Societățile din Florești, persecutate de Primărie. Hotărârile lui Șulea afectează firmele localizate pe drumurile comunale: „Ei vor să se răzbune și o fac pe banii cetățenilor”

Primăria din Florești pune taxe pentru accesul mașinilor de mare tonaj care intră pe drumurile comunale, mai mari decât pun primăriile din Municipii. 

În 2009 Consiliul local al comunei Florești, pe vremea când Horia Șulea era viceprimar, s-a instituit o taxă de 10 lei pe drumurile comunale pentru „vehiculele, utilajele folosite în construcții și diverse utilaje, cu masa sau dimensiuni de gabarit care depășesc limitele maxime admise de lege”. 

După aceea, în 2016, s-a dat o hotărâre care abroga hotărârea de Consiliu Local din 2009. Hotărârea din 2016 punea limitări de tonaj de la 3,5 tone, iar vehiculele care depășeau 3,5 tone erau obligate să plătească 100 de lei pe zi. Acestă HCL din 2016 i-a nemulțumit pe producătorii care își desfășoară activitatea în Florești. Aceștia au atacat Hotărârea de Consiliu Local din 2016, au câștigat și au fost despăgubiți. 

„Eu aprovizionez. Stau maxim 2 ore la mine în curte. De ce să plătesc eu 100 de lei ca cel care se plimbă toată ziua prin Florești cu 30 de tone. Atunci am hotărât să atac HCL-ul și am câștigat în instanță. Prima oară am suspendat taxa de 100 de lei pe zi și a doua oară am anulat taxa”, declară pentru Ziar de Cluj, managerul societății Lale Serv. 

În momentul în care HCL din 2016 a fost anulat, a reintrat în vigoare HCL din 2009 cu taxa de 10 lei pe zi. Într-un final, reclamantul a fost despăgubit de Primăria Florești. Din acel moment a început un asalt asupra societății care a primit despăgubirea. 

Societatea Lale Serv, cea a cărui manager a anulat HCL DIN 2016 a primit controale peste controale. Între timp, Primăria Florești a pus o altă HCL nr.39 din 2018, cu sume de 50, 75 și 100 de lei, taxele fiind mai mari ca în reședința de județ. Pe data de 20 iunie, fără un motiv concret Primăria Florești a abrogat HCL din 2009. Din 20 iunie, de când a fost abrogată HCL NR.19 este interzisă intrarea utilajelor mai mari de 3,5 tone pe drumurile comunale din Florești. Așadar, managerii societăților din Florești vor plăti amenzi de fiecare dată când vor intra cu un autovehicul mai mare de 3,5 tone pe drumurile comunale. La intrarea pe strada unde sunt mai multe firme la care trebuie să ajungă mașini de mare tonaj, a fost pus un indicator de 3,5 tone. Acolo este locul în care angajații Poliției Locale, îmbrăcați în civil își permit să oprească și să sancționeze șoferii. Aceștia sunt instruiți de oamenii din Primărie cum să acționeze și pe cine să sancționeze.

Societățile nu mai au cum să își continue activitatea în aceste condiții, deși au acest drept constituțional. Deși au o autorizație de funcționare dată chiar de Primărie, instituția publică le limitează activitatea. 

„O să primim amenzi, dăm în judecată, le vom contesta. Unele probabil le câștigăm, altele probabil nu. Tot ce va avea de plătit Primăria va fi din bugetul local. Nu-l interesează pe domnul Primar. Ei vor să se răzbune și o fac pe banii cetățenilor”, mai declară managerul. 

În perioada în care a fost taxa de 100 de lei, managerul Lale Serv a surprins un moment în care favoriții Primăriei Florești nu erau taxați. Mai mult, banii pentru despăgubire, nu au fost scoși din buzunarul primarului Horia Șulea ci din bugetul local. 

Taxa pentru drumurile comunale din Florești a fost de 4 ori mai mare față de Cluj-Napoca, în ideea în care nu există asfalt pe străzile comunale

 

Adauga comentariu