„Soluții” pentru trafic a la Cluj: sute de noi apartamente vor sufoca zona Scorțarilor cu sute de noi mașini

Traficul și imobiliarele sunt legate indisolubil. Ca să explicăm, la mintea cocoșului, să priceapă și cei din Primărie: șoferii, înainte de a ajunge la volan, în trafic, coboară din blocurile unde locuiesc sau muncesc. Aglomerarea de multe apartamente la un loc, pe un teren restrâns, împrejmuit de străduțe înguste, înseamnă mulți locuitori ce vor coborî din aceste apartamente, se vor urca la volan și se vor bloca reciproc în trafic. Ambuteiajele sunt favorizate și de mașinile parcate, din lipsă de parkinguri, pe străduțele înguste, pentru că locuitorii din blocuri o parte sunt în apartamente, cu mașinile parcate în jurul blocurilor, iar o altă parte în mașini, la volan.

Ziar de Cluj a sesizat din anul 2016 situația dezastruoasă a străzii Scorțarilor, unde, din lipsă de locuri de parcare, locatarii blocurilor vechi din zonă începuseră să parcheze pe carosabil, cu toate că Primăria le-a desenat și parcări pe o parte a drumului.

Pe Scorțarilor mai există, de 3 ani de zile, doar o bandă și jumătate de circulație pentru ambele sensuri de mers, șoferii înghesuindu-se unii pe lângă alții, după cum pot.

Cum a rezolvat Primăria situația?

A mai aprobat pe Scorțarilor încă un amplu ansamblu rezidențial (The Nest), plus două bloculețe, plus încă un ditamai ansamblul pe strada alăturată, Onisifor Ghibu, unde, în locul fostei baze sportive Record și a clădirilor Jolidon se construiește acum Rekord Park, adică alte blocuri.

Pe o stradă sufocată de ani de zile de mașini s-au construit și se construiesc în prezent alte blocuri gigant, pentru ca strada să fie astfel blocată de tot.

Rekord Park: 37 000 mp construiți, 236 de apartamente și 12 000 mp de birouri, care vor aduce pe Scorțarilor și pe Onisifor Ghibu sute de noi mașini.

The Nest: 230 de apartamente, plus spații comerciale la parter, adică o altă injecție de sute de mașini pentru traficul din zonă.

Ansamblurile rezidențiale noi adăugate blocurilor vechi, străzilor strâmte, înțesate deja de mașini și celor două licee (Avram Iancu și Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”) vor genera, cu siguranță, pe viitor, o zonă în care traficul va fi un chin.

Aceasta este intrarea pe Scorțarilor:

Trotuar îngust în partea dreaptă, deloc în partea stângă. Dar, pe ambele părți, noi blocuri:

Pe Onisifor Ghibu, șantierul mușcă din trotuar, obișnuindu-i de acum pe clujeni cu aglomerația ce va urma:

Iar pe Scorțarilor parchează deja fiecare pe unde poate:

După finalizarea celor două noi ansambluri rezidențiale, clujenii vor fi sfătuiți probabil de către primarul Emil Boc să circule pe jos și/sau cu bicicleta.

Adauga comentariu