o carare. In zona, nici urma de trotuar.

“Ioi, apai ase ni, pa jos, mami?”, turuie, la fel de stirb ca drumul, un muncitor care a parasit prima banda, ca sa simta zgaltaielile blocurilor din beton asezate langa sant, pe carosabil, numai ca sa-si astampere pofta de cunoastere.

La ora 8:30 iti dai seama, apoteotic, ca mai bine musti din asfaltul dintre liniile de tramvai, perfect neted ca un obraz de pustoaica de la “Alexandru Borza”. Precum poti sa faci rabat ca fata, care spune ca merge la scoala, are sosete cu sandale verzi, doi dinti lipsa si parul nespalat, tot asa poti trece cu vederea si partea proasta a drumului: bine, macar ca exista. Ambele. Si-ti zambesti rasuflat ca un tirist trist.

Cariile s-au rarit

Cariile din asfalt s-au rarit fata de acum doi ani cand pe drum nici nu se putea circula, explica un tanar angajat al multinationalei, care a decis, din primavara sa ajunga la job, “in capatul lumii”, pe o bicicleta de cateva mii de euro.

Inainte, “cand lucrau astia la linia de tramvai” in ciuda suspensiilor, soferii alegeau o varianta ocolitoare si mergeau pe Capitan Grigore Ignat, in loc de Muncii, ca sa ajunga pana la 9 jumate fix, la job.

“Inchipuie-ti ca acolo nici macar nu au pus pietris, ce sa asfalteze?”, comenteaza azi, de pe straduta pe care mai circula doar amatorii de offroad.

La ora 8:45, cand trec convoaie de masini cu EMR-n coada, in directia statiei de epurare, esti gata sa dai un mic si-o bere, pentru ca din neant, fix inainte de semnul care taie peste Cluj-Napoca si la 100 de metri dupa, se iteste, falnic un trotuar.

Tumbe si fericire. Parcul Tetarom II. Emerson. Cea mai mare fabrica din Cluj-Napoca. Si din Cluj. Cu cei mai multi angajati-soferi. Cu cea mai mare parcare. Si cu cel mai prost drum. Ora 9.04

Primaria incepe asfaltarile. Pe Calea Baciului

Modernizarea liniei de tramvai, proiect demarat in octombrie 2010, a adus cei mai multi bani europeni in Cluj-Napoca, lucrarile pentru reabilitare au primit, in total, 120.705.610,6 milioane de lei, fonduri nerambursabile. Cu toate acestea, desi lucrarile s-au finalizat in 2013, modernizarea tramei stradale de acces in zona industriala, s-a lasat asteptata. Mult si bine. Proiectul, derulat prin Programul Operational Regional (POR), costa  71,358,803.92 de lei si ar fi trebuit sa inceapa in martie 2013.

Un an si doua luni mai tarziu, in 7 mai 2014, ora 11, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunta falnic: Primaria a castigat procesul privind licitatia pentru trama stradala, litigiu care a oprit asfaltarea in zona. Si va incepe lucrarile taman in celalalt capat de Cluj, pe Calea Baciului.

“Este vorba despre proiectul care vizeaza asfaltarea drumurilor aferente liniei de tramvai, inclusiv Calea Baciului si Capitan Grigore Ignat.  Am castigat si la CNSC si am castigat si in instanta. Suntem cu contractul final si vom demara lucrarile cu Calea Baciului, saptamana viitoare”, a declarat, astazi, in cadrul conferintei de presa saptamanale, primarul Emil Boc.

Comentarii

adi

07.05.2014 14:31

ar fi nesimtire daca incep in baciu si nu din tatarom

tm

07.05.2014 14:47

de ce ar fi nesimtire?Tetaromul e relativ ok ca si access acum.In baciu traficul e MULT mai mare decat pe tetarom si drumul de 10 ori mai rau.

tm

07.05.2014 14:46

Cei de la emerson sa nu se planga...la o adica cine i-a pus sa se angajeze acolo daca nu se descurca?Sa vina pana in baciu si apoi mai povestim de gropi.A fost o decizie foarte buna sa se inceapa cu baciu pentru ca e si zona de acces in oras spre deosebire de bulevardul muncii care nu e asa de utilizat ca si intrare. 

Protonic

09.05.2014 15:43

Nu va certati nu aveti dreptate niciunul. Trebuia inceput din ambele locuri, oricum este in intarziere proiectul.

Adauga comentariu