Și prostia, ca minunea, ține trei zile: Locuitorii Dejului au apă

După trei zile de mizerie, Dejul are din nou apă curentă. Primarul Dejului cere capul lui Ceatarâș, directorul Companiei de Apă Someș.

După trei zile de muncă și nenumărate încercări, angajații Companiei de Apă Someș și ai firmei Boccardo au finalizat vineri seara lucrările de remediere a problemei de la magistrală și a început pomparea apei spre municipiul Dej.

Reprezentanții Companiei de Apă Someș au declarat că incidentul a fost unul neprevăzut și a fost soluționat cât mai repede cu putință, iar de vineri, dejenii au iar apă potabilă.

“A fost vorba de o tentativă de cuplare a unei rețele noi a localității Mintiu Gherlii la aducțiunea Gherla-Dej. Din cauza unor dificultăți neprevăzute de teren s-a renunțat la cuplare, dar nu s-a reușit refacerea aducțiunii. Inițial lucrarea care s-a realizat conform proiectului comunei Mintiu Gherlii trebuia realizată fără întreruperea apei, de aceea nu s-a anunțat întreruperea. Din cauza dificultății neprevăzute s-a ajuns la depășirea timpului de intervenție planificat, ceea ce a dus la consumarea apei din rezervoarele din Dej”, a declarat Lucian Croitoru, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Someș.

Pe parcursul a mai bine de 60 de ore consumatorii casnici, instituțiile din oraș, unitățile de învățământ și agenții economici au avut de suferit din cauza întreruperii alimentării cu apă. Potrivit afirmațiilor făcute de primarul Dejului, Morar Costan, „este inacceptabil să generezi o criză de asemenea amploare pe care să o tratezi cu atâta indiferență și lipsă de considerație față de toți cetățenii municipiului Dej”. Edilul consideră că acțiunea de branșare la magistrală a fost tratată neprofesionist de către conducerea Companiei de Apă Someș, drept pentru care este decis să se adreseze instanțelor de judecată.

“În calitate de primar al municipiului Dej solicit public demisia directorului general al Companiei de Apă pentru incompetența de care a dat dovadă în gestionarea crizei apei la nivelul municipiului Dej. Mai mult, voi acționa în instanță Compania de Apă și pe cei responsabili pentru prejudiciile aduse comunității dejene.”

Numai vineri seara, după trei zile de la declanșarea incidentului care i-a lăsat fără apă locuitorii Dejului, la locul defecțiunii și-a făcut apariția directorul Companiei de Apă Someș, Dorin Ciatarâș. Întrebat de ce a venit doar în a treia zi, acesta a răspuns că a coordonat totul de la birou, fără a fi necesară prezența lui pe teren. Directorului CAS i s-a transmis că dejenii îi cer demisia, iar acesta a răspuns:

„nicio problemă, dacă printr-o demisie se rezolvă problema, chiar sunt de acord”.

Câțiva muncitori au mai rămas la fața locului pentru a supraveghea dacă magistrala nu va ceda din nou, dar directorul CAS a dat asigurări că lucrarea efectuată nu este una provizorie.

“Se pompează apa spre oraș, dar instalația din interiorul orașului are kilometri întregi, care s-a golit în ultimele zile. Se pompează cu un debit normal, de 320 mc, care nu poate fi mărit pentru că ar risca să cedeze branșamentele din interiorul orașului. În cursul zilei de sâmbătă, treptat, toți locuitorii au avut apă la robinete în regim normal”, au transmis reprezentanții CAS.

 

Fotocredit: Dejeanul.ro

Comentarii

Mitzu Biciclistu

09.12.2017 18:00

Mama imi spunea ca mama prostilor umbla mereu gravida. Tot mama mi-a spus ca a umbalt multa vreme gravida cu mine si ca ultima data a cazut si si-a rupt. Noroc cu mine ca am ramas acolo pe post de. S-a bucurat tata multa vreme de gura mea.

Dan Garceag

22.12.2017 16:09

Cred ca ,rasp. domnului director al CAS , d-l  Ciataras,  a fost unul ,inteligent,, Dar nu inteleg , de ce directorul unei institutii trebuie sa stie ,,;daca dorel n-are coada la lopata, si face ,lucru prost???? Subalternii trebuie ,sanctionati ,adica cei implicati in probl. Schimbarea diretorului ,poate produce mai mari ,,deranjamente,,

Adauga comentariu