Sistemul de ticketing și plata la parcări sunt la pământ. Conducerea CTP Cluj-Napoca dă vină pe călători

Clujenii se plâng în continuare de proasta funcționare a automatelor pentru bilete și a celor pentru tichete de parcare. Deși au trecut trei ani de la implementarea sistemului de ticketing la transportul în comun, acesta nici acum nu funcționează cum trebuie. Explicația lui Liviu Neag, șeful Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca este aceeași de fiecare dată – cetățenii sunt de vină. 

În ședința extraordinară de Consiliu Local de miercuri, un clujean s-a plâns de faptul că de fiecare dată când a vrut să cumpere un bilet pe mijloacele de transport în comun şi a vrut să plătească cu cardul la sistemul de ticketing nu a mers. El a reclamat probleme şi la parcometrele din centrul oraşului.

“Nu a mers niciodată sistemul de ticketing. La fel este şi în cazul parcărilor. Automatele de plată în momentul în care te duci să plăteşti fie nu funcţionează fie nu merge cardul, nu se conectează, iar dacă doresc să achit cash nu cred că se pune problema din moment ce e vorba doar de monede. Ca să plăteşti o oră îţi trebuie 20 de monede de 50 de bani. Din câte cunosc există o lege a plăţii cu cardul în care atât instituţiile publice cât şi comercianţii sunt obligaţi să accepte plata cu cardul. Vreau să îmi spuneţi dacă sistemul de ticketing care este nou sau modern va accepta într-un final plata cu cardul”, a spus tânărul.

Primarul Emil Boc a recunoscut că sunt probleme la parcometrele din oraş.

“Pentru parcări, în acest moment suntem în procedură de licitaţie pentru 50 de parcometre noi, în primă etapă, care să aibă inclusiv card ca modalitate de plată, contactless, şi sper să fie înlocuite toate parcometrele din zona centrală. Aveţi dreptate, recunosc acest lucru. Şi eu personal m-am întâlnit cu această situaţie motiv pentru care am luat decizia de a schimba toate parcometrele din zona centrală”, a comentat Boc.

La rândul său, directorul CTP Cluj-Napoca Liviu Neag spune că sunt probleme la sistemul de ticketing şi dă vina pe utilizatori.

“La ora actuală se fac eforturi destul de mari pentru a menţine acest sistem în funcţiune. Foarte multe defecţiuni, din păcate, se întâmplă şi din cauza cetăţenilor certaţi cu această tehnică modernă de achiziţie a biletelor de călători. Avem o echipă în două schimburi, deci se lucrează non stop. Dacă apare defecţiunea la această oră, în 15-20 de minute se intervine şi se elimină defecţiunea. Din păcate, toate aceste probleme apar, şi cele mai multe apar, din cauza cetăţenilor. Tot felul de bancnote şi monede care nu răspund cerinţelor exploatării unui automat. Ştim ce înseamnă un bancomat, el e de fapt un bancomat. Apoi apar probleme cu bună ştiinţă blocarea acestor automate sau altele chiar distruse, vandalizate, sparte. În continuare facem eforturi. Avem nişte dificultăţi cu firma producătoare a acestui sistem de ticketing, nu vom lăsa să nu le aducem la parametri care sunt de dorit aceste automate”, a spus Neag.

Acesta spune că există şi alte soluţii pentru plata biletelor.

“Sistemul de ticketing permite plata cu cardul. Pe lângă sistemul de ticketing, noi avem la ora actuală multe alte soluţii privind achiziţia de bilete sau tichete de călătorie. Clujul, la ora actuală, lunar peste 300.000 de bilete se cumpără prin sms, apoi suntem în pregătirea unei soluţii de achiziţie cu ajutorul telefonului. Fiecare cetăţean va avea o aplicaţie prin care îşi va putea achiziţiona biletul de călătorie prin intermediul telefonului. Suntem într-o fază finală să prezentăm o lucrare importantă. Fiecare cetăţean îşi va putea pune o aplicaţie pe telefon din care odată ajuns într-o anumită staţie va putea culege pe propriul telefon informaţii despre ora de sosire a mijlocului de transport, ora de plecare, chiar şi traseul i se va da, cât are de mers pe jos, unde trebuie să coboare ca să ajungă la destinaţie”, a mai spus Neag.

Directorul CTP Cluj-Napoca mai spune că cele 62 de aparate de ticketing din staţii au prevăzută plata cu cardul, dar că, din păcate, de multe ori acestea sunt blocate accidental.

“Sunt clienţi care nu înţeleg modul de funcţionare. De multe ori, clienţi mai în vârstă încearcă să introducă în fanta de carduri monede. Lucrăm la deblocarea lor cât mai rapidă. Vom încerca să facem să funcţioneze corespunzător plata cu cardul”, a mai comentat acesta.

Comentarii

George

28.02.2018 17:46
Am avut o experienta neplacuta sunand la CTP sa reclam ca nu merge apartul de bilete. O doamna (Miron parca se numea) incerca sa-mi faca teoria chibritului si ma certa spunandu-mi ca de ce nu trimit SMS - eu avand cartela.

