In vizor

Site fantomă pentru agricultori. Bani europeni irosiţi pe un proiect inutil

160.000 de euro din fonduri europene au fost folosiţi pe un proiect care nu foloseşte nimănui. La sfârşitul anului 2015 a fost lansată o platformă online, targulagro.ro, pe care agricultorii ar fi trebuit să îşi prezinte marfa, utilizatorii să cumpere, iar transportul să fie suportat de dezvoltatorii serviciului.

Firmele Optima Grup şi Art Soft Consult au contribuit la realizarea proiectului, care a costat în total un sfert de milion de euro.

Ovidiu Pintea, unul dintre managerii de proiect, susţine că banii au fost cheltuiţi cu cap. O mare parte din ei fiind folosiţi pentru promovare.

„Dacă aţi intrat pe platforma, aţi văzut cam la ce nivel este ea dezvoltată. Dacă aţi fi încercat să mergeţi în zona funcţională, aţi fi văzut cam ce funcţionalităţi implică această platformă. Nu cred că le-aţi fi putut dezvolta în WordPress, da? Plus, dincolo de dezvoltare, a fost şi partea de promovare, partea de participare la diverse evenimente, deci nu este o simplă dezvoltare într-o platforma standard”, spune Ovidiu Pintea.

Specialiştii din domeniul agriculturii susţin că astfel de proiecte sunt o investiţie proastă, deoarece platformele online nu mai sunt căutate nicăieri în Europa, oamenii preferând să îşi facă abonamente la agricultori, care livrează produsele la domiciliul solicitanţilor.

„E vorba de abonamente la domiciliul clienţilor. Nu ai nevoie să îţi faci un site online, e suficient să îţi colectezi produsele respective şi să îţi faci un aranjament contractual cu consumatorul, cu cele 80, 100 de familii de consumatori şi faci distribuţia săptămânal la domiciliu. De regulă, costă la 4-5.000 de euro un magazin online cu 1.000 de produse. Cam asta este. Cam ăsta este preţul de piaţă pentru o platforma performantă”, spune Avram Fiţiu, profesor la USAMV.

Avram Fiţiu, profesor la USAMV, care ştie tot ce mişcă în domeniul agriculturii nu a auzit de targulagro.ro.

„Eu, ca profesor de Produs ecologic şi tradiţional, singurul din Cluj, care conduc de 10 ani de zile sute de lucrări de dizertaţie pe punere în vânzare directă de produs tradiţional, nu am auzit de ei. Şi e cam dubaşă povestea”, susţine Fiţiu.

Iniţiatorii proiectului îşi propuneau să aibă 6.000 de utilizatori şi peste 120.000 de tranzacţii în fiecare an. Însă, din 2015 şi până în prezent numărul tranzacţiilor abia dacă a trecut de 300.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *