Șoferi, vi se pregătește ceva! Primăria cumpără un prag de sol experimental cu 74.000 euro

Actualele praguri de sol pentru limitarea vitezei cu care circulă autoturismele în Cluj-Napoca ar putea fi înlocuite cu unele mult mai scumpe, care funcționează pe baza unui soft. Deocamdată, Primăria are în plan cumpărarea unui singur prag experimental. Prețul este de 349.000 lei (aproximativ 74.000 euro). Pentru achiziționarea acestui dispozitiv a fost publicat deja un anunț de achiziție publică. Aceasta înseamnă că în prima parte a anului viitor va fi montat noul prag de sol.

Cum funcționează pragul de sol: dacă vehiculul circulă cu viteză regulamentară, trapa se menține la nivelul suprafeței drumului, dar dacă vehiculul circulă cu o viteză mai mare decât limita setată, la apropierea acestuia de modulul rutier, unitatea de senzor îi detectează viteza de rulare, iar sistemul de comandă și control ia decizia de acționare a trapei mobile. Astfel, se creează un disconfort al rulării.

Modul de funcționare poate să fie variabil. Potrivit caietului de sarcini, există următoarele variante: permanent; program orar prestabilit (de exemplu 30km/h în orele de școală de luni până vineri și 50 km/h în restul timpului); selectiv (acționarea trapei va fi activată doar pentru vehiculele dintr-o anumită categorie); dezactivat (stand-by); conform programului stabilit de către administratorul drumului, cu avizul Poliției Rutiere. 

După experimentarea acestui model de prag de sol mobil, în cazul în care se dovedește eficacitatea lui, se intenționează achiziționarea unei cantități mai mari din acest tip de prag de sol, care să le înlocuiască pe cele existente în prezent montate pe străzile de pe raza municipiului Cluj-Napoca (cele fixe din asfalt și cele din cauciuc vulcanizat).

Se dorește ca pragul de sol mobil să poată fi interconectat la alte sisteme de gestionare a datelor de trafic existente în oraș. De asemenea, dacă în perioada de garanție a produsului apar versiuni software superioare, acestea se vor implementa gratuit de către furnizor.

Contractul va fi încheiat pe o perioadă de șase luni.

Scopul achiziționării acestui prag de sol mobil este de a crește siguranța circulației, precum și pentru desfășurarea în cele mai bune condiții a traficului rutier în zona instalării acestuia. Pragul de sol propus va fi realizat pe baza tehnologiilor de ultimă generație și va fi alcătuit din două seturi: modul rutier+unitate de detecție, aferente fiecărei benzi de circulație, precum și un sistem de comandă și control, care va gestiona funcționarea întregului echipament, reducându-se astfel viteza de deplasare a autovehiculelor în zona acestuia și implicit a accidentelor de circulație.

Adauga comentariu