Nicu

28.02.2018 19:08

O minciuna cat China de mare, inca de la inceput acest asa zis Tiketing nu a functionat corespunzator. Probabil se mai si introduc monede sau bancnote pe alte fante, dar asta datorita faptului ca nu sunt marcate corespunzator de mare, un om cu vedera slabita pur si simplu nu poate sa vada ce apare scris pe monitor, la fel si indicatiile scrise de pe aparat sunt cu litere mici, nevizibile. De multe ori pleaca autobuzul din statie si unii nu reusesc sa-si cumpere biletul, nu toti vad bine si sunt familiarizati cu asta. dar in general sunt niste rable, mai mult stricate decat functionale. Probabil s-a astepatat sa iasa din garantie sa se poata remodifica cu alti bani. 

Daniela Vomir Bizo

28.02.2018 21:12

Clientii mai in varsta nu si cumpara bilete de la aceste aparate! Din cate cunosc eu, beneficiaza de gratuitati pe mijloacele de transport in comun, asa ca dl Neag n ar trebui sa arunce vina altii!

Sergiu Aurelian...

28.02.2018 23:41
Aș vrea să văd poliția din Cluj dând amenzi firmelor care se ocupa de taxatoarele din centru. Dupa ce, cu greu iti gasesti un loc de parcare, mai trebuie sa te plimbi jumatate de ora pana gasesti un aparat de taxare functional. La 2 din 3 nu merge cititorul de card. La restul se plateste doar cu monede. Si sms-uri. Pentru prima, nu car pusculita dupa mine si la a doua as putea doar daca as avea abonament. Si cum orange vinde euro cu 5 lei si ceva, nu prea imi convine sa fiu suprataxat. Si nici sa-mi fac abonament. De ce nu se poate face o aplicatie simpla prin care sa poti plati online, cu cardul? Sau... De ce nu se pun si la taxatoare si cititoare pt bancnote? Aceeasi poveste si la taxatoarele de bilete. Cititoatele de carduri nu merg in mare parte. Tare ma tem ca cineva nu vrea sa mearga plata online pentru faptul ca asa, banii ar fi mai usor de urmarit.

pop mihai

01.03.2018 06:24

Automate de proasta calitate si probabil cumparate cu mult peste valoarea lor(in acte) asa cum se procedeaza cu toate achizitiile in Romania!!

Ovi

01.03.2018 07:38

Incredibil, prietene! Eu sunt de vina ca automatul nu merge daca sunt un cetatean de buna credinta. Exemplu patit de mine: Am o bacnota de valoare de 100 de lei si monede. Ma gandesc ca nu va avea rest doamna de la ghiseu si imi i-au monede in valoare de doi lei. Aleg sa imi iau un bilet de doi lei la sistemul de ticketing si ghici ce? Imi mananca monedele, dar nu imi emite biletul. Nu imi e ciuda pe cei doi lei pierduti, dar locuind in zona garii, nu doresc sa imi imaginezi cate persoane au patit asemenea mie si au facut o plata nedatorata. Data urmatoare promit sa va transmit filmuletul. 

ion

01.03.2018 08:27

Rusine Boc, sa-mi sugi maciuca. Adica aparatul in da 5 lei fara un colt dupa care nu imi mai primeste. Introduc doi lei in monezi si pe aparat nu se inregistreaza nimic

precup gabriela

01.03.2018 08:35

Eu am vrut sa cumpar bilete de la un aparat si in consecinta am selectat optiunea dorita, am introdus 10 lei in fanta pt bancnote si, surpriza, ce credeti ca am primit in schimbul banilor? Nimic! Ulterior Am trimis un mesaj, pe mail la ctp, prin care am sesizat aceasta problema, iar dupa cca 4 saptamani mi s-a raspuns ca pot sa ma duc sa recuperez biletele de la biroul lor de pe 21 decembrie. Asta insemna insa sa ma deplasez pana acolo, deci alte costuri, deoarece locuiesc in Grigorescu si sa pierd inclusiv o ora pe drum, asa ca am declinat aceasta "generoasa oferta".Ulterior nu am mai cumparat bilete decat de la chioscuri unde exista personal care in schimbul banilor iti ofera intotdeauna bilete. Pentru ca, pana la urma oamenii, spre deosebire de aparate, nu se defecteaza in sensul ca sa-si insuseasca banii dar sa nu iti dea nimic in schimb!

Ioana

02.03.2018 17:19

"Dacă apare defecţiunea la această oră, în 15-20 de minute se intervine şi se elimină defecţiunea" ma faceti sa rad, aparatul de la Regionala a fost cand nu a mers zile intregi, consecutive si de cele mai multe ori accepta plata doar cu cardul, de parca toti avem card bancar...tara lui Papura Voda!

Ciprian

16.04.2018 15:29

Si pe cine supara parcometrele astea? Ia mergeti prin centru si pe oricare strada vedeti canimeni nu plateste parcarea. Ai presupune ca lumea plateste prin SMS pt ca nu e nici macar o singura masina sa aiba tichetul la vedere asa cum se cere, si in fapt se parcheaza de dimineata pana seara, cand limita maxima e de doua ore, fara sa se plateasca un leu.Imi si vine sa rad cand ii vad pe iai cum stau la coada la parcarea cu bariera in Mihai Viteazu :) Deci ori lege ori tocmeala...

Adauga comentariu